لنوو برای رقابت در بازار چین محصولات خود را با قیمت کمتر به فروش می رساند

شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لنوو با خرید موتورولا سعی کرد نام خود را در بخش گوشی‌های هوشمند بیشتر بر سر زبان‌ها بیاندازد. اما این کمپانی علی‌رغم خرید موتورولا همچنان گوشی‌های هوشمندی را تحت برند لنوو تولید می‌کند. این شرکت تصمیم گرفته با کاهش قیمت محصولات، در بازار چین سهم خود را در طی چند سال آینده به میزان قابل قبولی افزایش دهد. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

لنوو در بازار پی‌سی‌ها بسیار خوب عمل کرده و از زمانی که این کمپانی وارد این بازار شده، همواره رشد داشته است. در هرحال اما وقتی در مورد بازار گوشی‌های هوشمند صحبت کنیم، این غول چینی همچنان در حال تلاش برای کسب سهم بیشتر است. اخیرا اعلام شده لنوو که حالا صاحب اصلی موتورولا به شمار می‌رود، نتوانسته در بازار تلفن‌های هوشمند، شرکت موتورولا را به موفقیت بالایی برساند. علاوه بر این تلفن‌های هوشمندی که تحت برند خود لنوو تولید می‌شوند نیز نتوانسته‌اند نام قابل قبولی را در بازار گوشی‌های هوشمند برای این کمپانی در بین کاربران ایجاد کنند.

تا کنون گوشی‌های هوشمند بسیار خوبی توسط لنوو ساخته شده‌اند، اما از آنجا که عمده فعالیت این کمپانی در تولید محصولات رده پایین و میان رده است، نمی‌توان انتظار داشت که نتایج میزان فروش این شرکت بهبود یابد. اما با این وجود باز هم به نظر می‌رسد لنوو در این بخش سرمایه‌گذاری زیادی کرده و نیز گفته شده که طی چند سال آینده، مطمئنا سهم این کمپانی در یکی از مهمترین بازارهای جهان یعنی بازار تلفن‌های هوشمند چین افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

از آنجا که در چین شرکت‌هایی نظیر اوپو، شیائومی و هواوی به عنوان رقبای لنوو فعالیت بسیار خوبی در این کشور دارند، بنابراین کار برای لنوو سخت‌تر خواهد شد تا بتواند سهم قابل توجهی از این بازار را از آن خود کند. آنچه که معمولا می‌تواند باعث کمک به لنوو برای افزایش سهم بازارش در چین شود، رقابت از نظر قیمت است. از این رو ظاهرا لنوو در حال استفاده از استراتژی تعیین قیمت کمتر است تا بتواند با سایر شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های هوشمند در چین به طور جدی‌تری رقابت کند.

ZUK Z2

طبق اعلام CNR، آقای Cheng Xudong، رئیس گروه تجارت موبایل لنوو بیان داشته که اخیرا شرکت متبوعش تصمیم گرفته تا با کاهش قیمت محصولات خود، قید سود بیشتر را بزند و با این روش فروش بیشتری داشته باشد. وی معتقد است گوشی‌های هوشمندی که در خط تولید ZUK و نیز Moto ساخته شده‌اند در افزایش سهم بازار این شرکت کمک خواهند کرد. اگر لنوو بتواند در بازار پر تنش چین جایگاهی برای خود دست و پا کند، آنگاه این شرکت می‌تواند در سایر نواحی جهان نیز با دیگر شرکت‌ها رقابت نزدیکی داشته باشد و نام خود را بیشتر و بیشتر در بین کاربران گسترش دهد.

جای تعجب نیست که حالا لنوو قیمت ZUK Z2 را ۲۸۳ دلار یعنی ارزان‌تر از گوشی‌هوشمند Mi5 شیائومی، تعیین کرده است. اما باز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که یک استراتژی بدون سود در دراز مدت نیز بتواند نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد. پس باید صبر کرد تا ببینیم لنوو در طی چند سال آینده چه عملکردی خواهد داشت.

نظر شما در این مورد چیست؟‌ آیا تلفن‌های هوشمند سری ZUK می‌توانند باعث افزایش سهم لنوو در بازار گوشی‌های هوشمند چین شوند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات