آمارها از رکوردشکنی فروش آیفون 7 در پاییز سال جاری می‌گویند

شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اپل با انتشار گزارش مربوط به سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی خود برای اولین بار پس از معرفی نسل اول آیفون در سال ۲۰۰۷ میلادی خبر از رشد منفی فروش آیفون داد. هفته‌ها پیش از انتشار این گزارش، بسیاری از کارشناسان خبر از کاهش فروش آیفون‌های اپل داده و این روند را ادامه‌دار خوانده بودند، حال آنکه انتشار گزارش جدید BMO Capital Markets نشان از این دارد که موج عظیمی از کاربران در انتظار خرید آیفون ۷ اپل هستند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

انتشار گزارش مالی سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی اپل برای اولین بار خبر از قطع شدن روند صعودی فروش آیفون‌های اپل داد. بسیاری از کارشناسان هفته‌ها پیش از انتشار گزارش مالی اپل، کاهش فروش این گوشی هوشمند را وعده داده و این روند را ادامه‌دار خوانده بودند، بطوریکه گزارش‌های متعددی حتی کاهش فروش آیفون را دلیلی برای توقف کسب درآمد بالا برای این کمپانی خوانده و اعلام کرده بودند که اپل باید به دنبال ایجاد مجرای جدیدی برای درآمدزایی باشد. از جمله‌ی دلایلی که تحلیل‌گران برای کاهش فروش نسل بعدی آیفون ارائه می‌کنند، باید به عدم تفاوت شگرف این محصول با نسل‌های پیشین اشاره کرد. اما BMO Capital Markets گزارشی را منتشر کرده که نشان از وجود خیل عظیمی از خریداران برای آیفون ۷ دارد.

اما برهان BMO Capital برای فروش بالای آیفون ۷ چیست؟ براساس اطلاعات ارائه شده آیفون‌های اپل بزرگ‌ترین جامعه‌ی کاربران بین گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند و بخش بزرگی از این کاربران افرادی هستند که یکی از محصولات این کمپانی را بیش از دو سال در اختیار داشته‌اند. برآوردهای انجام شده نشان از این دارد که بیش از ۲۵ درصد از کاربران کنونی آیفون‌های اپل که بالغ برای ۱۲۰ میلیون گوشی هوشمند است، شامل افرادی هستند که پتانسیل بالایی برای بروزرسانی گوشی هوشمند خود دارند.

با نگاهی به آمارهای گذشته‌ در مورد بروزرسانی گوشی‌های هوشمند آیفون توسط افرادی که نسل‌های قدیمی را در اختیار داشتند، گویای این موضوع است که بصورت میانگین ۱۷ درصد از کاربران آیفون‌های خود را به محض عرضه‌ی نسل جدید عوض می‌کنند. ۵۸ درصد از کاربران در سال بعد و ۲۲ درصد در سال بعد از آن اقدام به بروزرسانی آیفون خود می‌کنند. دو درصد باقی مانده نیز در سال‌های بعد اقدام به تعویض آیفون خود خواهند کرد.

برای درک بهتر وضعیت کاربرانی که در زمان عرضه‌ی سه نسل پیشین آیفون اپل دارای آیفون‌هایی با قدمت ۲ سال یا بیشتر بودند، بهتر است به آماری ، نگاهی داشته باشید:

  • آیفون ۶ (سپتامبر ۲۰۱۴) ۲۳ درصد
  • آیفون ۶ اس (سپتامبر ۲۰۱۵) ۱۹ درصد
  • آیفون ۷ (سپتامبر ۲۰۱۶) بیش از ۲۵ درصد

در نمودار زیر می‌توانید درصد آیفون‌هایی را که هر سال عمری بیش از دو سال داشته و پتانسیل تعویض را دارند، ببینید.

میزان آیفون‌های با عمر ۲ سال یا بیشتر

ماینارد اوم، تحلیل‌گر کمپانی Wells Fargo در مورد فروش بالای آیفون ۷ چنین اظهار نظر کرده است:

براساس اطلاعات برگرفته از کمپانی‌های فعال در زنجیره‌ی تولید محصولات در چین، اپل سفارش تولید ۷۲ تا ۷۸ میلیون دستگاه آیفون را در سال ۲۰۱۶ میلادی صادر کرده که با نگاهی به آمارهای مربوط به سال‌های گذشته بسیار بالاتر است. در صورتی که ۱۵ میلیون دستگاه از آیفون‌های سفارش داده شده را برای فروش در سپتامبر در نظر بگیریم، پس ۵۷ تا ۶۳ میلیون دستگاه از این گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی منتهی به سال نوی میلادی راهی بازار خواهد شد. با در نظر گرفتن اینکه ۷۵ درصد از آیفون‌های فروخته شده توسط اپل در سه ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی متعلق به آیفون ۷ باشد، در این صورت کل آیفون‌های به فروش رفته رقمی ۸۰ میلیون دستگاهی را شکل می‌دهد که یک رکورد جدید برای اپل به شمار می‌رود.
آمار فروش آیفون‌ها در سال‌های اخیر

در سال‌های گذشته میزان آیفون‌های سفارش داده شده توسط اپل به عنوان یک راهنمای خوب به منظور پیش‌بینی میزان فروش آیفون‌های این کمپانی مورد استفاده قرار گرفته است، حال آنکه باید دید که امسال نیز پیش‌بینی‌ها رنگ واقعیت به خود خواهند گرفت یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات