حساب کاربری توییتر و پینترست مارک زاکربرگ هک شد

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر خاطرتان باشد چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اطلاعات چندین میلیون از حساب‌های کاربری شبکه اجتماعی لینکداین هک شده‌اند. به تازگی گروهی به نام OurMine توانسته با استفاده از این اطلاعات، حساب کاربری توییتر و پینترست مارک زاکربرگ را هک کند. در ادامه با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

اینکه مدیرعامل و موسس فیسبوک، مارک زاکربرگ در دیگر شبکه‌های اجتماعی عضو باشد منطقی به نظر می‌رسد، زیرا از این طریق می‌تواند رقابت خود با این شبکه‌ها را دنبال کرده و از جدیدترین تغییرات سایر شبکه‌های اجتماعی آگاه شود. اما این گفته به این معنی نیست که در سایر وب‌سایت‌های غیر فیسبوکی وی از نظر امنیتی مورد آزار و اذیت قرار نگیرد. به تازگی حساب کاربری توییتر و پینترست زاکربرگ هک شده است. گروهی به نام OurMine مسئولیت این هک را به عهده گرفته است. این گروه همچنین مدعی شده که توانسته به حساب کاربری اینستاگرام زاکربرگ نیز دسترسی یابد، این موضوع هنوز کاملا تایید نشده است. چراکه بر اساس تصاویر منتشر شده که در ادامه مشاهده می‌کنید، هکرها به حساب کاربری اینستاگرام او نفوذ نکرده‌اند.

هنوز مشخص نیست که تیم OurMine چگونه موفق به انجام این کار شده، اما گروه مذکور بر این باور است که این نفوذ به لطف رمزهای عبور هک شده اخیر شبکه اجتماعی لینکداین انجام شده است. جزئیات حساب کاربری میلیون‌ها نفر از کاربران لینکداین به تازگی به طور آنلاین فاش شد و این شرکت به کاربران خود اعلام کرد سریعا نسبت به تعویض رمزعبور خود اقدام کنند. اما داستان به همینجا ختم نمی‌شود، زیرا همانطور که می‌دانیم، بسیاری از مردم از یک رمزعبور در تمامی سرویس‌های آنلاین استفاده می‌کنند که از قرار معلوم زاکربرگ نیز یکی از همین افراد است. در زیر می‌توانید توییت ارسال شده که خبر این هک بر اساس آن اعلام شده را مشاهده کنید.

حساب‌های کاربری اجتماعی مارک‌زاکربرگ هک شدند. pic.twitter.com/KvVmXOIg5s— Ben Hall (@Ben_Hall) June 5, 2016

توییتر بلافاصله در این خصوص واکنش نشان داد. درحالیکه این مطلب نوشته می‌شد، حساب کاربری زاکربرگ مسدود شده بود. اما حالا توییتر حساب کاربری وی را به حالت قبل برگردانده و توییت اضافه را نیز حذف کرده است چراکه زاکربرگ از تاریخ ژانویه ۲۰۱۲ هیچ توییتی ارسال نکرده است.

zuk twitter hacked

علاوه بر این بر اساس جدیدترین برزورسانی‌ها، حساب کاربری پینترست زاکربرگ نیز به حال اولیه برگشته است.

zuck pinterest

این خبر یک هشدار بسیار مهم به تمام افرادی است که حساب کاربری لینکداین داشته و هنوز نسبت به تغییر رمزعبور خود اقدام نکرده‌اند. اگر شما هم عضو لینکداین هستید بهتر است هر چه سریع‌تر نسبت به تغییر رمزعبور خود اقدام کنید. در حقیقت، ممکن است شما نیز مانند بسیاری از کاربران از یک رمزعبور برای تمامی حساب‌های آنلاین خود بهره گرفته باشید که این موضوع باعث می‌شود در صورت لو رفتن یکی از رمزهای‌عبورتان، هکرها بتوانند به تمامی حساب‌های کاربری آنلاین شما دسترسی داشته باشند. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از بروز چنین مسائلی، برای هر حساب کاربری خود از یک رمزعبور متفاوت استفاده کنید.

جالب اینجاست که حساب کاربری گوگل‌پلاس زاکربرگ دست نخورده باقی مانده ولی مشخص نیست که این اتفاق به دلیل استفاد یک رمزعبور متفاوت برای حساب کاربری این شبکه‌اجتماعی وی بوده یا هیچ‌کدام از هکرهایی که به رمزعبور وی دسترسی داشته‌اند این موضوع را در گوگل‌پلاس بررسی نکرده‌اند.

بر خلاف ادعای هکرها فیسبوک تایید کرده که حساب کاربری اینستاگرام زاکربرگ، هک نشده است. یکی از سخنگویان فیسبوک اعلام کرده که هیچ‌کدام از حساب‌های کاربری سیستمی این شبکه اجتماعی هک نشده‌اند. همچنین حساب‌های کاربری‌ که به هکر آن‌ها دسترسی یافته‌اند مجددا به صورت امن درآمده‌اند.

نظر شما در این مورد چیست؟‌ آیا به دلیل استفاده از رمزهای عبور مشابه توسط مارک زاکربرگ، هکرها موفق به انجام این کار شده‌اند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات