اپل متخصص شرکت هارمان را جهت توسعه سیستم ناوبری خودروی خود استخدام کرد

شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
روزانه اخبار گوناگونی در خصوص سرمایه‌گذاری و استخدام متخصصان مختلف در حوزه‌ی خودرو، از سوی اپل به گوشی می‌رسد. حال غول فناوری یکی از مطرح‌ترین افراد حاضر در توسعه‌ی سیستم‌های ناوبری را به استخدام خود درآورده است. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل یکی دیگر از متخصصان سرشناس حوزه‌ی خودرو را به استخدام خود درآورد. سینیسا درکویچ طراح معماری سیستم‌های ناوبری به اپل ملحق شد. دورکویچ پیش از این در صنایع بین‌المللی هارمان مشغول به فعالیت بود.

سینیسا درکویچ را می‌توان شناخته‌شده‌ترین فرد حاضر در حوزه‌ی سیستم‌های ناوبری دانست. اکثر برند‌های لوکس اعم از بی‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز از سیستم مسیریابی ماهواره‌ای ساخته شده توسط درکویچ در محصولات خود بهره می‌برند. وی پس از ملحق شدن به اپل می‌تواند پیشرفت بسزایی را نقشه‌های این شرکت به ارمغان بیاورد و در نهایت نیز به اپل برای بهره بردن از آن‌ها در خودروی در حال توسعه‌ی این شرکت ملقب به پروژه‌ی تایتان، کمک کند. 

اپل پیش‌تر در شهر حیدر‌آباد هند، مرکزی را برای بهبود قابلیت‌های نقشه‌ی خود تاسیس کرده بود. هم‌چنین غول فناوری کوپرتینو، اخیرا ۱ میلیارد دلار در شرکت اشتراک خودرو Didi در چین سرمایه‌گذاری کرده است تا بدین‌وسیله بتواند با رفتار رانندگی در بزرگترین بازار خودروی جهان آشنا شود.

کارپلی اپل

اپل نیز همانند گوگل به دنبال سهمی از بازار جهانی خودرو است. این شرکت پیش از این با عرضه‌ی پلتفرم کارپلی برای سیستم‌های سرگرمی و اطلاعاتی خودروها که با استقبال خودروسازان نیز مواجه شده است، از عزم جدی خود برای شرکت در حوزه‌ی خودرو خبر داد. در همین راستا نیز شایعات گوناگونی در خصوص شروع پروژه‌ی خودروی اپل به گوش می‌رسد.

درکویچ تجربه‌ی زیادی در توسعه‌ی سیستم‌های مسیریابی و ناوبری دارد. وی حرفه‌ی خود را از سال ۱۹۹۴ در شرکت Navigon که در حال حاضر در تملک Garmin است، آغاز کرد. درکویچ ۲۰ سال گذشته را به توسعه‌ی فناوری‌های سیستم‌های ناوبری مشغول بوده و در این راه تکنولوژی‌های مختلفی را به صنعت خودرو معرفی کرده که اکنون در بسیاری از سیستم‌های مسیریابی به کار می‌رود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات