معاون وزیر ارتباطات: بازار موبایل سالانه ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان رشد دارد

شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بخش خصوصی صنعت ICT می‌تواند همچون خودرو برای تولید مشترک با شرکت‌‌هایی مانند هواوی، سامسونگ و اچ‌تی‌سی ورود پیدا کند اعلام کرد که سالانه ۱۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار ایران اضافه می‌شود که معادل ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیاردتومان است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

مرتضی براری، اعلام کرد: «با ۸ برابر شدن پهنای باند اینترنت کشور طی ۳ سال اخیر مصرف اینترنت بیشتر شده و در نتیجه نیاز به ابزارهای استفاده از اینترنت در کشور افزایش یافته است.»

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: «در ابتدای دولت یازدهم تعداد اسمارت‌فون‌های موجود در کشور ۸ میلیون دستگاه بود که با گذشت ۳ سال این تعداد به ۴۰ میلیون دستگاه رسیده است. بازار تلفن هوشمند در ایران سالانه ۱۰ میلیون دستگاه رشد دارد که معادل ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان است.»

برابری گفت: «علاوه بر این در ابتدای دولت یازدهم ۳.۵ میلیون پورت فعال ADSL در کشور وجود داشت که در حال حاضر تعدد این پورت‌ها به ۱۰ میلیون رسیده‌ است. »

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به این آمار در بخش گوشی هوشمند و اینترنت پرسرعت، بازار مناسبی برای تولید تجهیزات مودم ADSL و گوشی ‌هوشمند در ایران وجود دارد و نیاز جدی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه است.»

برابری افزود:«با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که در دیگر صنایع مانند صنعت خودرو برای تولید مشترک ویژه‌ی بازار هدف داخل و کشورهای منطقه امضاء شده، پیشنهاد می‌کنیم در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات به ویژه در بخش تجهیزات ADSL و گوشی هوشمند نیز بخش خصوصی ایران بتواند با صنعت موبایل شرکت‌هایی مانند هواوی، سامسونگ و اچ‌تی‌سی در بازار بزرگ کشور ورود پیدا کند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات