رکوردشکنی بوگاتی شیرون پیش از آغاز مسابقه لمانز 2016

شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پیش از شروع مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز یکی از بهترین زمان‌ها برای خودنمایی شرکت‌های خودروسازی است. بوگاتی نیز در همین راستا با ابرخودروی شیرون، در مسابقات سال جاری پیش از استارت خودروها، یک دور پیست de la Sarthe را با حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت طی کرد. رکورد ثبت شده‌ی بوگاتی ۳۸ کیلومتر بر ساعت سریع‌تر از آئودی R18، سریع‌ترین خودروی این مسابقات بوده است.
تبلیغات

بوگاتی هنوز تصمیمی برای ثبت رکورد حداکثر سرعت شیرون را ندارد؛ اما به طور قطع این خودرو رکورد‌های زیادی را جابجا خواهد کرد. این ابرخودرو هفته‌ی گذشته پیش از آغاز مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز و با رانندگی ولفگانگ درهایمر، مدیر عامل بوگاتی، به سرعتی بالاتر از تمامی خودروهای شرکت کننده در این رقابت دست یافت. 

شیرون در دور آزمایشی خود در پیست de la Sarthe موفق شد به حداکثر سرعت ۳۸۰  کیلومتر بر ساعت دست یابد. این در حالی است که سریع‌ترین رکورد خودروهای شرکت کننده‌ در این پیست ۳۴۲ کیلومتر بر ساعت است که توسط لویک دووال و با خودروی آئودی R18 بدست آمده است. ثبت رکوردی سریع‌تر از خودروهای مسابقه‌ای توسط خودروی جاده‌ای امری تعجب‌آور است. اما با نگاهی به مشخصات فنی شیرون می‌توان علت این مساله را دریافت. پیشرانه‌ی ۱۵۰۰ اسب بخاری این ابرخودرو از تمامی قوای محرکه‌ی تمامی خودروهای شرکت کننده در این رقابت‌ها قدرتمند‌تر است.

البته این نکته نیز حائز اهمیت اس که حداکثر سرعت مهم‌ترین مشخصه‌ی خودروهای لمانز نیست. خودروهای مخصوص این رقابت با طراحی منحصر به فرد خود، نیروی عظیم رو به پایین یا دان‌فورس تولید می‌کنند که بدین ترتیب امکان عبور از پیچ‌ها را با سرعت بالا به ارمغان می‌آورند. این موضوع منجر به کاهش حداکثر سرعت می‌شود. با این حال این موضوع نمی‌تواند سبب کاهش اهمیت رکورد ثبت شده‌ی شیرون باشد. در نظر داشته باشید که بوگاتی شیرون خودروی مجاز شهری است که از تمامی امکانات ایمنی رفاهی موجود بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات