تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول و ایرانسل برای برقراری ارتباط در شهران

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اقدامات انجام شده‌ی همراه اول و همراهی ایرانسل برای وصل مجدد اتصال ارتباط در منطقه‌ی حادثه دیده‌ی شهران تشکر و قدردانی کرد. بامداد جمعه ۲۸ خرداد ۹۵ انفجار لوله‌ی گاز در منطقه‌ی شهران باعث قطع ارتباط تلفن همراه، تلفن ثابت و اینترنت در منطقه شد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اقدامات انجام شده در شبکه‌ی همراه اول و همراهی ایرانسل پس از انفجار خط انتقال گاز در منطقه شهران، و برقراری مجدد ارتباطات این شبکه در سریع‌ترین زمان تشکر و قدردانی کرد. 

بر اساس گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی وقوع انفجار لوله انتقال گاز در منطقه شهران تهران، که منجر به قطع کامل خطوط انتقال اصلی و جایگزین فیبر نوری شده و ارتباطات مشترکین اپراتور اول در منطقه شمال غرب تهران را دچار مشکل کرده بود؛ بلافاصله پس از دریافت مجوز امکان فعالیت در منطقه‌ی حادثه دیده، عملیات فیبرکشی هوایی به طول ۲ کیلومتر آغاز و به تدریج از ساعت ۱۶، عادی‌شدن سایت‌های منطقه شروع شد که تا قبل از فرا رسیدن زمان افطار، کل سایت‌های منطقه نرمال شد. دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به عملکرد مناسب این اپراتور در کمترین زمان و ایجاد برقراری مجدد در شبکه قدردانی و تشکر کرد.

گفتنی است با توجه به اینکه پیش از این، با طرح «پایداری شبکه در شرایط اضطراری»، در مانورهای مختلف چنین رویدادهایی پیش‌بینی شده و آمادگی لازم وجود داشت، در طول مدت وقوع حادثه تا صدور مجوز شروع عملیات، از طریق ایجاد خطوط ارتباطی رادیویی جدید برای سایت های پیرامونی منطقه مذکور، مشکل ارتباطی حدود ۳۵۰ هزار مشترک از ۵۰۰ هزار مشترک در معرض مشکل منطقه‌ی شمال غرب، به تدریج برطرف شد.

این در حالی است که در مدت زمان نرمال‌سازی وضعیت سایت های منطقه شمال غرب، به طور میانگین حدود ۹۰ هزار نفر از مشترکین همراه اول در منطقه مذکور، از طریق رومینگ ملی با اتصال به شبکه‌ی ایرانسل از تلفن همراه خود استفاده کردند. واعظی از ایرانسل نیز به خاطر همکاری به‌موقع با مشترکان همراه اول تشکر و قدردانی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات