آیا امکان اجرای بازی های ایکس باکس وان به ویندوز 10 موبایل خواهد آمد؟

یک‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کنسول ایکس‌باکس‌وان مایکروسافت یکی از محبوب‌ترین ابزارهای بازی در بین بازی‌خورها محسوب می‌شود. امکان استریم بازی‌های ویدیویی در دستگاهای مختلف از نظر بسیاری از کاربران یک قابلیت بسیار جذاب است. براساس گزارش جدیدی که از سوی یکی از کاربران Reddit منتشر شده، احتمال دارد مایکروسافت امکان اجرای بازی‌های ایکس‌باکس‌وان را در دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ موبایل فراهم کند. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

درحالی‌که علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای بی‌صبرانه انتظار نمایشگاه E3 2016 را می‌کشند، اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه مایکروسافت احتمالا روی امکان استریم بازی‌های ایکس ‌باکس ‌وان در ویندوز ۱۰ موبایل کار می‌کند. براساس اعلام یکی از کاربران Reddit به‌نام eric5949، به‌نظر می‌رسد در اپلیکیشن ایکس ‌باکس برای ویندوز ۱۰ موبایل هنگامی که کاربر به بخش Game Hub مراجعه کند، دکمه «اجرا از کنسول» به‌جای دکمه معمول «اجرا ازطریق کنسول» جایگزین شده است. در هرحال پس از اینکه کاربر دکمه جدید را انتخاب کند، استریم بازی انجام نشده است که نتیجه آن را نیز می‌توانید در اسکرین‌شات‌های زیر مشاهده کنید.

windows 10 mobile
windows 10 mobile

این نکته را در نظر داشته باشید که این کاربر  گزینه استریم بازی را در Elite Dangerous Phyics Engine مشاهده کرده است که در توضیحات آن نوشته شده: «بازی مجزا یا قابل اجرا نیست» در هر صورت برخی از افراد WindowsArea سعی کرده‌اند تا این ویژگی را بررسی کنند و درنتیجه این کار دریافته‌اند که گزینه استریم بازی ظاهرا فقط در جدیدترین بیلد ویندوز ۱۰ موبایل برای کاربران اینسایدر دردسترس است. علاوه بر این به‌نظر می‌رسد حتی اگر شما از فعال کردن اجرای بازی در ایکس‌باکس‌وان خود اطمینان حاصل کنید، اپلیکیشن این کنسول در ویندوز ۱۰ موبایل به‌طور مداوم پیغامی را نشان می‌دهد مبنی بر اینکه استریم بازی در کنسول اکیس‌باکس‌وان آن‌ها خاموش است.

اجرایبازی‌های ایکس‌باکس‌وان، یکی از جذاب‌ترین امکاناتی است که در اپلیکیشن این کنسول برای ویندوز ۱۰ مخصوص پی‌سی ارائه شده و ازآنجاکه این اپلیکیشن از نوع یونیورسال است، مشخصا منطقی به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت از این قابلیت در دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ موبایل نیز پشتیبانی کند. همچنین، ردموندی‌ها قبل از این، در طی کنفرانس Build 2016 و در جلسه مخصوص قابلیت کوانتینیوم برای گوشی‌ها، اعلام کردند که برخی از ویژگی‌های مورد انتظار در تابستان و در آپدیت Anniversary ارائه خواهند شد. از جمله این امکانات می‌توان به پشتیبانی از کنترلر ایکس‌باکس‌وان اشاره کرد. همان‌طور که پیش‌ از این نیز گزارش شده بود، مایکروسافت توضیح داده که کاربران قادر خواهد بود کنترلر ایکس‌باکس‌وان را به‌صورت مستقیم و با استفاده از یک آداپتور، به یک گوشی مجهز به ویندوز ۱۰ موبایل متصل کنند. همچنین امکان اتصال کنترلر این کنسول ازطریق داک کانتینیوم برای اجرای بازی‌هایی که به‌صورت یونیورسال عرضه شده‌اند، در یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر فراهم خواهد شد. دومین استفاده از این قابلیت قطعا جلوگیری از هدر رفتن باتری گوشی‌های‌هوشمند ویندوزی در هنگام استریم بازی‌ها است.

ممکن است مایکروسافت در E3 امسال، جزئیات کامل‌تر و بیشتری در مورد نحوه استریم بازی در ویندوز ۱۰ موبایل اعلام کند. هفته پیش هم گزارشی منتشر شده که براساس آن، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت برای تبدیل ایکس‌باکس به‌عنوان یک پلتفرم که حرکتی رو به جلو دارد، آماده شده و ظاهرا محصولات زیادی را با برند ایکس‌باکس در سال جاری تولید خواهد کرد که از جمله این محصولات می‌توان به یک ایکس‌باکس‌وان باریک‌تر با کد پروژه Scorpio اشاره کرد. البته این محصول احتمالا در اواخر سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود. از دیگر محصولاتی که مایکروسافت احتمالا تحت برند ایکس‌باکس از آن‌ها رونمایی خواهد کرد، دو دستگاه استریم کننده جدید است که یکی از آن‌ها همانند کروم‌کست بوده و قادر به استریم بازی‌های کنسول بازی مایکروسافت در یک نمایشگر بزرگ‌تر است. علاوه بر این محصول یک دستگاه بزرگتر نیز احتمالا معرفی خواهد شد که با استفاده از آن می‌توان اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز را نیز اجرا کرد.

خوشبختانه برای فهمیدن جزئیات بیشتر در مورد قابلیت‌های جدید مایکروسافت برای استریم بازی‌های ایکس‌باکس‌وان در سایر دستگاه‌ها نیازی به صبر طولانی نخواهیم داشت. آیا فکر می‌کنید که فراهم کردن امکان استریم بازی در ویندوز ۱۰ موبایل منطقی به‌نظر می‌رسد و این اقدام می‌تواند یکی از اپلیکیشن‌های بسیار جذاب سیستم‌عامل موبایلی مایکروسافت شود (البته اگر مایکروسافت این امکان را به‌طور انحصاری فقط برای دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ ارائه دهد؟)، یا شما هم از جمله افرادی هستید که فکر می‌کنید کاربران زیادی از این قابلیت استفاده نخواهند کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات