رسوایی دیزل ، ۱۰.۲ میلیارد دلار دیگر خرج روی دست فولکس‌ واگن گذاشت

شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدتی پیش جزئیات رسوایی منتشر شد که بنا به آن شرکت فولکس‌واگن موظف بود تا تاریخ ۲۸ ژوئن، راه حلی برای رسوایی دیزل مربوط به خودروی  TDI‌ این شرکت ارائه کند. هرچه به این تاریخ نزدیک‌تر می‌شویم، گمانه زنی‌ها درباره راه حل ارائه شده افزایش پیدا می‌کند. گفته می‌شود دارندگان این خودرو هر کدام تا مبلغ ۷ هزار دلار برای جبران خسارت از این شرکت دریافت خواهند  کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بنا به گزارش Associated press، شرکت فولکس‌واگن مبلغ ۱۰.۲ میلیارد دلار را برای عواقب رسوایی دیزل در نظر گرفته است. قسمت زیادی این مبلغ که تنها برای بخش‌های این شرکت در کشور ایالات متحده آمریکا در نظر گرفته شده است، صرف جبران خسارت آن دسته از مشتریانی می‌شود که خودروهایشان به نرم‌افزاری مجهز بوده که میزان مصرف سوخت را غیرواقعی نشان می‌داد. تعداد افرادی که در این شرایط صدق می‌کند به ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد. گفته می‌شود هر نفر مبلغی بین هزار تا هفت هزار دلار دریافت خواهد کرد و میانگین دریافتی مشتریان ۵ هزار دلار خواهد بود. در ادامه همین گزارش آمده است که اعداد و ارقام نهایی با توجه به جزئیات قرارداد اصلی که به زودی اعلام خواهد شد، ممکن است تغییر کنند.

بنا به گزارش دیگری که مدتی قبل منتشر شده بود، حدود ۳.۵ میلیارد دلار از این مبلغ به دولت فدرال آمریکا و همچنین قانون‌گذاران ایالت کالیفرنیا اختصاص خواهد داشت. بنا به اعلام VW، این شرکت قصد تعمیر خودروهایی را که تحت تأثیر این اشتباه بوده‌اند را ندارد. چرا که عواقب و مشکلات تعمیر ۵۰۰ هزار خودرو برای این شرکت سنگین خواهد بود.

اگر مجموع خسارت پرداختی از سوی شرکت همان ۱۰.۲ میلیارد دلاری باشد که اعلام شده است، این عدد به بزرگترین خسارت پرداختی از سوی یک خودروساز تبدیل خواهد شد. این رکورد پیش از این به شرکت هیوندای-کیا اختصاص داشته است که در سال ۲۰۱۴، تنها مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را در نتیجه نقض قوانین محیط‌زیستی سازمان محیط‌زیست آمریکا به مشتریان خود به عنوان خسارت پرداخت کرده بود. مطمئناً اختلاف رکورد قبلی و رکورد جدید احتمالی، عظمت این رسوایی و مشکلات آن را نشان می‌دهد.  این امکان وجود دارد که این اختلاف بیشتر شود. چرا که این مبلغ تنها شامل مشتریان این شرکت در امریکا است. در حالی که فولکس‌واگن باید به زودی برای مشتریان اروپایی خود که صاحب خودروی TDI هستند و تحت تأثیر تقلب در میزان مصرف سوخت قرار گرفته‌اند نیز اجرا شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات