Local Motors از اتوبوس خودران و هوشمند با توانایی یادگیری رونمایی کرد

چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت لوکال موتورز (Local Motors) که تمرکز آن بر طراحی و توسعه‌ی وسایل نقلیه‌ی نوین است، اخیرا از خودروی خودران خاص خود که در چهارچوب پلتفرم واتسون IBM تولید شده است، رونمایی کرد. برای آشنایی بیشتر با این خودروی جذاب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

لوکال موتورز (Local Motors) یک شرکت متن-باز است که به توسعه‌ی خودرو توسط جامعه‌ی فعال مخصوص به خود در سرتاسر جهان، می‌پردازد. این شرکت آمریکایی با کمک تمامی افراد و علاقه‌مندان به حوزه‌ی خودرو در سرتاسر جهان به تازگی یک اتوبوس الکتریکی مجهز به دوازده صندلی را معرفی کرده که به صورت خودکار هدایت می‌شود. این محصول در مریلند و خارج از واشنگتن معرفی شده و اُلی (Olli) نام گرفته است. نه تنها Olli از قطعات چاپ شده با فناوری سه‌بعدی ساخته شده، بلکه اولین وسیله نقلیه‌ای است که از پلتفرم یادگیری شناختی IBM استفاده می‌کند. این اتوبوس در واقع می‌تواند از مسافرین خود چیزهایی را یاد بگیرد.

olli

خودروی خودران Local Motors از روش محاسبه پیشرفته و پلتفرم یادگیری شناختی، که توسط پلتفرم واتسون شرکت IBM برای آنان فراهم شده است، در مغز متفکر خود استفاده می‌کند. 

اُلی برای بررسی حجم عظیم اطلاعات گرفته شده از محیط پیرامون و پردازش این داده‌ها از روش‌های پردازش زبان انسان و همچنین یادگیری ماشینی که در فضای ابری به این خودرو ارائه می‌شود، استفاده می‌کند. این خودرو توانایی حمل حداکثر ۱۲ سرنشین را دارا است.

به ادعای شرکت Local Motors، سرنشینان خودرو می‌توانند در طول مسیر با خودرو خود ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال سرنشینان می‌توانند با خودرو در مورد نحوه کارکرد آن و یا چگونگی انتخاب مسیر توسط هوش مصنوعی ارائه شده در خودرو صحبت کنند. این قابلیت توسط فناوری‌های پردازش زبان انسان، استخراج عناوین و همچنین موتور تبدیل متن به گفتار و بالعکس که همگی از امکانات پلتفرم واتسون هستند، برای Olli به ارمغان آورده شده است.

اُلی از اواخر خرداد در مسیر‌های منطقه واشنگتن حضور خواهد داشت و تا انتهای سال به میامی و لاس‌وگاس خواهد آمد.

مدیر عامل و بنیان گذار این شرکت، جان.بی راجرز درباره خودرو شرکت خود اینگونه می‌گوید:

Olli یک راه حل هوشمندانه، امن و پایدار، در دنیای حمل و نقل است که از مدت‌ها پیش باید به دنیا معرفی می‌شد. Olli به همراه واتسون، دروازه ورود به دنیای خودروهای خودران است؛ طرحی که ما از مدت‌ها پیش به همراه همکاران خود مشغول توسعه آن بودیم. اکنون شرکت ما آمادگی این را دارد که از این فناوری در تمام خودروهای قبلی و خودروهایی که در آینده نزدیک تولید خواهیم کرد، استفاده کند. مشتاقم که تعامل همکاران شرکت با این فناوری را به بهترین صورت خود شاهد باشیم.
olli
olli
olli
olli
olli
olli
olli
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات