خودروهای گران تر از ۱۰۰ هزار دلار دیگر به اروند وارد نمی‌ شوند

چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قوانین و مقررات ورود خودروهای وارداتی به منطقه آزاد اروند تغییر کرده است و از این پس خودروهای گران‌تر از ۱۰۰ هزار دلار به اروند وارد نخواهند شد و این موضوع به معنای جلوگیری از ورود انواع سوپراسپرت و خودروهای سوپرلوکس اعم از فراری، مازراتی و استون مارتین است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

قوانین و مقررات واردات خودروهای خارجی به منطقه آزاد اقتصادی اورند تغییر کرده است و پس از این، سوپراسپرت‌های فراری، مازراتی و استون مارتین مجوز ورود به این منطقه را دریافت نخواهند کرد. مدیران منطقه‌ی آزاد اروند تصمیم‌ گرفته‌اند به جای اعمال شرط عدم ورود خودروهای دارای موتور به حجم بالای ۲۵۰۰ سی‌سی از ورود خودروهایی با قیمت بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار جلوگیری کند.

در هفته‌ای که گذشت برخی افراد قصد داشتند سه مدل خودروی لوکس میلیاردی را به منطقه‌ی آزاد اروند وارد کنند که با مخالفت مسئولان این منطقه‌ی آزاد اقتصادی، اجازه‌ی ورود این خودروها به خاک اروند دانده نشد و بدون اینکه از گمرک این منطقه ترخیص شوند، به مبدا بازگردانده شدند.

این سه دستگاه خودرو، مدل‌هایی از سه برند فراری (به ارزش حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان)، مازراتی (به ارزش حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان) و استون مارتین (به ارزش حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) بودند که مجوز آن‌ها توسط مسئولان گمرک منطقه آزاد اقتصادی اروند داده نشد.

علت برگشت دادن این خودروها، نداشتن مصرف خاص در منطقه‌‌ی آزاد اروند اعلام شده است. 

بر اساس ادعای ایسنا، جزئیات این خبر توسط محمدرضا معتمدی معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی منطقه‌ی آزاد اروند تأیید شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات