مایکروسافت پتنتی برای صدا کردن همزمان کورتانا ارائه کرد

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که با گسترش ابزارهایی که از کورتانا پشتیبانی می‌کنند، اگر چند ابزار ویندوزی داشته باشیم و کورتانا را صدا بزنیم، کدام یک از این ابزارهای هوشمند پاسخ ما را خواهند داد؟ به تازگی مایکروسافت پتنتی برای حل این موضوع ارائه کرده است.
تبلیغات

مایکروسافت درخواست ثبت پتنت جدیدی را داده که وقتی کاربر عبارت «هی کورتانا» را به زبان می‌آورد، از فعال شدن همزمان کورتانا در چند دستگاه مختلف جلوگیری می‌کند. اگر شما یک گوشی هوشمند مجهز به ویندوز ۱۰ موبایل، مایکروسافت بند ۲، سرفیس پرو ۴ و رایانه شخصی مجهز به ویندوز ۱۰ داشته باشید و برای کار خاصی کورتانا را صدا بزنید ممکن است کورتانا ناگهان در هر ۴ دستگاه فعال شود.

برای مثال، درخواستی برای ثبت یک زنگ هشدار یا تایمر در گوشی هوشمندتان ممکن است باعث شود که آلارم و تایمر در دستگاه‌های دیگر شما هم ثبت شوند. این پتنت که  Device Arbitration For Listening Devices نام دارد به دستگاه‌ها این قابلیت را می‌دهد که پیش از این که با صدای هی کورتانا بیدار شوند، با هم ارتباط برقرار کنند. پس از برقراری این ارتباط دستگاه‌ها بهتر متوجه می‌شوند که کدام یک برای پاسخ به درخواست شما باید اقدام کند. 

پتنت مایکروسافت

برای مثال وقتی شما در رایانه شخصی خود در حال تایپ هستید، گوشی هوشمند ویندوز موبایلی شما کلید واژه‌هایی را که احتمالا با آن‌ها فعال می‌شد، نادیده می‌گیرد. از سوی دیگر در برخی از موارد برخی از دستگاه‌ها قابلیت انجام برخی درخواست‌های خاص را ندارند که در این صورت آن درخواست را به دستگاه دیگری واگذار می‌کنند. فرض کنیم شما در حال تایپ روی رایانه شخصی خود هستید و نیاز دارید که تماسی برقرار کنید، در این صورت می‌گویید: «هی کورتانا، با مادر تماس بگیر.» در چنین شرایطی رایانه شخصی شما این وظیقه را به گوشی هوشمند ویندوز موبایلی محول می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات