ویوو دو گوشی X7 و X7 Plus را معرفی کرد؛ پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ و دوربین جلوی ۱۶ مگاپیکسل

پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ویوو یکی دیگر از کمپانی‌های جویای نام در صنعت گوشی‌های هوشمند از کشور چین است که تلاش می‌کند محصولات درخور توجه و جالبی را معرفی کند. این کمپانی امروز از دو گوشی ویوو ایکس 7 و ایکس 7 پلاس رونمایی کرده که مشخصات فنی جذابی دارند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ویوو همواره تلاش کرده با نوآوری‌های خود مخاطبان بیشتری را جذب کند. این کمپانی چینی امروز از دو گوشی هوشمند Vivo X7 و Vivo X7 Plus رونمایی کرد که هر دو محصول از صدای های‌فای بهره می‌برند. این دو گوشی طراحی قابل توجهی دارند و ویوو سعی کرده تا حد امکان از روی دست رقیب چینی خود، اوپو کپی کند و دو گوشی جدید این شرکت از نظر طراحی و مشخصات فنی شباهت‌های زیادی با سری R9 اوپو دارد.

ویوو ایکس 7 و ایکس 7 پلاس از طراحی یکپارچه با ضخامت ۷.۲ میلی‌متر بهره می‌برند و بدنه‌ی آنها از آلیاژ آلومینیوم منیزیم و تکنولوژی ماشین‌کاری C و برش‌زنی سه‌بعدی ساخته شده است. مدل ایکس 7 دارای ابعاد ۱۴۷.۳ در ۷۱.۸۵ در ۷.۲۴ و وزن ۱۵۱ گرم و مدل ایکس 7 پلاس دارای ابعاد ۱۵۸.۸۶ در ۷۷.۴۹ ردر ۷.۴۹ میلی‌متر و وزن ۱۸۳.۵ گرم است.

هر دو مدل کیفیت ساخت خوبی دارند و نسخه‌ی ایکس 7 از یک نمایشگر ۵.۲ اینچی سوپر امولد و ایکس 7 پلاس از یک نمایشگر ۵.۷ اینچی بهره می‌برد و رزولوشن هر دو گوشی فول‌اچ‌دی است.

هر دو گوشی سری ایکس 7 ویوو از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۵۲ با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده می‌کنند و مدل ایکس 7 پلاس در نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی نیز به فروش می‌رسد. البته امکان بهره‌گیری از کارت حافظه‌ی خارجی روی هر دو مدل وجود ندارد.

دوربین اصلی ویوو ایکس 7 یک نمونه‌ی ۱۳ مگاپیکسل با فوکوس خودکار تشخیص فاز و دیافراگم f/2.2 است و یکی از معدود گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است که دوربین جلوی آن از دوربین پشت بهتر است. این گوشی به یک دوربین ۱۶ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0 و فلاش مجهز شده است تا بتوانید بدون کوچکترین مشکل حتی در سیاهی شب بهترین تصاویر را ثبت کنید. اما ایکس 7 پلاس از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی IMX298 سونی در پشت و جلوی دستگاه بهره می‌برد و مانند ایکس 7، دارای فلاش در کنار دوربین عقب و جلو است. ویوو با همکاری آرک‌سافت تصویربرداری در شرایط نور کم را روی هر دو گوشی جدید خود بهبود بخشیده تا عکس‌های نهایی تیزتر و شفاف‌تر باشند.

مدل ایکس 7 دارای باتری ۳۰۰۰ و نسخه‌ی ایکس 7 پلاس دارای باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و هر دو گوشی از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. هر دو گوشی جدید ویوو به تراشه‌ی صوتی HiFi AK4376 مجهز شده‌اند ولی سیستم عامل آنها به طرز عجیبی اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی است.

اسکنر اثر انگشت هر دو مدل با کلید هوم یکپارچه شده است و از سیستم پرداخت موبایلی پشتیبانی می‌کند. امکان قفل‌گشایی گوشی تنها در ۰.۲ ثانیه وجود دارد و دوبار زدن کلید هوم می‌توانید اپلیکیشن مورد علاقه‌ی خود را بلافاصله باز کنید.

ویوو ایکس 7 حدود ۳۷۶ دلار قیمت دارد و فروش آن از ۷ جولای (۱۴ تیر ماه) آغاز می‌شود ولی هنوز از قیمت دقیق و زمان فروش ایکس 7 پلاس خبری منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات