اپل در حال ساخت جایگزین نمایشگر تاندربولت است

دوشنبه ۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل چندی پیش به صورت رسمی اعلام کرد که تولید نمایشگر تاندربولت خود را متوقف خواهد کرد. خبرها حاکی از آن است که تولید نمایشگرهای مستقل توسط این شرکت متوقف نخواهد شد و این غول فناوری در حال ساخت جایگزینی مناسب برای این نمایشگر است. گفته شده نمایشگر جدید، مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی مجزا خواهد بود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از اعلام اپل مبنی بر توقف تولید نمایشگر تاندربولت، برخی بر این باور بودند که این شرکت به طور کامل تولید نمایشگرهای مستقل را متوقف خواهد کرد. اما منابع خبری به تازگی اعلام کرده‌اند که این شرکت در حال تولید جایگزینی برای این نمایشگر است. از مشخصات احتمالی نمایشگر جدید می‌توان به پردازنده‌ی گرافیکی داخلی مجزا اشاره کرد.

اولین خبرها در مورد نمایشگر جدید اپل در ابتدای ماه ژوئن منتشر شد. در این خبرها آمده بود که نمایشگر جدید دارای رزولوشن 5K شبیه به آی‌مک‌های حرفه‌ای و پردازنده‌ی داخلی خواهد بود. به کمک این پردازنده‌ی داخلی، می‌توان کامپیوترهای مک‌ قدیمی را نیز به این نمایشگر متصل و از کیفیت بالای آن استفاده کرد. به طور مثال، کامپیوترهای مک قدیمی مانند مک‌بوک ۱۲ اینچی رتینا نیز می‌توانند به کمک این پردازنده‌ی داخلی، از تمامی ظرفیت گرافیکی این نمایشگر استفاده کنند.

اما پس از آن که اپل بدون معرفی نمایشگر جدید، خبر توقف نمایشگر قدیمی خود را منتشر کرد، گمانه‌زنی‌ها در مورد توقف کامل تولید این نمایشگرها افزایش یافت. به هر حال آخرین خبرهای منتشر شده نشان می‌دهند که این خط تولید متوقف نشده و اپل در حال توسعه‌ی نمایشگر جدید است.

در مورد تاریخ معرفی این نمایشگر جدید، خبری منتشر نشده است. کاربران در مراسم سالانه‌ی توسعه‌دهندگان اپل منتظر معرفی این محصول جدید بودند که خبری در آن مراسم منتشر نشد. به هر حال به نظر می‌رسد اپل برای حفظ این بخش از بازار نمایشگرها، تا پایان سال جاری میلادی، این نمایشگر را معرفی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات