جمع بندی شایعات: هرآنچه که از آیفون ۷ پلاس و ۷ پلاس پرو می‌دانیم

چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 15 دقیقه
اگرچه هنوز ۲ ماه تا معرفی آیفون‌های جدید کمپانی اپل باقی‌مانده، اما مدت‌ها است که شایعات بسیاری درباره‌ی مشخصات سخت‌افزاری و طراحی این گوشی‌ها وجود دارد. امروز قصد داریم این شایعات را جمع‌بندی کنیم تا به یک دید کلی در مورد آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پلاس پرو برسیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل از سال ۲۰۱۴ توانسته است با ارائه‌ی آیفون‌های سری پلاس خود توجه دوستداران فبلت‌ها را به خود جلب کند. این دو گوشی توانستند موفقیت‌های بسیار خوبی را درحوزه‌ای که اپل پیش‌تر هیچ سهمی از آن نداشت کسب کنند. بر همگان روشن است که اپل امسال تولید آیفون‌های عظیم‌الجثه و سودده خود را متوقف نخواهد کرد و با ارائه‌ی یک مدل جدید، آن‌ها را بروزرسانی خواهد کرد. آن گونه که از شایعات برمی‌آید، ممکن است اپل امسال قصد داشته باشد دو مدل آیفون بزرگ تولید کند. یکی آیفون ۷ پلاس است که بسیار شبیه به آیفون ۶ پلاس و ۶ اس پلاس خواهد بود و دیگری آیفون ۷ پلاس پرو است که گفته می‌شود دوربین بسیار قدرتمندش همان چیزی است که عکاسان سال‌ها در انتظارش بودند. در ادامه به بررسی شایعات موجود می‌پردازیم.

ّIphone 7 plus and iphone 7 plus pro

این جمع‌بندی در ۵ بخش به شرح زیر خواهد بود:

  • طراحی: تاکنون می‌دانیم که دو مدل آیفون ۵.۵ اینچی در راه است. آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پلاس پرو که دارای دوربینی دوگانه خواهد بود. انتظار می‌رود که طراحی این دو گوشی همانند دو نسل گذشته باقی بماند و تنها تغییرات بسیار کوچکی در بخش بیرونی آن‌ها اعمال شود.
  • سخت‌افزار: یک چیپ قدرتمند ۱۶ نانومتری با نام A10 در هر دوی این گوشی‌ها قرار خواهد داشت. حافظه‌ی رم آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پلاس پرو نیز به ترتیب ۲ و ۳ گیگابایت خواهد بود. این دو گوشی هوشمند در سه مدل با ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه می‌شوند.
  • صفحه نمایش: انتظار می‌رود که اندازه و رزولوشن صفحه نمایش این دو آیفون روی همان اعداد آیفون ۶ پلاس و ۶ اس پلاس باقی بماند. لمس سه‌بعدی نیز از چند لمس هم‌زمان پشتیبانی خواهد کرد.
  • دوربین: در این بخش، انتظار هیچ تغییری برای آیفون ۷ پلاس نداریم، اما آیفون ۷ پلاس پرو به یک دوربین پشتی دوگانه مجهز خواهد شد.
  • تاریخ عرضه و قیمت: مطابق سنت همیشگی اپل، انتظار داریم که این دو آیفون اواسط سپتامبر رونمایی شده و نهایتا یک یا دو هفته بعد در دسترس خریداران قرار بگیرند.

در ادامه به بررسی کامل هرکدام از پنج بخش بالا می‌پردازیم.

طراحی

ّIphone 7 plus and iphone 7 plus pro

در مورد طراحی این دو گوشی، شایعات ضد و نقیضی وجود دارد. مرتبا می‌شنویم که دو مدل‌ آیفون بزرگ قرار است به بازار عرضه شود. یکی آیفون ۷ پلاس معمولی است و دیگری آیفون ۷ پلاس پرو که دارای دوربینی دوگانه است، اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست. ممکن است تمامی این شایعات تنها حدس و گمان باشند و شهریور ماه تنها با یک مدل آیفون ۵.۵ اینچی رو به رو شویم.

اپل از هنگام معرفی نخستین آیفون تاکنون هر دو سال یک بار طراحی این گجت را تغییر داده است، اما شایعات حاکی از آن است که امسال بر خلاف رویه‌ی چندین ساله‌ی این کمپانی، شاهد چنین چیزی نخواهیم بود، چرا که اپل قصد روی آوردن به یک چرخه‌ی ۳ ساله‌ی تغییر طراحی را دارد. از این رو انتظار داریم که آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پلاس پرو دارای طراحی مشابه با تغییرات بسیار جزئی نسبت به آیفون ۶ اس پلاس باشند.

شاید اساسی‌ترین تغییر در طراحی این گوشی‌ها نسبت به آیفون ۶ اس پلاس، خم شدن نوار‌های آنتن و عبورشان از لبه‌های بالایی و پایینی گوشی باشد. این شکل قرارگیری نسبت به آنچه که در دو سال گذشته در آیفون‌ها این کمپانی دیده‌ایم بهتر است، زیرا با این کار، فضای پشت گوشی یکپارچه‌تر و یکدست‌تر می‌شود. مطمئنا اپل این کار را برای آنتن‌دهی بهتر انجام نداده است. همین که این نوارها با بدنه هماهنگ شده‌اند موجب شده که طراحی اندکی نسبت به آیفون ۶ اس پلاس زیباتر باشد و همین کافی است.

ّIphone 7 plus and iphone 7 plus pro

بدنه‌ی هردو این گوشی‌ها از آلومینیوم ۷۰۰۰ ساخته خواهد شد که یکی از مقاوم‌ترین مواد برای ساخت بدنه است. این کار موجب افزایش مقاومت بدنه و جلوگیری از خم شدن آن به شیوه‌ی آیفون ۶ پلاس خواهد کرد. شایعات دیگری هم در مورد بدنه‌ی این گوشی‌ها وجود دارد. رندرهایی از آیفون ۷ پرو را در زیر مشاهده می‌کنید.

اسمارت کانکتور

ّiphone 7 plus pro smart connector

سال گذشته اپل آیپد پرو را معرفی کرد که دارای اسمارت کانکتور بود. با وجود این بخش می‌توانید به راحتی اسمارت کیبورد را به آیپد پرو متصل کنید. به احتمال بسیار زیاد، آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پلاس پرو نیز دارای این درگاه اتصال خواهند بود. هنوز مشخص نیست که چه چیزی قرار است به این درگاه متصل شود. تنها می‌توانیم حدس بزنیم که ممکن است یک قاب باشد. شایعه‌ای دیگر، وجود این درگاه را از پایه بی‌اساس دانسته و آن را تکذیب می‌کند.

بدنه‌ی ضد آب

ّIphone 7 plus and iphone 7 plus pro

شایعه‌ای دیگر وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است اپل بالاخره گوشی‌های آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پلاس پرو را با ویژگی مقاومت در برابر آب به بازار عرضه کند. این شایعه از آن‌جا قوت گرفت که خبرهایی مبنی بر استفاده از پوشش‌هایی برای محافظت از قطعات نیمه‌رسانای داخل آیفون‌ها و تعبیه‌ی واشرهایی در نقاط مختلف آیفون‌های جدید این کمپانی منتشر شد. این ادوات می‌توانند از نفوذ آب به داخل آیفون‌ها جلوگیری کرده و آن‌ها را قادر به غوطه‌ور شدن در آب کنند. علاوه بر اخبار لو رفته از وجود قطعات مورد نظر، اپل پتنتی را نیز ثبت کرده است که نشان می‌دهد این کمپانی تمایل دارد آیفون‌های آینده‌ی خود را ضدآب کند.

حذف جک ۳.۵ میلیمتری

ّIphone 7 plus and iphone 7 plus pro

همان‌طور که پیشتر اعلام شده است، در آیفون ۷ پلاس و ۷ پلاس پرو نیز دیگر شاهد حضور جک ۳.۵ میلیمتری صدا نخواهیم بود و اپل از درگاه اختصاصی خود یعنی لایتنینگ به جای این جک ۳.۵ میلیمتری استفاده می‌کند. گفته می‌شود که این اقدام در راستای باریک‌تر کردن و کاهش حجم آیفون‌ها انجام شده است. اپل با این کار می‌تواند گوشی‌هایش را راحت‌تر ضد آب کند، چرا که یکی از سوراخ‌های روی بدنه که آب ممکن است از آن‌جا به داخل گوشی نفوذ کند حذف می‌شود. این اقدام همچنین در باریک کردن گوشی نیز تاثیر به‌سزایی دارد. اما نتیجه‌ی این کار واضح است. کاربران محدود می‌شوند و باید برای استفاده از هدفون‌های قدیمی خود متوسل به تبدیل‌های ۳.۵ میلیمتری به لایتنینگ شوند، مگر آن که اپل برای این مشکل راه حلی اندیشیده باشد. ما از همین حالا مطمئنیم که آیفون‌های بعدی از هدفون‌هایی با درگاه لایتنینگ بهره می‌برند. تصاویری منسوب به آیفون‌های امسال نیز منتشر شده‌اند که حذف جک ۳.۵ میلیمتری را تایید می‌کنند.

رنگ بدنه

ّIphone 7 plus and iphone 7 plus pro

شایعاتی وجود دارد مبنی بر این که اپل نوک پیکان خود را روی رنگ محبوب خاکستری فضایی نشانه گرفته است و قصد دارد با حذف کردن آن از دایره‌ی رنگ‌های آیفون، رنگ آبی تیره را جایگزین آن کند. هنوز هیچ تصویری که این ادعا را تایید کند در اینترنت منتشر نشده است، اما رندرهایی وجود دارد که دیدی نسبی از آیفون با این سایه‌های آبی فریبنده به ما می‌دهد. رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و رزگلد فعلا سر جای خود باقی می‌مانند.

سخت‌افزار

ّIphone 7 plus and iphone 7 plus pro

بر هیچ کس پوشیده نیست که اپل قصد دارد آیفون‌های جدیدش را به پردازنده‌ای قوی‌تر از A9 موجود روی خانواده‌ی آیفون ۶ اس تجهیز کند. با شناختی که از اپل و نحوه‌ی نام‌گذاری چیپ‌های قبلی‌اش داریم، می‌دانیم که این چیپ جدید، A10 نام خواهد داشت و احتمالا توسط دو کمپانی سامسونگ و TSMC با فناوری ۱۴ یا ۱۶ نانومتری تولید خواهد شد. البته به نظر می‌رسد اپل قصد دارد TSMC را به عنوان تنها تامین‌کننده‌ی چیپ‌های جدید خود انتخاب کند. گفته می‌شود که چیپ پردازشی A10 تولید شده توسط TSMC با فناوری ۱۶ نانومتری و مشابه چیپ A9 ساخته خواهد شد. با توجه به قدرت پردازشی حیرت‌انگیز A9، انتظار داریم که A10 نیز بسیار قدرتمند و سریع باشد و هنگام عرضه، با پیروزی مقتدرانه در برابر اسنپدراگون ۸۲۰ و اکسینوس ۸۸۹۰، رتبه‌ی اول جدول را از آن خود کند.

برای کاهش هرچه بیشتر ضخامت دستگاه، ممکن است اپل برای قرار دادن چیپ در بدنه، رو به استفاده از روشی جدید به نام Fan-Out Packaging بیاورد و بدین ترتیب بدون نگرانی از کمبود فضا، بدنه را تا حد ممکن به سطح چیپ نزدیک کند. این فناوری، چیپ‌های سیلیکونی و ترکیبات نیمه‌رسانا را با هم ترکیب می‌کند و چیپ‌هایی کوچک‌تر و در عین‌حال قدرتمند‌تر تولید می‌کند. در تصویر زیر مقایسه‌ای را بین روش Fan-in معمول و روش جدید Fan-Out مشاهده می‌کنید. 

fan in vs fan out

در بخش حافظه، کوپرتینویی‌ها، سنت دوست‌داشتنی آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس در حافظه‌ی رم را به یاد داشته‌اند. همان طور که به یاد داریم، آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس، نخستین آیفون‌هایی بودند که پس از سال‌ها به دو گیگابایت رم مجهز شدند و حالا اپل همین رویه را در آیفون ۷ پلاس پرو در پیش گرفته و ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم برای آن در نظر گرفته است. اما آیفون ۷ پلاس معمولی، همان دو گیگابایت حافظه‌ی رم موجود روی آیفون ۶ اس پلاس را تجربه خواهد کرد. دلیل استفاده از ۳ گیگابایت رم در آیفون ۷ پلاس پرو، احتمالا حفظ سرعت بالای گوشی در حین عکسبرداری و فیلمبرداری با کیفیت بسیار بالا است، زیرا همان طور که می‌دانیم، این گوشی دارای دوربینی بسیار باکیفیت خواهد بود. مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور موسسه‌ی KGI نیز مدت‌هاست که بر این ویژگی‌ها تاکید می‌کند.

حافظه‌ی داخلی

iphone storage

تاکنون ارزان‌ترین مدل‌های آیفون با حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی عرضه می‌شدند. حافظه‌ای که در سال ۲۰۱۶ خنده‌دار به نظر می‌رسد، چرا که تنها ۱۱ گیگابایت از آن در دسترس است و به هیچ وجه هم قابل افزایش نیست. اما این بار اپل فریاد اعتراض مشتریانش را شنیده است و امسال حافظه‌ی داخلی تمامی مدل‌های آیفون را دو برابر می‌کند. بنابراین انتظار داریم که آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پلاس پرو را با حافظه‌های ۳۲، ۱۲۸  و ۲۵۶ گیگابایتی ببینیم. در روزگاری که فیلمبرداری 4K رایج شده و حجم و کیفیت عکس‌ها بسیار بالا رفته است افزایش حافظه‌ی داخلی کاری ضروری است. ضمنا این نخستین بار است که یک آیفون با حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود.

باتری

اگرچه در مورد باتری مدل کوچک‌تر آیفون حرفی زده نشده است، اما شایعاتی وجود دارد مبنی بر این که آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پلاس پرو به یک باتری بزرگ ۳۱۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز می‌شوند. بد نیست بدانید که ظرفیت باتری آیفون ۶ اس پلاس ۲۷۵۰ میلی آمپر ساعت بوده و باتری آیفون ۶ پلاس هم ۲۹۱۵ میلی آمپر ساعت ظرفیت داشت. اما از آنجا که قرار است آیفون‌های امسال باریک‌تر شوند، چگونه ظرفیت باتری آن‌ها ۳۵۰ میلی آمپر ساعت افزایش می‌یابد؟ ممکن است تنها آیفون ۷ باریک شود و دو مدل آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پلاس پرو، همان ابعاد نسل پیشین خود را حفظ کنند و با کوچک‌تر شدن چیپ پردازشی و حذف جک ۳.۵ میلیمتری صدا، فضای کافی خالی شده و زمینه برای افزایش ۱۳ درصدی باتری فراهم شود. البته تمامی این ادعاها حدس و گمان است و تا زمان عرضه‌ی عمومی آیفون‌ها در ابتدای پاییز و کالبدشکافی آن‌ها توسط متخصصان، ظرفیت باتری آن‌ها مشخص نخواهد شد.

ّIphone 7 battery

تصویر بالا، مربوط به یک باتری است که منتشر کننده، آن را متعلق به آیفون ۷ دانسته است و عدد ۷.۰۴ وات ساعت  روی آن حک شده است. ظرفیت باتری آیفون ۶ اس برابر با ۶.۶۱ وات ساعت بود. بنابراین باتری آیفون ۷ تقریبا ۶.۵ درصد قوی‌تر از آیفون ۶ اس است. متاسفانه با وجود دانستن ظرفیت انرژی این باتری، محاسبه‌ی ظرفیت بار آن بر حسب میلی آمپر ساعت ممکن نیست، زیرا برای این کار نیاز به دانستن ولتاژ دقیق باتری داریم. در هر صورت این اطلاعات یک دید کلی در مورد تغییرات باتری این گوشی‌ها به ما می‌دهد.

صفحه نمایش

iphone display

در حالی که هر هفته خبرهای جدید در مورد تصمیم اپل برای استفاده از صفحات نمایش OLED در آیفون‌های بعدی می‌شنویم، بعید است که این اتفاق امسال بیفتد. ممکن است این جایگزینی، در سال ۲۰۱۷ و زمانی که اپل قصد ایجاد تغییراتی اساسی در آیفون داشته باشد اتفاق بیفتد. جایگزینی IPS ‌های کنونی با یک صفحه نمایش OLED‌، می‌تواند تغییر بسیار مهمی در آیفون‌های بعدی باشد.

اگرچه اندازه‌ و رزولوشن صفحه نمایش دو عامل بسیار مهم هستند، اما در آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پلاس پرو انتظار دیدن هیچ تغییری در اعداد و ارقام این بخش‌ها نداریم. صفحه‌نمایش این دو گوشی همچون دو نسل قبلیشان ۵.۵ اینچ و به احتمال زیاد فول‌اچ دی خواهد بود. ممکن است اپل بخواهد رزولوشن را بالا ببرد اما بعید به نظر می‌رسد. بنابراین احتمالا در صفحه نمایش این دو گوشی باز هم شاهد تراکم ۴۰۱ پیکسل بر اینچ خواهیم بود که همچنان بالاترین تراکم پیکسلی در بین محصولات اپل است.

شایعه‌ی دیگری هم در مورد آیفون‌های جدید اپل شنیده می‌شود مبنی بر این که اپل در حال توسعه‌ی درایور‌های تصویری اختصاصی خود است تا بدین ترتیب وضوح و کیفیت تصویر را بالا برده و با کاهش انرژی مصرفی توسط نمایشگر، موجب افزایش عمر باتری شود. اما این کمپانی از برنامه عقب افتاد و ناچار شد مجددا سفارش تولید کنترلرهای تصویری خود را به شرکت Synaptics بدهد. Synaptics کمپانی تامین‌کننده‌ی درایورهای نمایشگر و لمسی اپل است.

لمس سه‌بعدی

لمس سه‌بعدی به مرور با پیشرفت‌هایی همراه می‌شود و قرار است ویژگی‌های کاربردی و جالبی به آن اضافه شود. همان‌طور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، اپل قصد دارد لمس سه‌بعدی را توسعه داده و ویژگی لمس سه‌بعدی چند انگشتی را به خانواده‌ی آیفون ۷ بیاورد. چیزی شبیه فرمان‌های چندلمسی (MultiTouch) در گوشی‌های دیگر، البته از نوع حساس به فشار. بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود که به صورت همزمان به چند نقطه از صفحه نمایش گوشی فشار وارد کرده و پاسخ مورد نظر خود را دریافت کنند.

خوشبختانه قرار است این ویژگی در بسیاری از بخش‌های رابط کاربری قابل استفاده باشد و تنها محدود به بازی Shoot 'Em Up نباشد! بیش از این چیز دیگری در مورد لمس سه‌بعدی در آیفون‌های امسال نمی‌دانیم، و مطمئنیم که تا زمان رونمایی از این دستگاه‌ها، هیچ اطلاعات جدیدی در مورد این ویژگی منتشر نخواهد شد. انتظار داریم تغییرات گسترده‌ای را در رابط کاربری و قابلیت‌های نرم‌افزاری لمس سه‌بعدی ببینیم.

دوربین

ّiphone 7 plus pro camera

تاکنون مطالب بسیار هیجان‌انگیزی در مورد دوربین آیفون ۷ پلاس پرو منتشر شده است. یکی از ویژگی‌های دور از ذهن اما ممکنی که برای دوربین این گوشی ذکر شده است، دوگانه بودن آن است. گفته می‌شود که دوربین این گوشی زوم بدون افت کیفیت و کیفیت تصویری در حد دوربین‌های DSLR خواهد داشت. این دوربین توسط کمپانی LinX که سال گذشته توسط اپل خریداری شد توسعه داده شده است. ماژول‌های دوربین ممکن است توسط سونی یا ال‌جی اینوتکس ساخته شده باشند. به همین دلیل مینگ چی کو با اطمینان صد در صد می‌گوید که هر دو لنز دوربین این گوشی ۱۲ مگاپیکسلی بوده و ساخت سونی هستند. یکی از این دو دوربین، دارای گشادگی دیافراگم بیشتری نسبت به دیگری بوده و زوم اپتیکال ۲ تا ۳ برابری را ارائه می‌دهد. پتنتی با نام «سیستم لنز دوربین تله‌فوتوی چین خورده» سال گذشته به ثبت رسید که نشان‌دهنده‌ی یک دوربین L شکل متشکل از یک قطعه شیشه‌ی چندوجهی بود.

از سوی دیگر گفته می‌شود که آیفون ۷ پلاس چنین دوربینی نخواهد داشت. این گوشی احتمالا از همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی موجود روی آیفون ۶ اس پلاس بهره می‌برد. یعنی یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با f/2.2، متشکل از ۵ لنز و دارای پیکسل‌هایی به قطر ۱.۲۲ میکرون. از دیگر مشخصات این دوربین می‌توان به بهره‌مندی از فلش LED دوگانه، فیلتر مادون قرمز هیبرید، BSI و پوششی از جنس یاقوت کبود روی لنز آن اشاره کرد. بسیاری از این ویژگی‌ها بین این دوربین و دوربین قدرتمند آیفون ۷ پلاس پرو مشترک خواهد بود. 

با توجه به اطلاعات بالا، می‌توان گفت که به احتمال زیاد اپل امسال میزان مگاپیکسل دوربین آیفون‌های خود را تغییر نخواهد داد. اما مطمئنیم که کوپرتینویی‌ها با وجود ثابت نگه داشتن مگاپیکسل، کیفیت دوربین‌های خود را افزایش داده و حتی ممکن است از ویژگی‌های جدیدی نیز رونمایی کنند تا بتوانند نظر کاربران را جلب کنند.

زمان عرضه و قیمت

سال‌ها است که اپل آیفون‌های خود را در ماه سپتامبر معرفی کرده و حدودا یک هفته بعد آن‌ها را به بازار عرضه می‌کند. بسیار بعید است که امسال این رویه عوض شود، و از آن‌جا که هیچ اخباری مبنی بر برگزاری کنفرانسی توسط اپل پیش از این مراسم منتشر نشده است، فرض را بر آن می‌گذاریم که مطابق سنت همیشگی این کمپانی، مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید، در نیمه‌ی اول سپتامبر برگزار خواهد شد. در جدول زیر می‌توانید تاریخ رونمایی از گوشی‌های آیفون در سال‌های گذشته را مشاهده کنید.

iphone unveiling time

برای قیمت‌گذاری روی آیفون‌های جدید اپل هنوز کمی زود است. ما معتقدیم که اپل، قیمت آیفون‌های جدید خود را چندان تغییر نخواهد داد و به احتمال زیاد، قیمت این دستگاه‌ها، با قیمت آیفون ۶ و ۶ اس در روز اول عرضه برابر خواهد بود. این دیدگاه با انتشار جدولی از چین بیش از پیش تقویت می‌شود. در این جدول‌، قیمت آیفون‌های جدید نوشته شده و با قیمت آیفون ۶ اس و آیفون ۶ در زمان عرضه مقایسه شده است. این جدول را در زیر مشاهده می‌کنید.

iphone 7 prices

گفته می‌شود قیمت آیفون‌ها در چین، حدودا ۲۰ درصد گران‌تر است.

بنابراین از جدول بالا نتیجه می‌گیریم که خانواده‌ی آیفون ۷، در آغاز فروش، تقریبا همان قیمت خانواده‌های آیفون ۶ و آیفون ۶ اس در روز اول عرضه را خواهند داشت. قیمت آیفون ۷ احتمالا از ۶۴۹ دلار و آیفون ۷ پلاس از ۷۴۹ دلار شروع خواهد شد. قیمت آیفون ۷ پلاس پرو نیز ممکن است از ۸۴۹ دلار شروع شود. بنابراین به احتمال زیاد، نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۷ پلاس پرو که بهترین آیفون اپل است، مرز ۱۰۰۰ دلار را پشت سر خواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات