در استراتژی جدید سامسونگ، سوددهی الویت بیشتری از سهم بازار دارد

چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد تغییر استراتژی در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند برای سامسونگ نتیجه بخش بوده، چراکه گزارش‌های منتشر شده نشان از بازگشت این کمپانی به روزهای خوبش دارد. اطلاعات ارائه شده توسط یکی از متخصصان این کمپانی نشان از این دارد که سامسونگ در پی افزایش رشد عرضه‌ی سالیانه‌ی گوشی‌های هوشمند است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از عدم کسب موفقیت توسط سامسونگ و کاهش فروش گوشی‌های هوشمند پرچمدار این کمپانی، کره‌ای‌ها درصدد ایجاد تغییرات گسترده و تغییر استراتژی در این حوزه از محصولات خود برآمدند که به نظر بسیار نتیجه بخش بوده است. آمارهای منتشر شده از میزان فروش گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج نشان از این دارد که این گوشی هوشمند در مقایسه با نسل پیش از آن با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است.

یکی از متخصصان سامسونگ در سخنانی به این موضوع اشاره کرده که سامسونگ در پی رشد فروش میزان گوشی‌های عرضه شده به بازار در سال جاری میلادی است. همچنین وی از تصمیم سامسونگ برای گذار به دوره‌ی پس از گوشی‌های هوشمند سخن گفته که طی آن افزایش سوددهی به مراتب اهمینی بیش از رشد فروش دارد.

البته این متخصص، افزایش اهمیت سوددهی در مقایسه با افزایش رشد فروش را به معنای کاهش سهم سامسونگ در بازارهای جهانی و بازکردن مسیر برای رقبا نخوانده است. براساس اطلاعات ارائه شده سامسونگ در نظر دارد تا سهم خود از بازار‌های مختلف را با توجه به ویژگی‌ها و شرایط بازار‌های مختلف در حد متعارفی نگه داشته و هدف سالیانه‌ی خود برای عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند را ۴۰۰ میلیون دستگاه نگه دارد. این متخصص به این موضوع اشاره کرده که سامسونگ در صورت نیاز اقدام به راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی خواهد کرد، اما این کمپین‌ها درآمد کمپانی را تحت تاثیر قرار نداده و با هدف خالی کردن انبارهای سامسونگ از گوشی‌های هوشمند تولید نشده نخواهد بود. انتظار می‌رود در پیش گرفتن این سیاست باعث افزایش حاشیه سود سامسونگ به ۱۷ درصد در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی شود که در مقایسه با ۱۵.۸ درصد سود این کمپانی در سه ماهه‌ی اول، نشان از افزایش دارد.

تغییر سیاست‌های سامسونگ را باید در اثر هجوم گسترده‌ی محصولات چینی با قیمت‌های نازل و همچنین بازخورد ضعیف بازار در قبال قابلیت‌های غیرکاربردی و زینتی در گوشی‌های هوشمند با قیمت بالا خواند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات