تماشا کنید: ربات ساخت بوستون داینامیکز کارهای خانه را انجام می‌دهد

شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پیشتر معتقد بودیم ربات‌های آینده نخواهند توانست از پله‌ها بالا بروند، لباس‌ها را در لباسشویی قرار دهند یا حتی زمانی که زمین می‌خورند از جای خود بلند شوند. اما بوستون داینامیکز که تحت نظر گوگل فعالیت می‌کند، ویدیوی جدیدی از ربات خود منتشر کرده که می‌تواند همه‌ی این کارها را به تنهایی انجام دهد.
تبلیغات

بوستون داینامیکز که تحت نظر گوگل فعالیت می‌کند، ویدیویی از حیوان خانگی مکانیکی یا همان ربات خود منتشر کرده که می‌تواند کارهای خانه را به تنهایی انجام دهد. این ربات که SpotMini نام دارد در واقع نسخه‌ی کوچک‌تر Spot است که حتی می‌توانست فشار لگد یک انسان را تحمل کرده و سرپا بماند.

این ربات ۲۹ کیلوگرم وزن داشته و می‌تواند از پله‌ها بالا رفته، بدود یا کارهای خانه را انجام دهد. این ربات با یک بار شارژ می‌تواند ۹۰ دقیقه کار کند. در جدیدترین ویدیو از این ربات، می‌بینیم که ‌SpotMini می‌تواند ظروف را در ماشین ظرف‌شویی قرار دهد، برای افراد مورد نظر نوشابه برده یا حتی روی چمن بدود.

موانع کوچک مانند پوست موز نیز نمی‌توانند مانع حرکت این ربات شوند. هنگامی که این ربات لیز خورده و زمین می‌خورد می‌تواند با استفاده از گردن خود دوباره سرپا بایستد.

بوستون داینامیکر که مالک آن آلفابت ماه گذشته به فروش گذاشته شده اما فعلا به فعالیت خود ادامه می‌دهد. سال گذشته گوگل پتنتی برای ارسال دستورهای جمعی از طریق کلود به ثبت رسانده بود که باعث ایجاد شایعه‌ای مبنی بر ساخت ارتشی از ربات‌ها توسط این شرکت شده بود.

ربات جدید این شرکت نیز در حال حاضر در اول راه قرار دارد و البته نشان می‌دهد که بوستون داینامیکز در مسیر پیشرفت قدم برداشته و رو به موفقیت گام برمی‌دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات