برابوس از قدرتمندترین خودروی خود رونمایی کرد

جمعه ۴ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برابوس با تیونینگ مرسدس بنز S63 AMG هیولای دیگری به لیست محصولات خود اضافه کرده است. این خودرو که برابوس ۸۵۰ نامیده می‌شود، طبق ادعای سازنده‌ی خود سریع‌ترین خودروی روباز جهان به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با این خودرو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آیا به یک جایگزین برای جت نیاز دارید؟ تیونر نام و آشنای مرسدس بنز، برابوس متخصص این دسته از خودروها است. این شرکت حتی به نمونه‌های AMG مرسدس بنز نیز رحم نمی‌کند و با تقویت، آن‌ها را برای نابودی اتوبان‌ها آماده می‌کند. این تیونر آلمانی در آخرین پروژه‌ی خود مرسدس بنز S65 AMG‌ را ارتقا داده و آن را پیش از مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز به نمایش گذاشته است. این خودرو که برابوس ۸۵۰ نامیده می‌شود، قدرتمند‌ترین خودروی ساخت این شرکت است.

برابوس 850

مرسدس بنز S63 AMG با پیشرانه‌ی ۵.۵ لیتری توربو و توان خروجی معادل ۵۷۷ اسب بخار، به خودی خود محصولی بسیار توانمند است. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳.۸ ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

برابوس اعتقادی قوی بر این عبارت که "جایگزینی برای حجم موتور بالا وجود ندارد" (No Replacement for Displacement) دارد و این خط مشی را اینجا نیز اعمال کرده است. برابوس از پیستون‌های ریخته‌گری مخصوص خود در ۸۵۰ استفاده کرده است؛ میل لنگ به کار رفته نیز توسط این شرکت طراحی شده است. سرسیلندرهای بهینه شده، شاتون‌های جدید و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر از دیگر از بخش‌های تغییر یافته در آخرین خودروی برابوس است. بدین ترتیب پیشرانه‌ی خودرو افزایش حجم به ۶ لیتر (۵۱۹۲ سی‌سی به طور دقیق) را تجربه کرده است. همچنین در نهایت نیز باید به کاربرد توربوشارژهای مخصوص با اجزای مکانیکی بهبود یافته و سیستم اگزور بهینه شده‌ی برابوس اشاره کرد.

برابوس 850

نتیجه‌ی این اقدامات، توان تولیدی ۸۳۸ اسب بخار و گشتاور ۸۴۸ پوند فوت است که به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. برابوس ادعا کرده که مجبور شده تا گشتاور ۱۰۶۹ پوندفوت را محدود کند تا جعبه دنده‌ی ۷ سرعته‌ی خودکار این خودرو آسیب نبیند. بدین ترتیب برابوس ۸۵۰ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳.۵ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت و حداکثر سرعت آن نیز برای حفظ لاستیک‌ها و البته خود خودرو، به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است!

برابوس 850

کیت بدنه‌ی آیرودینامیکی فیبر کربنی با رینگ‌های ۲۱ اینچی مونوبلاک از جمله ارتقا‌های ظاهری هستند. در بخش داخلی نیز برابوس دست خریداران را در برابر لیست بلند بالایی از آپشن‌ها باز گذاشته است. به همین دلیل برای این خودرو قیمت پایه‌ای در نظر گرفته نشده است.

برابوس ۸۵۰
برابوس ۸۵۰
برابوس ۸۵۰
برابوس ۸۵۰
برابوس ۸۵۰

نظر شما در رابطه با آخرین هیولای برابوس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات