گیر فیت 2 با سنسور GPS و قیمت ۱۷۹ دلاری رونمایی شد

جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
دستبند‌های هوشمند سلامتی یکی از محصولات حوزه‌ی پوشیدنی‌ها است که طرفداران خاص خود را دارند، حال آنکه تولیدکنندگان هر ساله با اضافه کردن ویژگی‌های جدید به محصولات این حوزه سعی دارند تا کاربران بیشتری را به سمت دستبندهای هوشمند جذب کنند. سامسونگ نیز یکی از این کمپانی‌ها است که گیر فیت ۲ را معرفی کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ شب گذشته نسل جدید دستبند هوشمند سلامتی خود را معرفی کرد. گیر فیت ۲ محصول جدید کره‌ای‌ها است که پس از عرضه‌ی نسل اول این محصول در سال ۲۰۱۴ راهی بازار شده است. سامسونگ دستبند هوشمند جدید خود را از ابعاد بسیاری بهبود بخشیده که شامل طراحی، اضافه شدن سنسور GPS و شناسایی خودکار شماری از فعالیت‌های ورزشی است که این روزها به قابلیت‌هایی مشترک میان ساعت‌های هوشمند و دستبند‌های هوشمند سلامتی تبدیل شده است.

از جمله‌ی تغییرات ظاهری گیر فیت ۲ می‌توان به نمایشگر بزرگ‌تر و بند بسیار منعطف‌تر آن اشاره کرد که فاکتور بسیار پراهمیتی برای دستبندهای هوشمند سلامتی است. سامسونگ در دستبند خود از یک نمایشگر ۱.۵ اینچی سوپر آمولد استفاده کرده که از نظر عرض دو برابر عرض نسل پیشین است. سامسونگ در نمایشگر گیر فیت ۲، دید بالای نمایشگر در انواع موقعیت‌ها در نظر گرفته تا کاربران در هر حالتی بتوانند محتوای نمایش داده شده را ببینند. گیر فیت ۲ هم اکنون قادر است تا فاکتورهای استاندارد سلامتی را نظیر شمارش تعداد قدم‌ها، میزان خواب و ضربان قلب را در کنار شمار دیگری از قابلیت‌ها محاسبه کند. این ساعت هوشمند یک برنامه‌زمانی مدون را برای نمایش فعالیت‌های روزانه را به همراه دادر و قادر است تمام مسیر طی شده برای فعالیت‌های ورزشی نظیر دوچرخه سواری و دویدن را به کاربر نمایش دهد که این موضوع برگرفته از نمایشگر بزرگی است که در گیر فیت ۲ کار گذاشته شده است. این دستبند هوشمند سلامتی قادر است اعلانیه‌های متعددی را روی گوشی هوشمند به کاربر نمایش دهد.

گیر فیت 2

سامسونگ پس از پبل دومین کمپانی است که با اسپاتیفای همکاری کرده و اپلیکیشن اختصاصی را برای گجت هوشمند خود توسعه داده است. با وجود اسپاتیفای، کاربران گیر فیت ۲ از وجود سه اپلیکیشن برای گوش دادن موسیقی برخوردارند. کاربران قادرند تا ۴ گیگابایت موسیقی را روی دستبند هوشمند سلامتی خود ذخیره کنند. یکی از قابلیت‌های این دستبند هوشمند سلامتی این است که می‌توان از گیر فیت ۲ به عنوان یک ریموت برای کنترل اپلیکیشن‌های پخش موسیقی روی گوشی هوشمند استفاده کرد.

با وجود نمایشگر بزرگ، انتظار می‌رود عمر باتری این ساعت هوشمند در مقایسه با نسل پیش بسیار بهتر باشد. سامسونگ مدعی است که این دستبند هوشمند سلامتی را می‌توان در کارکرد معمولی برای سه یا چهار روز بدون نیاز به شارژ مجدد مورد استفاده قرار داد. در حالت استندبای نیز گیر فیت ۲ تا پنج روز دوام می‌آورد.

گیر فیت ۲ تا پایان سال جاری میلادی با برچسب قیمت ۱۷۹ دلاری راهی بازار خواهد شد. قیمت گیر فیت ۲ در مقایسه با نسل پیشین ۲۰ دلار ارزان‌تر است، حال آنکه قابلیت‌های این دستبند هوشمند سلامتی نیز در مقایسه با نسل پیش افزایش یافته است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد گیر فیت ۲ در مقایسه با دستبند فیت بیت مجهز به سنسور GPS نیز ارزان‌تر است. دستبند هوشمند سلامتی فیت بیت Surge بیش از ۲۵۰ دلار قیمت دارد.

یکی از نکات منفی در مورد گیر فیت ۲، امکان استفاده از این دستبند هوشمند سلامتی تنها با گوشی‌های هوشمند اندرویدی است، در حالی که سایر دستبندهای هوشمند سلامتی شامل فیت بیت، مایکروسافت بند و گارمین را می‌توان با تمام پلتفرم‌ها حتی از طریق نرم‌افزار‌های دسکتاپ مورد استفاده قرار داد.

گیر فیت 2

سامسونگ اعلام کرده که می‌توان گیر فیت ۲ را بصورت مستقل از گوشی هوشمند مورد استفاده قرار داد، حال آنکه در صورت استفاده از گوشی‌های آیفون، می‌توان از قابلیت‌های این دستبند هوشمند بصورت مستقل استفاده کرد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که از دست دادن اعلانیه‌ها روی گوشی هوشمند ارزش استفاده از این دستبند هوشمند را بسیار کاهش می‌دهد.

سامسونگ نیز همچون اپل، گجتی را توسعه داده که محدود به یک پلتفرم خاص است، اما قابلیت‌های آن باعث می‌شود تا بسیاری از کاربران جذی این محصول شوند. براساس برآوردهای انجام شده، اپل واچ در سال اول عرضه بیش از ۱۰ تا ۱۲ میلیون دستگاه به فروش رفته است. گزارش IDC نشان از این دارد که اپل واچ در فصل اول ۲۰۱۶ جایگاه سوم پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند را مال خود کرده است. در همین رده‌بندی، سامسونگ رده‌ی پنجم را با در اختیار داشتن ۳.۶ درصد مال خود کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات