چین به زودی سخت‌ ترین قوانین زیست محیطی را برای خودروها اعمال می کند

جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برخی از شهر‌های بزرگ چین در حال حاضر از شرایط آلودگی بسیار بدی برخوردار هستند. این موضوع موجب شده است تا مقامات چینی طی ۶ ماه آینده سخت‌ترین قوانین زیست‌محیطی جهان را تدوین و در کشور خود اجرایی کنند تا تنها خودروهای مطابق با این قوانین و استاندارد‌ها مجوز فروش و تردد را دریافت کنند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بحران آلودگی هوای شهر‌های بزرگ چین، بیش از پیش مقامات این کشور را نگران کرده است. در همین راستا طبق اعلام دولت چین، ژانویه سال ۲۰۱۷ قوانین زیست محیطی و آلایندگی جدیدی در راستای نظارت بر فروش خودروها ناپاک، اعمال خواهد شد. قوانین جدید میزان آلایندگی در چین به طور تقریبی معادل با استاندارد یورو ۵ خواهد بود که از سال ۲۰۰۸ در اروپا اجرا شده است. چین نام قانون میزان آلایندگی مجاز خودروها را «پنج قانون ملی» نامیده است. در حال حاضر این قانون و استاندارد تنها در شهر‌های بزرگ چین اجرا می‌شوند.

اما شهر‌های بزرگ چین اعم از پکن، سال آینده با قوانین سخت‌تری مواجه خواهند شد. شرکت‌های خودروسازی برای فروش محصولات خود در این شهر پرجمعیت باید توانایی گذشتن از آزمایش‌های استاندارد «۶ قانون پکن» را داشته باشند. این استاندارد در زمینه‌ی میزان آلایندگی مجاز خودرو‌ها، حتی از یورو ۵ نیز سخت‌‌گیرانه‌تر عمل می‌کند. در صورت اجرا شدن قانون جدید آلایندگی در پکن انتظار می‌رود میزان آلودگی هوا در این شهر ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یابد. مقامات پکن عنوان کردند که به واسطه‌ی قانون جدید آلایندگی این شهر، ۴۰۰ هزار دستگاه کامیون و اتوبوس فرسوده اجازه‌ی تردد در این شهر را نخواهند داشت.

هوای آلوده چین

پیش از این مقامات پکن با اعمال قوانین مشابهی با طرح زوج و فرد پلاک‌ها در ایران، موفق به کاهش ترافیک و آلودگی شده بودند. طبق اعلام دولت چین میزان آلایندگی در پکن در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به ترتیب ۱۰ و ۶ درصد کاهش داشته است. اما هوای این شهر هم‌چنان سه برابر آلوده‌تر از آلوده‌ترین شهر‌های ایالات متحده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات