ویندوز 10 موبایل ۱۱ درصد از بازار گوشی های ویندوزی را در اختیار دارد

جمعه ۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با وجود تمام فراز و نشیب‌ها و تمامی انتقاداتی که نسبت به گوشی های ویندوزی وارد می‌شود، اما هنوز مایکروسافت به ادامه راه امیدوار است. این کمپانی ویندوز ۱۰ موبایل را در اختیار کاربران قرار داده و به دنبال تکامل این سیستم عامل است. براساس گزارشی که به تازگی منتشر شده ویندوز ۱۰ موبایل ۱۱ درصد از بازار گوشی‌های ویندوزی را در اختیار دارد.
تبلیغات

AdDuplex نام شبکه‌ی اجتماعی مخصوص محصولات ویندوزی و توسعه‌دهندگان این اکوسیستم است که معمولا آلن مندلویچ (موسس این شبکه) و همکارانش به اطلاعات خوبی دسترسی پیدا می‌کنند که شاید برای دیگران مقدور نیست. براساس گزارش جدید AdDuplex، در ماه ژوئن ویندوز ۱۰ موبایل ۱۱ درصد از سهم بازار گوشی‌های ویندوزی را به خود اختصاص داده است. این مقدار نسبت به ماه می ۰.۵ درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش ویندوزفون ۸.۱ روی ۷۸.۸ درصد از گوشی‌های ویندوزی نصب شده در حالی که هنوز ۷.۴ درصد از این بازار در اختیار ویندوزفون ۸ است. ۲.۹ درصد از سهم بازار گوشی‌های ویندوزی نیز در اختیار ویندوزفون ۷ و دیگر نسخه‌های آن قرار دارد.

اما نکته‌ی نا امید کننده از اطلاعات به دست آمده این است که ۷۵ درصد کاربران به جای خرید گوشی جدید،  ویندوز ۱۰ موبایل را از طریق بروزرسانی دریافت کرده‌اند. با توجه به اینکه ویندوزفون تنها ۱ تا ۳ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد، آنگاه می‌بینیم که ویندوز ۱۰ موبایل نقش بسیار کمرنگی در بازار دارد.

پرواضح است که نوکیا و مایکروسافت، ۹۸.۷۴ درصد از سهم گوشی‌های فعال ویندوزی را در اختیار دارند و نکته‌ی جالب آماری است که در ادامه می‌بینید. آلکاتل وان‌تاچ با ۰.۵۱ درصد، بلو با ۰.۱۵ درصد و تولیدکنندگان دیگر با تولیدکنندگان با ۰.۴۱ درصد، بخش بسیار کمی از بازار ویندوزفون را به خود اختصاص داده‌اند. به عنوان مثلا لومیا ۵۳۵ مایکروسافت ۱۳.۴ درصد از سهم بازار را از آن خود کرده است و لومیا ۶۴۰ با ۱۱.۹ و لومیا ۵۵۰ با ۱۱.۲  درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در ادامه می‌توانید آمار جالبی را مشاهده کنید. که به صورت نموداری نمایش داده شده است. تعداد گوشی‌های لومیا ۵۵۰ فعال در دنیا تقریبا ۳ برابر لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال است.

ویندوز ۱۰ موبایل
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات