مایکروسافت تولید سرفیس 3 را متوقف می‌کند

شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت تا‌کنون نسخه‌های مختلفی از تبلت‌های دومنظوره‌ی خود با نام سرفیس معرفی کرده است. سرفیس ۳ یکی از این دستگاه‌ها است که در ماه می سال ۲۰۱۵ با قیمتی مناسب‌تر از بقیه‌ی نسخه‌ها عرضه شد. خبرها حاکی از آن است که با کاهش موجودی این تبلت، مایکروسافت تولید آن را نیز تا پایان سال جاری متوقف خواهد کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت در ماه می سال ۲۰۱۵، سرفیس ۳ را معرفی کرد. این تبلت دو منظوره با قیمتی مناسب تولید شده بود و بازار هدف آن دانش‌آموزان و دانشجویان بودند. طبق اعلام اخیر این شرکت، تولید این تبلت تا پایان سال ۲۰۱۶ متوقف خواهد شد.

برخی منابع نزدیک به مایکروسافت، خبر کاهش موجودی انبارهای سرفیس ۳ را تایید و اعلام کرده‌اند که این شرکت نرخ تولید این تبلت را تا شش ماه آینده کاهش می‌دهد و در پایان سال جاری نیز تولید آن به طور کامل متوقف خواهد شد. در اعلام رسمی مایکروسافت در مورد این تصمیم آمده است: "ما سرفیس ۳ را یک سال پیش معرفی کردیم و از آن زمان درخواست‌های خرید زیادی برای این تبلت داشته‌ایم. در حال حاضر انبارهای ما با کمبود موجودی مواجه شده‌اند و در پایان سال ۲۰۱۶ نیز، تولید سرفیس ۳ به طور کامل متوقف خواهد شد."

تا‌کنون خبری در مورد دستگاه جایگزین Surface 3 منتشر نشده است. آخرین دستگاه‌های معرفی شده از خانواده‌ی سرفیس، سرفیس پرو ۴ و لپتاپ سرفیس بوک بودند که در ماه اکتبر سال گذشته معرفی شدند. این شرکت از آن زمان تاکنون هیچ بروزرسانی یا نسخه‌ی جدیدی از دستگاه‌های خود ارائه نکرده است. برخی کارشناسان معتقدند مایکروسافت قصد دارد پس از عرضه‌ی بروزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ یعنی رداستون۲، درباره‌ی عرضه‌ی دستگاهی جدید با کاربرد دوگانه (لپتاپ و تبلت) تصمیم‌گیری کند. این خبر بدان معنا است که تا ابتدای سال آینده، خبری از دستگاه‌های جدید سرفیس نخواهد بود. از طرفی با توجه به این که خط تولید سرفیس‌ها از زمان عرضه‌ی اولین دستگاه این خانواده در سال ۲۰۱۴ ارتقا پیدا نکرده است، به احتمال زیاد مایکروسافت در پاییز سال جاری نسبت به ارتقای آن اقدام خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات