بهترین کراس اوور های هیبریدی جهان

شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 11 دقیقه
با زومیت همراه باشید تا با بهترین کراس اوورهای خانوادگی آشنا شوید که همگی دارای راندمان و کارایی اقتصادی بسیار بالایی هستند. خودروهای این لیست جز بهترین گزینه‌های موجود برای خانواده‌ها به شمار می‌روند.
تبلیغات

برای خانواده‌های پر جمعیتی که نمی‌خواهند به سراغ مینی‌ون‌ها بروند، کراس‌اووها گزینه‌ی مناسبی هستند. البته همگی آن‌ها شرایط یکسانی از لحاظ مصرف سوخت ندارند. در ادامه به بررسی کوتاه ۱۲ کراس اوور خواهیم پرداخت که همگی از لحاظ مصرف سوخت و هزینه‌های نگهداری، اقتصادی بوده و در سطحی بالاتر از همتایان خود دارند.

ولوو XC90 T8 AWD PHEV

ولووXC90

ولوو XC90 مدل ۲۰۱۶ توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و حتی جایزه‌ی شاسی بلند سال ۲۰۱۶ نشریه‌ی موتور ترند را نیز از آن خود کرد. قدرت ولوو XC90 T8 که مدل پلاگین هیبریدی این خودرو است (مدل بنزینی غیر هیبریدی با نام XC90 T6 شناخته می شود) از یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر تامین می شود. این پیشرانه‌ به یاری توربوشارژر و سوپرشارژر توانایی تولید ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۳۹۴ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این نیرو توسط یک جعبه دنده‌ی خودکار هشت سرعته به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود. چرخ‌های عقب نیز نیروی خود را از یک الکتروموتور تامین می‌کنند که توانایی تولید قدرت و گشتاور به ترتیب ۸۷ اسب بخار و ۲۳۹ نیوتن‌متر را دارد که مجموع قدرت هر دو پیشرانه به ۴۰۰ اسب بخار می‌رساند. این خودرو توانایی حرکت تا شعاع ۲۰ کیلومتری را تنها با اتکا به نیروی الکتریکی دارا است. بر اساس آزمایش آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا EPA، ولوو XC90 دارای مصرف سوخت ترکیبی ۴.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مصرف سوخت ترکیبی آن در حالت بنزینی نیز به ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد. چنین مصرف سوختی برای یک خودروی هفت نفره‌ی چهارچرخ محرک بسیار عالی است.

تویوتا RAV4 هیبرید

تویوتا رو۴

اگرچه پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری چهارسیلندر تویوتا روفور (RAV4) هیبریدی قدرت کمتری نسبت به مدل استاندارد این خودرو تولید می‌کند، اما استفاده از الکتروموتور در کنار آن سبب شده تا این مدل نه تنها قوی‌تر بلکه کم مصرف‌تر از روفور استاندارد باشد. تویوتا روفور هیبرید از جعبه دنده‌ی CVT استفاده می‌کند و یک الکتروموتور ۱۴۱ اسب بخاری وظیفه‌ی نیرورسانی به چرخ‌های جلو و یک الکتروموتور ۶۷ اسب بخاری نیز وظیفه‌ی نیرورسانی به چرخ های عقب را بر عهده دارند. مجموع قدرت این خودرو برابر با ۱۹۴ اسب بخار است. تویوتا روفور در تست‌های آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا توانسته مصرف سوخت شهری ۶.۹ لیتر و مصرف جاده ای ۷.۵ لیتر را از خود برجای بگذارد که در مقایسه با مصرف سوخت ۱۲ لیتری مدل بنزینی بسیار بهتر است.

لکسس NX300h

لکسس NX

لکسس NX200t استاندارد از یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری توربو بهره‌مند است که توانایی تولید ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. مدل NX300h اما همانند تویوتا روفور هیبرید از یک پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر، جعله دنده‌ی ضریب متغیر (CVT) و دو الکتروموتور استفاده می‌کند. مجموع قدرت لکسس NX300h به میزان ۱۹۴ اسب بخار است که نسبت به NX200t کمتر است، اما این مدل مصرف سوخت بهتری دارد. لکسس NX300h در تست‌های EPA توانسته مصرف سوخت ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را به ثبت برساند در حالی که این معیار برای مدل NX200t معادل ۱۰ لیتر است.

لکسس RX450h

لکسس RX

لکسس RX450h از یک پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری شش سیلندر وی شکل استفاده می‌کند که توانایی تولید ۲۵۹ اسب بخار قدرت و ۳۳۴ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. الکتروموتورهای جلو و عقب نیز به ترتیب دارای ۱۶۵ و ۶۷ اسب بخار قدرت هستند که مجموع قدرت سیستم هیبریدی این خودرو را به ۳۰۸ اسب بخار می‌رساند. مدل هیبریدی به میزان کمی قدرتمندتر از مدل استاندارد RX350 است، لکسس RX350 مجهز به پیشرانه‌ی شش سیلندر وی شکل به حجم ۳ لیتر، دارای قدرت و گشتاور ۲۹۵ اسب بخار و ۳۶۲ نیوتن‌متر است. لکسس RX450h دارای مصرف سوخت حدود ۹.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که در مقایسه با مصرف ۱۴ لیتری مدل RX350 عدد بهتری محسوب می‌شود.

بی ام و X5 xDrive40e

بی ام و

با این که بی‌ام‌و X5 xDrive40e تنها نسخه‌ی X5 است که از پیشرانه‌ی چهار سیلندر استفاده می‌کند، اما وجود موتور الکتریکی در کنار این پیشرانه سبب شده تا مجموع قدرت تولیدی آن فراتر از مدل‌های شش سیلندر X5 sDrive35i و X5 xDrive 35i باشد. پیشرانه‌ی ۲ لیتری این خودرو مجهز به توربوشارژر بوده و توانایی تولید ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد، الکتروموتور موجود نیز ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. بی‌ام‌و اعلام کرده که مجموع قدرت تولیدی این خودرو به ۳۰۸ اسب بخار می‌رسد و حداکثر گشتاور آن نیز معادل ۴۵۰ نیوتن‌متر است، این اعداد به میزان ۸ اسب بخار و ۴۳ نیوتن‌متر از بی‌ام‌و X5 xDrive35i بیشتر هستند. این خودروی پلاگین هیبرید در تست‌های انجام شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده توانسته به مصرف سوخت ترکیبی ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دست یابد و توانایی حرکت تا شعاع ۲۲ کیلومتر را تنها با اتکا به نیروی الکتریکی دارا است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حالت بنزینی نیز به ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. برای مقایسه بد نیست بدانید بی‌ام‌و X5 xDrive35i در تست‌های مشابهی توانسته مصرف سوخت شهری ۱۵.۷ لیتر و مصرف جاده ای ۱۱.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را از خود بر جای گذارد.

تویوتا هایلندر هیبرید

تویوتا هایلندر

تویوتا هایلندر هیبریدی با داشتن سه ردیف صندلی و توانایی حمل هفت سرنشین دارای مصرف سوخت کمتری نیز نسبت به مدل استاندارد است. این کراس‌اوور از یک پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری شش سیلندر وی شکل بهره مند است که توانایی تولید ۲۳۱ اسب بهار قدرت و ۲۹۱ نیوتن‌متر گشتاور را دارا است. این نیرو به یک جعبه دنده‌ی ضریب متغیر یا CVT انتقال می‌یابد. این خودرو از دو الکتروموتور نیز بهره‌مند است که یکی دارای ۱۶۷ اسب بخار قدرت و برای چرخ‌های جلو بوده و دیگری دارای ۶۸ اسب بخار قدرت و برای چرخ‌های عقبی است. مجموع قدرت این سیستم به ۲۸۰ اسب بخار می‌رسد. پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری شش سیلندر وی شکل در مدل استاندارد هایلندر توانایی تولید ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۶ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. تویوتا هایلندر هیبرید در تست‌های EPA مصرف سوخت شهری ۱۰.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف جاده‌ای ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را به ثبت رسانده است، این در حالی است که مدل ۳.۵ لیتری استاندارد دارای مصرف سوخت ۱۱.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و مدل چهار سیلندر ۱۸۴ اسب بخاری که محرک جلو نیز است دارای مصرف سوخت ۱۱.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

اینفینیتی QX60 هیبرید

اینفینیتی

نیروی مورد نیاز برای حرکت این اینفینیتی هفت نفره از یک پیشرانه‌ی الکتریکی و یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲.۵ لیتری تامین می‌شود که مجهز به سوپرشارژر شده است. پیشرانه‌ی بنزینی این خودرو توانایی بیرون دادن قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۹ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و الکتروموتور نیز می‌تواند ۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. مجموع قدرت سیستم هیبرید این خودرو به ۲۵۰ اسب بخار ۳۲۹ نیوتن‌متر می‌رسد. با اینکه نیروی تولیدی مدل هیبریدی این خودرو کمتر از مدل استاندارد ۳.۵ لیتری شش سیلندر است (مدل شش سیلندر توانایی تولید ۲۶۵ اسب بخار و ۳۳۶ نیوتن‌متر را دارد) اما مصرف سوخت آن به دلیل استفاده از تکنولوژی هیبریدی کمتر است. اینفینیتی QX60 مدل ۲۰۱۶ در تست‌های EPA توانسته مصرف سوخت شهری ۱۱.۳ لیتر، مصرف جاده‌ای ۱۰.۹ لیتر و مصرف ترکیبی ۱۰.۱ لیتر را از خود بر جای بگذارد، در حالی که مدل استاندارد شش سیلندر دارای مصرف سوخت ترکیبی ۱۳.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.    

آئودی Q5 هیبرید

آئودی

آئودی Q5 هیبرید از یک الکتروموتور و یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری توربو استفاده می‌کند. مجموع قدرت این سیستم هیبریدی معادل ۲۴۵ اسب بخار و ۴۷۹ نیوتن‌متر است. برای مقایسه باید بدانید که آئودی Q5 استاندارد مجهز به پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو، توانایی تولید ۲۲۰ اسب بخار و ۳۴۹ نیوتن‌متر گشتاور و مدل شش سیلندر ۳ لیتری این خودرو نیز توانایی تولید ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۹۹ نیوتن‌متر گشتاور را دارند. آئودی Q5 با پیشرانه‌ی دو لیتری چهار سیلندر دارای مصرف شهری ۱۴.۱ لیتر و مصرف جاده ای ۱۰.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مدل شش سیلندر ۳ لیتری نیز دارای مصرف شهری ۱۵.۷ لیتر و مصرف جاده ای ۱۰.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، در این صورت مدل هیبریدی Q5 با داشتن مصرف شهری ۱۱.۸ لیتر و مصرف جاده ای ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بسیار مقرون به صرفه تر است.

پورشه Cayenne S e-Hybrid

پورشه کاین

پورشه را بیشتر با خودروهای اسپرت می‌شناسیم اما این خودروساز مدت‌ها است که خودروی شاسی بلند کاین را نیز در لیست محصولات خود دارد و حالا نیز آخرین نسل این خودرو را بصورت هیبریدی نیز می‌توان خریداری کرد. نیروی محرک پورشه کاین هیبریدی از یک پیشرانه‌ی ۳ لیتری شش سیلندر وی شکل مجهز به سوپرشارژر با قدرت ۳۳۳ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن‌متر و یک الکتروموتور با قدرت ۹۵ اسب‌بخار و ۳۱۰ نیوتن‌متر تامین می‌شود. قدرت کلی سیستم پیشرانه هیبریدی پورشه کاین بالغ بر ۴۱۶ اسب بخار و ۵۶۴ نیوتن‌متر است. این خودروی پلاگین هیبرید می‌تواند مسافت ۲۲ کیلومتر را تنها با کمک نیروی الکتریکی طی کند. مصرف سوخت ترکیبی آن با احتساب نیروی الکتریکی معادل ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و بدون احتساب نیروی الکتریکی ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

نیسان مورانو هیبرید

نیسان مورانو

نیسان مورانوی هیبریدی در بخش فنی خود مشابه با اینفینیتی QX60 هیبرید است و از یک پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر به قدرت ۲۳۰ اسب بخار و ۳۲۹ نیوتن‌متر به همراه یک الکتروموتور به قدرت ۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۹ نیوتن‌متر برخوردار است. مجموع قدرت نیسان مورانو هیبرید معادل ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور آن ۳۲۹ نیوتن‌متر است. نیسان مورانو استاندارد که به پیشرانه‌ی شش سیلندر وی شکل ۳.۵ لیتری مجهز است دارای قدرت ۲۶۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۵ نیوتن‌متر است و در آزمایشات آژانس حفاطت از محیط زیست توانسته به مصرف سوخت ۱۳.۵ برای شهر و ۱۰.۵ برای جاده دست پیدا کند، این اعداد برای نسخه‌ی هیبریدی معادل ۱۰.۵ برای شهر و ۹و۱ برای جاده هستند.

مرسدس بنز GLE550e PHEV

مرسدس بنز

مرسدس بنز GLE550e PHEV مجهز به یک پیشرانه‌ی شش سیلندر از نوع وی شکل است، این پیشرانه مشابه پیشرانه‌ی مدل GLE400 4Matic است و از دو عدد توربوشارژر برخوردار است. قدرت پیشرانه‌ی الکرتیکی مرسدس بنز ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور آن ۳۴۰ نیوتن‌متر است. مجموع قدرت این خودرو ۴۳۶ اسب بخار و ۶۴۹ نیوتن‌متر است که این مدل را تبدیل به سریع‌ترین GLE غیر از نسخه‌ی AMG می‌کند. این مرسدس بنز می‌تواند تنها با اتکا به باتری‌های خود مسافت ۲۸ کیلومتر را بپیماید. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۱۳.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ثبت شده است و با احتساب نیروی الکتریکی این عدد به ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند. برای مقایسه، مرسدس بنز GLE400 4Matic دارای مصرف سوخت شهری ۱۵.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف جاده ای ۱۲.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. مدل وایه‌ی مرسدس بنز GLE که دارای کد GLE350 4Matic است به پیشرانه‌ی شش سیلندر وی شکل مجهز است که با ۳.۵ لیتر حجم می‌تواند قدرت ۳۰۲ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر را تولید کند. مدل پایه دارای مصرف سوخت ۱۵.۷ لیتر در شهر و ۱۱.۸ لیتر در جاده است.

آکورا MDX هیبرید ۲۰۱۷

آکورا MDX

آکورا برای سال ۲۰۱۷ نسخه‌ی هیبریدی MDX را به عنوان پرچمدار کراس اوورهایش به لیست محصولات خود افزوده است. این کراس‌اوور که دارای سه ردیف صندلی نیز هست از تکنولوژی هیبرید این شرکت با نام SH-AWD استفاده می‌کند، این سیستم دارای سه الکتروموتور بوده و مشابه با سیستم هیبریدی مورد استفاده در سدان RLX و خودروی اسپرت NSX است. آکورا MDX استاندارد مجهر به یک پیشرانه‌ی ۳ لیتری شش سیلندر وی شکل است که می تواند ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید، این پیشرانه به یک جعبه دنده‌ی هفت سرعته از نوع دو کلاچه متصل شده است. در مدل هیبریدی، همین پیشرانه با یک الکتروموتور یکپارچه شده است و نیروی آن‌ها به چرخ های جلویی انتقال می‌یابد و دو عدد الکتروموتور نیز وظیفه‌ی تامین نیرو برای چرخ‌های عقب را بر عهده دارند. آکورا هنوز جزئیات مقدار قدرت این پیشرانه‌ها را اعلام نکرده است اما گفته شده که مجموع قدرت تولیدی آن بالغ بر ۳۲۵ اسب بخار است. با اینکه آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا هنوز میزان مصرف سوخت آکورا MDX هیبرید را اندازه گیری نکرده است؛ اما سازنده امیدوار است که این خودرو بتواند در تست‌ها به مصرف سوخت ترکیبی حدود ۱۱.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کند. مدل ۲۰۱۷ آکورا MDX غیر هیبریدی که به پیشرانه‌ی شش سیلندر وی شکل ۳.۵ لیتری مجهز است نیز پیش‌بینی می‌شود که مصرف سوخت شهری و جاده ای حدود ۱۴.۱ و ۱۰.۹ لیتر داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات