تویوتا تصاویر رسمی شاسی بلند جدید C-HR را منتشر کرد

پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اولین عکس‌های منتشر شده از تویوتا C-HR نشان می‌دهد که این مدل، کاملاً مشابه طرح مفهومی آن توسعه یافته است. برای آگاهی از جزییات این مدل و طراحی نوین تویوتا با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۵، در نمایشگاه‌های خودروی پاریس و فرانکفورت مشخص شد که خودروهای SUV، توجه بخش عمده‌ای از مردم را به خود جذب می‌کنند؛ بنابراین جای تعجب نیست که تویوتا، مدل جدید C-HR را در رده‌ی تولیدات خود قرار دهد. اکنون می‌توانید با اولین عکس‌هایی که این برند ژاپنی از نمای داخلی این خودرو منتشر کرده است، نگاهی به طراحی داخلی بی‌نظیر این خودرو بیندازید؛ اما پیش از آن‌که به جزییات بپردازیم، باید گفت این شاسی بلند یک خودروی خاص برای تویوتا محسوب می‌شود، زیرا نشان‌دهنده‌ی تصمیم این شرکت برای استفاده‌ی آزادانه و گسترده‌تر از سبک‌ها و ارتقای خلاقیت مهندسی است. به‌طور خلاصه، فضای داخلی این خودرو هم مدرن و هم اصیل طراحی شده و بازگوکننده‌ی آنچه تویوتا آن را طراحی "فناوری انتزاعی" می‌نامد، است و هدف از آن، ترکیب فناوری‌های پیشرفته با سبک‌های جدید است.

فضای داخلی CH-R بسیار دل‌باز است و از طریق معماری لایه‌ای داشبورد که با تزیینات شیک به رنگ مشکی براق تا رویه‌ی درها ادامه می‌یابد، حس بسیار خوبی را القا می‌کند. صحبت از داشبورد شد، این داشبورد دارای مانیتور لمسی ۶.۱ اینچی است که به گفته‌ی تویوتا قابل دسترس‌تر و کارآمدتر شده‌ و در وسط داشبورد جای گرفته است.

5

در طراحی صندلی‌ها، رویه‌ی درها و حتی عقربه‌های صفحه‌کیلومتر از تم الماس استفاده شده است، درحالی‌ که دیگر اجزای تزیینی با رنگ مشکی و نقره‌ای براق خودنمایی می‌کنند.

مشتریان می‌توانند آپشن‌هایی همچون سامانه‌ی پیشگیری از تصادف با ترمز خودکار، سامانه‌ی تثبیت سرعت خودروی تطبیقی، سامانه‌ی هشدار خروج از خطوط جاده به همراه هدایت خودکار، سامانه‌ی تنظیم نور چراغ خودکار، دوربین دید عقب، گرم‌کن صندلی، سامانه‌ی ورود و استارت هوشمند، رینگ ۱۸ اینچ آلومینیومی و رنگ‌آمیزی دو رنگ را خریداری نمایند.

تویوتا توانسته است با استفاده از طرح الماسی شکل در پوسته‌ی خارجی خودرو، رابطه‌ی هماهنگی میان طراحی داخلی و خارجی آن برقرار کند.

 طراحی خارجی خودرو

4

اما چرا تویوتا C-HR خاص است؟ در پاسخ می‌توان گفت که این خودرو، اولین نمایش‌دهنده‌ی انعطاف معماری نوین جهانی شرکت تویوتا است. این SUV، با طول ۴۳۵۰ میلی‌متر و عرض ۱۷۹۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۵۵۰ میلی‌متر و فاصله‌ی بین دو محور جلو و عقب ۲۶۴۰ میلی‌متر، در جایگاهی میان تویوتا کرولای هاچ‌بک و تویوتا RAV4 قرار گرفته است. تم معماری الماسی شکل خارج این خودرو شاید جز تأثیرگذارترین طراحی‌هایی باشد که در خودروهای سال‌های اخیر، مشاهده شده است. قوس چرخ‌های برجسته و لبه‌دار این خودرو، حس استحکام و صلبیت را القا می‌کند. ترکیب ارتفاع کوتاه بدنه و فاصله‌ی آن تا سطح زمین موجب شباهت آن به کوپه‌ی ظریف و براق کرده است.

در آخر باید گفت که C-HR در دو نسخه‌ی هیبریدی و تمام بنزینی عرضه خواهد شد. نسخه‌ی هیبریدی، از آخرین نسل پیشرانه‌های هیبریدی با توان ۱۲۰ اسب بخار بهره می‌برد و نوع تمام بنزینی آن دارای پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری توربو است که قدرت ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر را تولید می‌کند و با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی‌ یا CVT عرضه می‌شود. نوع بنزینی آن قابلیت چهارچرخ محرک یا دو دیفرانسیل را دارد.

2
3
4
1
5
6
7
8
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات