تونی فدل نست را ترک می‌کند

شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تونی فدل، مدیرعامل و بنیان‌گذار کمپانی نست، تولیدکننده‌ی گجت‌های اینترنت اشیا و خانه‌های هوشمند، این کمپانی را ترک می‌کند. تونی فدل پس از تاسیس نست و رسیدن به موفقیت نسبی، این کمپانی را به گوگل یا آلفابت کنونی واگذار کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تونی فدل بنیانگذار و مدیرعامل نست، اعلام کرده که این کمپانی را ترک می‌کند. تونی فدل نست را تاسیس کرد تا در زمینه‌ی تولید گجت‌های در حوزه‌ی اینترنت اشیا و خانه‌های هوشمند به فعالیت بپردازد. این کمپانی پس از موفقیت نسبی توسط گوگل یا همان آلفابت کنونی تصاحب شد. وی از این پس به عنوان مشاور لری پیج و آلفابت به انجام وظیفه خواهد پرداخت، اما دیگر در امورات نست درگیر نخواهد بود. براساس پستی که تونی فدل در وبلاگش منتشر کرده، تغییرات در نست از سال گذشته در جریان بوده و تصمیم‌گیری در این خصوص پیش از این انجام شده است. پس از آنکه نست در یک معامله‌ی نه چندان موفق کمپانی دراپ کام را مال خود کرد و اخباری مبنی بر فعالیت وی در یک استارتاپ تولیدکننده‌ی خودروهای کارتینگ الکتریک منتشر شد، گمانه‌های بسیاری در مورد خروج وی از نست و گوگل به گوش می‌رسید.

تونی فدل در گفتگو با نیویورک تایمز در خصوص خروجش از نست چنین اظهار نظر کرده است:

من علاقه‌ای به انجام کارهایی از قبیل تعمیر و نگهداری ندارم. این چیزی نیست که من را به خود جذب کرده و هر روز باعث بیدار شدن از خواب شود.

مروان فاواز که پیش از این مدیر ارشد فناوری کمپانی چارتر بوده و کار در Motorola Home را نیز در کارنامه دارد، از این پس سمت مدیرعاملی نست را بر عهده خواهد داشت. اظهارات تونی فدل نشان از این دارد که نست با یک نقشه‌ی راه دو ساله در حال ادامه‌ی فعالیت خود است و باید دید که آیا این کمپانی در آینده‌ی نزدیک محصول جدیدی را راهی بازار خواهد کرد یا خیر؟ نست در حدود ۶ سال پیش ترموستات هوشمند خود را راهی بازار کرد که با استقبال خوبی از سوی کاربران روبرو شد. از جمله‌ی سایر محصولات نست می‌توان به دوربین Nest Cam و حسگر تشخیص دود نست اشاره کرد که نتوانستند آنچنان که باید در حوزه‌ی اینترنت اشیا به عنوان یک محصول پرطرفدار و انقلابی مورد استقبال قرار گیرند.

گوگل کمپانی نست را در سال ۲۰۱۴ میلادی مال خود کرد. پس از آنکه تغییرات در گوگل اعمال شده و هلدینگ آلفابت تشکیل شد، نست نیز از زیر پرچم گوگل خارج و به عنوان یک کمپانی مستقل در زیر آلفابت قرار گرفت. براساس اطلاعات ارائه شده، تونی فدل پس از خروج از نست در نظر دارد تا زمان بیشتری را روی استارتاپ‌هایی که تاسیس کرده صرف کند و ایده‌های خود را به پیش ببرد. از جمله‌ی این استارتاپ‌ها می‌توان به Phononic، Actev، Mousera و Impossible Foods اشاره کرد.

تونی فدل در مورد خروجش از نست چنین اظهار نظر کرده است:

سال گذشته، من مذاکرات خود با اعضای تیمم را در مورد برنامه‌های آینده‌ی انجام دادم. پس از ۶ سال فعالیت در نست و ثبت رشد دو رقمی در ۴.۵ سال اخیر در کنار دریافت بازخوردهای بسیار مثبت توسط کاربران، من نست را با داشتن نقشه‌ی راهی دو ساله به دستان افراد توانمندی نظیر مروان خواهم سپرد. من از این پس به عنوان مشاور آلفابت و لری پیج انجام وظیفه می‌کنم و از این‌رو زمان زیادی را برای پیگیری ایده‌های خود داشته و به یاری سایر استارتاپ‌هایی که ایده‌های جدید دارند، می‌پردازم.

لری پیج، مدیر عامل آلفابت نیز در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

نست با مدیریت تونی فدل، گجت‌های مورد استفاده در خانه‌های هوشمند را وارد مرحله‌ی جدیدی کرده است. این کمپانی با عرضه‌ی محصولات مرتبط با اینترنت اشیا، جای پای خود را در این حوزه مستحکم کرده است. نست تحت رهبری تونی فدل در سال‌های ابتدایی فعالیت موفق شد تا هر سال با رشدی ۵۰ درصدی به پیش رود. من امیدوارم از این پس مروان با در دست گرفتن کنترل کمپانی باعث پیشرفت بیش از پیش این کمپانی شده و بتواند مواضع نست را مستحکم‌تر از پیش کند.

تونی فدل همچنین در گفتگو با بلومبرگ این چنین اظهار نظر کرده است:

من نمی‌دانم که چرا چنین احساسی دارم، اما من سابقه‌ی همکاری با بیل کمپبل و استیو جابز را داشته‌ام و شاهد این موضوع بوده‌ام که بسیاری از مربیان من به انتقال اطلاعات پرداخته و حالا من حس می‌کنم این وظیفه بر عهده‌ی من است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات