استراتژی خودروسازان برای کسب بازار ایالات متحده

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
استراتژی جامع آینده گرایانه خودروسازان فعال در خاک ایالات متحده تا ۵ سال آینده تهیه و تنظیم شده است. هر کدام از خودروسازان برای کسب سهم بیشتر از بازار تلاش می‌کنند تا زمان مورد نیاز برای عرضه‌ی نمونه‌ی بروزرسانی شده‌ی محصولات خود را، کاهش دهند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

استراتژی‌های خودروسازان فعال در بازار ایالات متحده، به دلیل فشردگی و رقابت سنگین در آن، یکی از بهترین موارد برای بررسی است. در زومیت نیز ما قصد داریم با بیان جدید‌ترین استراتژی‌های غول‌های خودروسازی در جهان برای رقابت در فشرده‌ترین بازار، روند صنعت خودرو را تشریح کنیم.

غول خودروسازی ایالات متحده، جنرال موتورز قصد دارد تا سهم بزرگی در بازار خودروی ایالات متحده را طی چهار سال آینده کسب کند. این هدف با ارائه چندین مدل شاسی بلند و پیکاپ دنبال خواهد شد.

شورولت سیلوراده

طبق گزارش سالانه‌ی Car Wars، تقریباً ۸۸ درصد وانت‌های سبک جنرال موتورز تا سال ۲۰۲۰ بازطراحی ‌می‌شوند. تحلیل‌گر Bank of America جان مورفی (John Murphy) در خصوص استراتژی آینده‌ی غول خودروسازی آمریکا گفت:

با وجود سرمایه گذاران بسیار مردد در جنرال موتورز، این شرکت می‌بایست تحلیل درستی از سود و تصاحب بخشی از بازار را داشته باشد. در مجموع، انتظار داریم که با ارایه‌ی محصولات جدید و خلاقانه و در نتیجه تصاحب بازار خودرویی آمریکا، به تحلیل‌گران اثبات کنیم که اشتباه می‌کنند.

Bank of America گزارشی در Automotive Press Association Luncheon دیترویت منتشر کرده که در آن به تحلیل عملکرد و استراتژی خودروسازان پرداخته شده است. در این گزارش برای رونق مجدد صنعت خودروسازی ایالات متحده، از خودروسازان انتظار می‌رود تا بازطراحی ۸۱ درصدی بر روی محصولات خود را در بازه‌ی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ انجام دهند. خودروسازان می‌بایست ۲۳۱ محصول جدید یا بازطراحی شده که تقریباً برابر با ۵۸ خودرو در سال می‌شود، روانه‌ی بازار کنند. این تعداد خودرو ۴۹ درصد بیشتر از متوسط عرضه‌ی سالیانه خودرو مابین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۶ بوده است.

در حال حاضر در صنعت خودروسازی گسترش بازه‌ی محصولات و شتابگیری تولید خودرو جهت ورود و عرضه‌ی هرچه سریع‌تر انواع محصولات کراس‌اوور، هیبریدی و لوکس، در بین شرکت‌های خودروسازی در جریان است. پیش‌بینی می‌شود فروش خودروهای وانت سبک وزن در آمریکا رشد داشته باشد. شرکت‌های خودروسازی ایالات متحده در سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۷.۴۷ میلیون دستگاه وانت تولید کرده‌اند. اغلب تحلیل گران پیش‌بینی می‌کنند که این حجم از نیاز بازار تا سال ۲۰۲۱ نیز باقی خواهد ماند.

فورد f-150

Bank of America پیش‌بینی می‌کند که درخواست خودروهای سواری و وانت‌ها سبک آمریکا تا سال ۲۰۱۸ به ۲۰ میلیون دستگاه خواهد رسید. البته مورفی در ادامه اشاره کرد که این آمار در سال ۲۰۲۶ به تعداد ۱۴ میلیون دستگاه تقلیل می‌یابد. سن متوسط جهت بازطراحی خودروهای سواری و پیکاپ‌های شرکت‌های خودروسازی آمریکا ۳.۳ سال در سال ۲۰۱۷ است که این مقدار باید به ۱.۹ سال در سال ۲۰۲۰ ارتقاء خواهد یافت.

افزایش رقابت میان خودروسازان در نهایت به نفع مشتریان رقم خواهد خورد به طوری که می‌توانند گزینه‌های متعددی پیش روی خود داشته باشند. توسعه و تولید خودروی جدید برای خودروسازان بسیار گران تمام خواهد شد، زیرا نیاز به افزایش پلتفرم‌های محصولات به منظور تولید خودروی بهینه‌تر و رقابتی‌تر برای مشتریان، احساس می‌شود. در حالی که خودروسازان در تلاش برای ارائه خودروهای جدید هستند، در این بین دلالان و تأمین کنندگان خودرو نیز سود می‌برند. خودروسازان از تأمین کنندگان برای معرفی بهتر جایگاه مصحولات جدیدشان استفاده می‌کنند و از نمایشگاه‌های آن‌ها به عنوان راه گاهی برای ارائه خودروهای خود به مشتریان استفاده می‌کنند.

تویوتا rav4

۳۱ درصد از خودروهای جدید بازار در سال‌های آینده را شاسی‌بلند‌های تشکیل خواهند داد که نسبت به آمار ۲۸ درصدی تولید خودروهای شاسی بلند در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶، نشان از افزایش تقاضا برای این دسته از خودروها است. وانت‌ها نیز در بازار خودروی ایالات متحده ۲۷ درصد از تولیدات خودروسازان این کشور را تشکیل می‌دهند که نسبت به تولید این دسته از خودروها در بازه‌ی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ که ۲۱ درصد بوده است، افزایش تقاضا را نشان می‌دهد. جنرال موتورز، فورد، واحد بخش آمریکای هوندا و فیات کرایسلر برنامه دارند تا متوسط میزان عمر خودرو‌های خود را در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ دستخوش تحول کنند. این در حالی است که خودروسازانی همچون تویوتا و نیسان با کمی تأخیر به این جرگه اضافه می‌شوند. ممکن است محصولات جنرال موتورز برای سال ۲۰۱۷ دستخوش این تغییر و تحول اساسی نشوند ولی خودروهایی همچون شورولت Traverse و Equinox شاسی بلند ۲۰۱۸ دچار بازطراحی می‌شوند.

فورد نزدیک به ۸۶ درصد از تمامی خودروهای خود را تا سال ۲۰۲۰ تحت بازطراحی قرار خواهد داد. گروه فیات کرایسلر نیز مدل‌های متنوعی اعم از کراس‌اوور‌ و وانت‌ها را برای عرضه در سال‌های آینده برنامه‌ریزی کرده است تا بدین ترتیب بتواند سهم ۱۲.۸ درصدی خود از بازار ایالات متحده را حفظ کند.

هوندا آکورد

هوندا نیز در نظر دارد با نرخ بازطراحی ۵۴ درصدی محصولات خود برای سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، نیاز بازار را تامین کنند. هوندا برنامه‌ریزی مناسبی انجام داده است به طوری که در ۴ تا ۵ سال آینده تغییرات مناسبی در محصولاتش اعمال خواهد شد. نیسان و تویوتا نیز با کمی تأخیر نسبت به دیگر خودروسازان دست به تغییر محصولات خود می‌زنند. ظاهراً این دو خودروساز ژاپنی از سهم بازار خود در ایالات متحده طی سال‌های آینده مطمئن هستند.

برای خودروسازان کره‌ای و اروپایی اعم از فولکس‌واگن، هیوندای و کیا نیز ریسک از دست دادن بازار، وجود دارد. این خودروسازان تمرکز اصلی خود را بر روی خودروهای سواری گذاشته‌اند و عملاً شانسی در مدل‌های کراس‌اوور و وانت‌ها ندارند.

تسلا مدل اس

جان مورفی تحلیلگر بازار خودروی ایالات متحده در خصوص آینده‌ی برند تسلا گفت:

آمار تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تا سال ۲۰۱۸ توسط شرکت تسلا، بلند پروازانه است؛ رقم ۳۰۰ هزار دستگاه کمی باورپذیرتر است. علی‌رقم اظهار امیدواری از سوی ایلان ماسک، روند در پیش‌گرفته‌ی شرکت تسلا چندان روشن نیست. با این حال ایلان ماسک شاید نتواند تمام خواسته‌هایش را با موفقیت تمام به عمل تبدیل کند، ولی ایده‌ی الکتریکی کردن مجموعه زنجیره توان خودرو‌ها، قدم بسیار مثبتی برای آینده‌ی این صنعت است و قطعا افق‌های روشنی در پیش‌رو دارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات