کد تست گوشی‌های آیفون؛ قابلیت‌هایی مخفی که تاکنون نمی‌دانستید!

دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کدهای مخفی آیفون
با کدهای مخفی آیفون می‌توان به‌سرعت به قابلیت‌های مختلف گوشی دسترسی داشت و از برخی امکانات مخفی و کاربردی استفاده کرد.
تبلیغات

آیا می‌دانید آیفون کدهای مخفی مختلفی برای استفاده از ویژگی‌های کاربردی دارد؟ هر گوشی هوشمندی ازجمله گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی کدهای مخفی مخصوص خود را دارد که سازندگان آن‌ها را طراحی می‌کنند. گاهی اوقات به‌خاطرسپردن همه‌ی کدهای مخفی گوشی بسیار سخت می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، قصد داریم بهترین و کاربردی‌ترین کدهای مخفی آیفون را به شما آموزش دهیم.

برای استفاده از کدهای مخفی گوشی آیفون باید آن‌ها را در شماره‌گیر وارد کنید و روی دکمه‌ی برقراری تماس ضربه بزنید. این کدها برای عملکردهای مختلف از مشاهده‌ی اطلاعات دستگاه گرفته تا عیب‌یابی طراحی شده‌اند.

کد تست گوشی آیفون

در‌ادامه، برخی از کدهای مخفی کاربردی‌ آیفون را به‌ شما آموزش می‌دهیم.

تست قدرت سیگنال شبکه

اگر می‌خواهید اطلاعاتی درباره‌ی جزئیات فنی شبکه‌ به‌دست بیاورید، از کد زیر استفاده کنید. این کد مخفی آیفون به شما کمک می‌کند تا قدرت سیگنال شبکه را به‌طور دقیق و برحسب دسی‌بل بیابید.

*3001#12345#*

۱. برای استفاده از کد بالا، ابتدا مطمئن شوید آیفون به شبکه‌ی موبایلی که از اتصال اینترنتی پشتیبانی می‌کند، متصل شده است.

۲. در مرحله‌‌ی بعد، برنامه‌ی شماره‌گیر را باز و کد را وارد کنید.

۳. در منوِ Field Test، روی LTE و در صفحه‌ی بعد روی Serving Cell Meas ضربه بزنید.

۴. اکنون می‌توانید اندازه‌گیری عددی پشت rsrp0 را مشاهده کنید. این اعداد درواقع قدرت سیگنال آیفون شما برحسب dBm (دسی‌بل - میلی وات) است.

اگر اعداد پشت rsrp0 بین منفی 50dB تا منفی 60dB باشد، قدرت سیگنال در سطح عالی قرار دارد. عدد بین منفی 70dB تا منفی 90dB قدرت مناسب سیگنال و اعداد فراتر از منفی 100dB نیز قدرت ضعیف سیگنال را نشان می‌دهد.

نکته‌ی مهم: اگر آیفون شما از iOS 10 یا نسخه‌های قدیمی‌تر بهره می‌برد، برای استفاده از کد یادشده باید روش دیگری را دنبال کنید. در این گوشی‌ها پس‌ از وارد‌کردن کد، وارد صفحه‌ی آزمایش خواهید شد. برای مشاهده‌ی قدرت سیگنال شبکه، دکمه‌ی پاور را تا موقع ظاهرشدن Slide to turn off نگه دارید. درادامه، دکمه‌ی هوم را فشار دهید و نگه دارید تا قدرت شبکه را بر‌حسب دسی‌بل در نوار وضعیت آیفون نمایش داده شود.

مخفی‌کردن کالر آی‌دی (شناسه‌ی تماس‌گیرنده)

برخی اپراتورها از قابلیت پنهان‌سازی شناسه‌ی تماس‌گیرنده (Caller ID) پشتیبانی می‌کنند و بدین‌ترتیب، وقتی کاربر با افراد دیگر تماس بگیرد، به‌جای شماره‌ی او، عبارت «تماس ناشناس» روی صفحه‌ی مخاطب نمایش داده می‌شود. البته این ویژگی در اپراتورهای ایرانی غیرفعال است و اگر در خارج از کشور زندگی می‌کنید، شاید بتوانید از آن بهره ببرید.

*31#mobile number

برای استفاده از کد مذکور، ابتدا کد کشور شماره‌ای که قصد دارید با آن تماس بگیرید و سپس شماره‌ تلفن اصلی شخص را وارد کنید.

بررسی مرکز خدمات پیامک (SMS)

هر پیامکی که ازطریق گوشی خود ارسال می‌کنید به سرور یا شماره‌ی مرکز خدمات پیامک می‌رود. با این کد می‌توانید شماره‌ی مرکز پیامک اپراتور خود را مشاهده کنید.

*#5005*7672#

مشاهده‌ی وضعیت انتظار مکالمه (Call Waiting)

آیفون ۱۲ پرو مکس حین تماس تلفنی

اگر اطمینان ندارید که قابلیت انتظار تماس را روی آیفون فعال کرده‌اید یا خیر، می‌توانید به‌راحتی از کد زیر بهره ببرید.

*#43#

فعال یا غیرفعال‌سازی انتظار مکالمه

پس‌ از بررسی وضعیت انتظار تماس روی آیفون، شاید بخواهید مطابق نیازتان آن را فعال یا غیرفعال کنید. برای این‌ منظور، می‌توان از کدهای زیر استفاده کرد.

فعال‌سازی انتظار مکالمه:

*43#

غیرفعال‌سازی انتظار مکالمه:

#43#

بررسی وضعیت مسدودسازی تماس‌ها

اگر مدتی است که هیچ تماسی روی آیفون خود دریافت نمی‌کنید، شاید تماس‌های ورودی روی دستگاهتان مسدود باشند. Call Barring قابلیتی است که تماس‌های ورودی و خروجی را برای افراد ناشناس مسدود می‌کند.

اگر ویژگی مسدودسازی تماس‌ها فعال باشد، هیچ تماسی روی آیفون دریافت نخواهید کرد و این مشکل ارتباطی به کیفیت اپراتورتان ندارد. برای بررسی وضعیت مسدودسازی تماس روی آیفون، از کد زیر استفاده کنید:

*#33#

فعال‌ یا غیرفعال‌سازی مسدودی تماس روی آیفون

برای فعال‌سازی قابلیت مسدودسازی تماس‌های ورودی آیفون از کد زیر استفاده کنید:

*33*pin#

برای غیرفعال‌سازی قابلیت مسدودسازی تماس‌های ورودی آیفون از کد زیر استفاده کنید:

#33*pin#

دقت کنید در کدهای بالا به‌جای pin باید پین‌کد سیم‌کارتتان را وارد کنید.

بررسی وضعیت دایورت تماس‌ها

دایورت تلفن انتقال مکالمه

هدایت یا دایورت تماس‌ها قابلیتی است که به شما اجازه می‌دهد تا تماس‌های دریافتی را به شماره‌ی دیگری انتقال دهید. این قابلیت بسیار کاربردی است و افرادی زیادی برای جلوگیری از مزاحمت‌، از آن استفاده می‌کنند.

با کد زیر می‌توان وضعیت کنونی انتقال تماس را روی آیفون مشاهده کرد:

*#21#

دایورت تماس روی شماره‌ی دیگر

با کد زیر می‌توان تماس‌های وروردی آیفون را به شماره‌ی دلخواه هدایت کرد. برای این‌ منظور، به‌جای phonenumber در کد زیر، شماره‌ای را جایگزین کنید که قصد دارید تماس روی آن دایورت شود:

*21phonenumber#

فعال یا غیرفعال‌سازی دایورت تماس

اگر قصد دارید دایورت تماس را روی آیفون فعال یا غیرفعال‌سازی کنید، از کد زیر استفاده کنید. با واردکردن این کد اگر ویژگی مذکور فعال باشد، غیرفعال خواهد شد و اگر غیرفعال باشد، به‌حالت فعال درخواهد آمد.

*21#

مشاهده‌ی کد IEMI آیفون

شناسه‌ی بین‌المللی تجهیزات موبایل (IMEI)، شماره‌ای منحصربه‌فرد برای شناسایی آیفون شما روی شبکه است. شاید در برخی مواقع نیاز داشته باشید IMEI آیفون را بررسی کنید.

*#06#

سایر کدهای مخفی آیفون

بررسی عملکرد سیستم هشدار:

*5005*25371#

غیرفعال‌سازی هشدار:

*5005*25370#

نمایش استفاده از اطلاعات:

*3282#

نمایش تعداد تماس‌های ازدست رفته:

*#61#

نمایش مدت تماس‌های گرفته شده:

*646#

درپایان، باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که اگر از گوشی‌های اندروید استفاده می‌کنید، قبلاً کدهای مخفی گوشی سامسونگ و کدهای مخفی گوشی شیائومی و کدهای مخفی گوشی وان پلاس را به شما آموزش داده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات