غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌ های مزاحم در اندروید آسان تر خواهد شد

پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نوتیفیکیشن‌ها از جمله امکانات بسیار کاربردی سیستم‌عامل اندروید هستند که می‌توان با استفاده از آن‌ها سریعا در جریان تغییرات سیستم‌عامل، پیام‌های جدید، ایمیل‌های جدید و مواردی اینچنینی آگاه شد. اما برخی مواقع نوتیفیکیشن‌های مزاحم واقعا آزاردهنده هستند. اندروید به زودی امکان غیرفعال کردن آسان نوتیفیکیشن‌های مزاحم را فراهم می‌کند. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نوتیفیکیشن‌ها از جمله قابلیت‌هایی هستند که مفید بودن آن‌ها غیرقابل انکار است، اما با این وجود گاهی برای برخی افراد مزاحم هستند. خوشبختانه برای این افراد، اندروید به زودی امکان غیرفعال کردن آسان نوتیفیکیشن‌ها را فراهم خواهد کرد.

به گزارش AppBoy، اندروید N نسخه بعدی سیستم‌عامل اندروید است و در آن قابلیت جدیدی اضافه خواهد شد که با استفاده از آن کاربران می‌توانند به شکل آسان‌تری نسبت به غیرفعال کردن مشاهده نوتیفکیشن‌های مزاحم اقدام کنند.

در حال حاضر کاربران اندروید به صورت پیشفرض نوتیفیکیشن‌ها را دریافت می‌کنند و برای غیرفعال کردن آن‌ها، کاربر باید به بخش تنظیمات گوشی‌هوشمند خود مراجعه کند. اما کاربرانی که از سیستم‌عامل اندروید N بهره می‌برند می‌توانند به راحتی با یک تپ طولانی، بر روی هر نوتیفیکیشنی، دریافت آن را در آینده غیرفعال کنند.

نوتیفیکیشن‌ها در واقع یکی از بهترین روش‌ها برای تعامل دوباره با اپلیکیشن‌هایی است که در حالت آماده‌بکار قرار دارند. تقریبا ۴۰ درصد از کاربران iOS و نیز ۶۰ درصد کاربران اندروید در حال حاضر نوتیفیکیشن‌ها را دریافت می‌کنند، اما با قابلیت جدیدی که به سیستم‌عامل اندروید اضافه می‌شود، قطعا بازاریابان اپلیکیشن‌ها باید سخت‌تر کار کنند تا افراد نوتیفیکیشن‌های آن‌ها را همچنان دریافت کنند، در غیر این صورت ریسک بسیار بالایی وجود دارد که تعداد زیادی از کاربران خود را از دست خواهند داد.

اما اگر بازاریابی به خوبی انجام شود، همچنان می‌توان بر مخاطبان نوتیفیکیشن‌هایی که توسط اپلیکیشن‌ها برای کاربران ارسال می‌شود حساب کرد. یکی از روش‌های بهینه در این زمینه استفاده از پیام‌های شخصی‌سازی شده است چراکه در این شرایط بر اساس نتیجه تحقیقات AppBoy، تعداد مخاطبان تا ۲۷ درصد افزایش می‌یابد.

علاوه بر این بازاریابان باید اطمینان حاصل کنند که توسعه کسب‌ و کار آن‌ها بر اساس ترجیحاتی مخصوص به هر کاربر در اپلیکیشن‌ انجام شود و نباید از یک شیوه کلی برای همه کاربران استفاده کرد.

بنا به اعلام AppBoy، بازاریابان هنچنین باید در نظر داشته باشند که نوتیفیکیشن‌ها در زمان مناسبی برای کاربران ارسال شود. کاربران معمولا در بازه‌های زمانی مختلفی با گوشی‌های خود کار می‌کنند و بازاریاب‌ها می‌توانند با ارسال به موقع نوتیفیکیشن‌ها در این بازه‌های زمانی، تا ۳۸ درصد بیشتر از این طریق با کاربران خود تعامل داشته باشند. 

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات