نتیجه نظرسنجی: ویژگی‌ های جدید iOS 10 جذاب ترین تغییرات در سیستم های عامل اپل از دید کاربران زومیت

شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل به تازگی مراسم WWDC 2016 خود را برگزار کرد. هفته‌ی گذشته از شما خواستیم تا جذاب‌ترین تغییر ایجاد شده در بخش‌های مختلف سیستم‌های عامل اپل را از دید خود بیان کنید. در ادامه به نتایج این نظرسنجی خواهیم پرداخت.
تبلیغات

کنفرانس توسعه دهندگان اپل سال ۲۰۱۶ به تازگی برگزار شد. اپل همان گونه که انتظار می‌رفت اطلاعات بسیاری در مورد محصولات نرم‌افزاری خود در اختیار علاقمندان و البته توسعه‌دهندگان قرار داد. اپل مراسم خود را با معرفی WatchOS آغاز کرد که شاید مهم‌ترین تغییر این سیستم عامل ۷ برابر شدن سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها است که با تغییرات در مدیریت رم این مهم عملی شده است.

سیستم عامل دومی که اپل به آن پرداخت tvOS بود که حالا یکپارچگی بیشتری با سیری نیز پیدا کرده و البته مهم‌ترین تغییر آن ارائه‌ی اپلیکیشنی برای آیفون‌ها است که بتوان اپل تی‌وی را بوسیله‌ی گوشی آیفون نیز کنترل کرد.

اپل سپس به MacOS پرداخت که شاید در ابتدا موردی که جلب توجه می‌کند تغییر نام آن است. اپل برای ایجاد یکپارچگی بیشتر بین نامگذاری سیستم‌های عامل خود از این پس به جای OS X از نام MacOS بهره خواهد برد. دو تغییر عمده در این نسخه از سیستم عامل که sierra نیز نامیده شده، آمدن سیری به سیستم عامل دسکتاپ اپل و امکان جدیدی به نام Universal Clipboard است که به شما این امکان را می‌دهد تا به هنگام کپی کردن یک نوشته یا عکس یا هر محتوای دیگری روی کلیپ‌بورد محصول اپلی خود بتوانید به این کلیپ‌بورد از طریق محصولات دیگر اپلی نیز دسترسی داشته باشید. برای مثال وقتی متنی را در کلیپ‌بورد آیفون خود کپی کردید بتوانید به این متن در مک‌بوک خود نیز دسترسی داشته باشید. برای اطلاع از جزئیات به مطلب «با همه ویژگی‌های جدید MacOS Sierra آشنا شوید» مراجعه کنید.

اما شاید مهم‌ترین تغییرات در نسخه‌ی جدید iOS یعنی iOS 10 ایجاد شد. اپل با تغییرات ایجاد شده سعی داشت تا فناوری لمس سه‌بعدی را کاربردی‌تر از قبل کند. البته تغییرات ظاهری زیادی نیز در این سیستم عامل ایجاد شده که برای اطلاع از جزئیات آن‌ها می‌توانید به مطلب «با همه ویژگی های جدید iOS 10 آشنا شوید» مراجعه کنید.

هفته‌ی گذشته از شما خواستیم تا نظر خود را در مورد جذاب‌ترین تغییرات ایجاد شده در سیستم‌های عامل اپل اعلام کنید. کابران زومیت با اکثریت قاطع ۷۳ درصدی معتقد بودند که ویژگی‌های جدید iOS 10 جذاب‌ترین تغییرات اعلام شده در کنفرانس WWDC 2016 هستند. بعد از این سیستم عامل مک او اس با حدود ۱۸ درصد آرا قرار گرفته است. این نتیجه شاید تا حدودی قابل پیش‌بینی نیز بود چرا که بزرگ‌ترین تغییرات در iOS 10 ایجاد شده بود و مهم‌ترین بخش کنفرانس اپل نیز به این تغییرات اختصاص یافته بود.

نظرسنجی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات