پتنت سامسونگ برای طراحی جدید دکمه هوم و سنسور اثر انگشت منتشر شد

سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ به تازگی پتنت‌هایی ثبت کرده که نشان‌دهنده‌ی طراحی جدید برای دکمه‌ی هوم و مکان جدید برای سنسور اثر انگشت در گوشی‌های این شرکت است. مدت زیادی است که سامسونگ طراحی بیضی شکل دکمه هوم را برای محصولاتش حفظ کرده و سنسور اثر انگشت را نیز در این دکمه تعبیه کرده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طراحی سامسونگ برای دکمه‌ی هوم چند سالی است که تقریبا ثابت بوده و تغییرات زیادی در گوشی‌های مختلف این شرکت نداشته است. به تازگی پتنت‌هایی از این شرکت منتشر شده که نشان‌دهنده‌ی تغییر در طراحی این دکمه و جابجایی سنسور اثر انگشت است.

با توجه به تصاویر متوجه می‌شویم که طراحی دکمه‌ی هوم از یک طراحی بیضی شکل به یک مربع که دایره‌ای در داخل آن است تغییر پیدا کرده و سنسور اثر انگشت نیز به پشت گوشی منتقل شده است. به هر حال هنوز مشخص نیست که آیا این طراح‌ها در گوشی‌های آینده‌ی این شرکت استفاده خواهند شد یا خیر. بعلاوه، یک طراحی دیگر برای جانمایی سنسور اثر انگشت در داخل صفحه‌نمایش نیز چندی پیش مطرح شده بود که هنوز برای تولید انبوه راه درازی در پیش دارد.

خبرهای پیشین حاکی از آن بودند که اپل نیز در حال طراحی سنسور اثر انگشت جدید برای آیفون سال بعد خود است و به احتمال زیاد یک آیفون کاملا شیشه‌ای بدون دکمه‌ی هوم و با صفحه‌نمایش بدون حاشیه عرضه خواهد کرد. به همین دلیل به نظر می‌رسد سامسونگ نیز برای تغییر طراحی دست به کار شده و تلاش می‌کند تا محصولی با چنین مشخصاتی تولید کند.

پتنت سامسونگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات