فیفا از فناوری مشابه ویدیو چک در فوتبال استفاده خواهد کرد

جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
فیفا در جدیدترین تصمیم خود قصد دارد تا از سال آینده میلادی اقدام به استفاده از فناوری تکرار صحنه آهسته در جریان بازی کند تا در هنگام اتفاقات پیچیده، به داورها برای تصمیم‌گیری کمک شود. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

سال‌ها طول کشید تا فیفا به استفاده از فناوری خط دروازه تن دهد و حتی حالا که این فناوری تاییدیه‌های لازم را گرفته نیز تنها برخی از لیگ‌های معتبر اقدام به استفاده از آن کرده‌اند. البته این تصمیم‌گیری نشان می‌داد که فیفا قصد دارد تا در مسیر دگرگونی قدم بردارد و خود را با فناوری‌های روز تطابق دهد. حالا فیفا تصمیم گرفته تا قدمی دیگر رو به جلو برداشته و فناوری تماشای صحنه‌های آهسته بازی در جریان آن را به فوتبال راه دهد.

بنابر گفته‌ی فیفا از این فناوری می‌توان برای تصمیمات مهم از جمله گرفتن خطای پنالتی، کارت قرمز مستقیم و حتی گل شدن یا نشدن توپ نیز استفاده کرد. هر چند سال آینده مراحل آزمایشی استفاده از این فناوری آغاز خواهد شد اما تصمیم نهایی شدن آن تا سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ گرفته نخواهد شد.

لیگ فوتبال آمریکا، بوندسلیگای آلمان، لیگ اتریش و دیگر لیگ‌ها در برزیل و هلند نیز برای آزمودن این فناوری اعلام آمادگی کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات