ولوو XC90 نسخه‌ پل استار را معرفی کرد

سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سوئدی ولوو برای سال ۲۰۱۷ از نسخه‌ی پلستار شاسی بلند محبوب XC90 رونمایی کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا از جزئیات این خودرو مطلع شوید.
تبلیغات

پرچمدار شاسی‌بلند‌های ولوو، مدل XC90 در نسخه‌ی تیونینگ شده‌ی پل‌استار (Polestar) تولید می‌شود. نسخه‌ای که برای این ارتقا انتخاب شده است، مجهز‌ترین و قدرتمند‌ترین نمونه‌ی این خودرو، مدل T8 است که از پیشرانه‌ی هیبریدی بهره می‌برد. یک پیشرانه‌ی احتراق داخلی بنزینی چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر و سوپرشارژر به حجم ۲ لیتر و یک الکتروموتور نیز در این خودرو موجود هستند که مجموعا قدرتی معادل ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متر را تولید می‌کنند.

در نسخه‌ی پلستار، مجموع قدرت این خودرو به ۴۲۱ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۸۰ نیوتون‌متر افزایش یافته است. پیشرانه‌ی احتراق داخلی این خودرو توانایی تولید ۳۳۴ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتون متر گشتاور را دارد در حالی که پیشرانه‌ی الکتریکی قدرتی برابر با ۸۷ اسب‌بخار و گشتاوری به میزان ۲۴۰ نیوتون متر دارد. چنین قدرتی این شاسی‌بلند ۲۳۴۰ کیلوگرمی را قادر می‌سازد تا سرعت خود را تنها در ۵.۵ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. اصلاحاتی که در نسخه‌ی پل‌استار انجام گرفته سبب شده تا با وجود افزایش قدرت، این نسخه افزایش مصرف سوختی نسبت به مدل استاندارد نداشته باشد و همان عدد ۴.۱ لیتر بر هر ۱۰۰ کیلومتر و توانایی پیمودن مسافت ۴۳ کیلومتر تنها با اتکا به پیشرانه‌ی الکتریکی، در این مدل نیز قابل دستیابی هستند. این حرکت در راستای تصمیم ولوو برای کاهش سایز پیشرانه‌ها با استفاده از تکنولوژی های پرخوران انجام شده است.

ولوو XC90

تغییرات نسخه‌ی پلستار XC90 تنها به افزایش قدرت محدود نمی‌شود، بلکه واکنش خودرو به پدال گاز نیز در این مدل بهبود یافته است، ضمن اینکه جعبه‌دنده‌ی این خودرو دارای عملکردی است که در هنگام ورود به پیچ‌ها دنده‌ی داده شده را حفظ می‌کند، این قابلیت از تعویض دنده‌ها در هنگامی که خودرو در حال پیمودن پیچ‌ها با سرعت بالا است جلوگیری می‌کند.

ولوو XC90

ولوو XC90 پل‌استار در حال حاضر در بازار اروپا در حال عرضه است و از ماه اکتبر امسال در بازار ایالات متحده نیز عرضه خواهد شد. هنوز زمان عرضه‌ی این خودرو در بازار امارات متحده‌ی عربی و سایر کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس مشخص نیست. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات