تولیدکنندگان تلویزیون های چینی درصدد ورود به بازار جهانی و رقابت با ال جی و سامسونگ هستند

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی‌های تولیدکننده ی تلویزیون‌های چینی در سال‌های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده‌اند، بطوری که این روزها می‌توان تبلیغاتی برندی چون Hisense را در تبلیغات دور زمین جام ملت‌های اروپا مشاهده کرد. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که کمپانی‌‌های چینی پس از موفقیت در بازار داخلی، در پی کسب سهم از بازار جهانی و رقابت با دو غول کره‌ای سامسونگ و ال جی هستند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی‌های چینی هایر، های‌سنس، اسکای‌ورث، تی‌سی‌ال و شیائومی که در حوزه‌ی تولید تلویزیون در کنار سایر محصولات الکترونیک فعالیت می‌کنند، موفق شده‌اند تا با در پیش گرفتن استراتژی قیمت پایین و حمایت دولت چین، بخش اعظمی از بازار داخلی را در دست بگیرند. حال این کمپانی‌ها در نظر دارند تا وارد بازار جهانی شده و سهم دو غول کره‌ای تولید کننده‌ی تلویزیون را که بیش از ۷۳.۸ درصد از بازار تلویزیون‌های هوشمند را در اختیار دارند، مال خود کنند.

منظور از تلویزیون‌های رده بالا محصولاتی هستند که قیمتی بیش از ۲۰۰۰ دلار دارند. برندهای چینی سهم خود را بین محصولات ارزان قیمت بازار یا تلویزیون‌هایی که زیر ۵۰۰ دلار قیمت دارند، افزایش داده‌اند. البته رقابت با برندهای کره‌ای نظیر ال‌جی و سامسونگ که اسم و رسمی داشته و محصولات با کیفیتی را در رده‌ی تلویزیون‌های بالا رده دارند، بسیار سخت است. تصمیم برندهای چینی این است تا سهم خود را از این بازار با وجود حضور سامسونگ و ال‌جی افزایش دهند.

گروه UHD Alliance که گروهی متشکل از کمپانی‌های تولید کننده‌ی تلویزیون برای اعطای گواهی به محصولات تولید شده است، اولین جلسه‌ی خود را در کره‌ی جنوبی برگزار کرد. براساس اطلاعات ارائه شده تنها سه کمپانی ال‌جی، سامسونگ و سونی حاضر موفق شدند تا گواهی مربوطه را دریافت کنند. آمارها نشان از این دارد که سامسونگ و ال‌جی در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی به ترتیب ۴۳.۱ و ۳۰.۷ درصد از بازار را در اختیار دارند. های‌سنس و تی‌سی‌ال کمپانی‌هایی هستند که به UHD Alliance پیوسته و تلاش‌هایی را به منظرو دریافت گواهی معتبر انجام داده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات