تولیدکنندگان تلویزیون های چینی درصدد ورود به بازار جهانی و رقابت با ال جی و سامسونگ هستند
کمپانیهای چینی هایر، هایسنس، اسکایورث، تیسیال و شیائومی که در حوزهی تولید تلویزیون در کنار سایر محصولات الکترونیک فعالیت میکنند، موفق شدهاند تا با در پیش گرفتن استراتژی قیمت پایین و حمایت دولت چین، بخش اعظمی از بازار داخلی را در دست بگیرند. حال این کمپانیها در نظر دارند تا وارد بازار جهانی شده و سهم دو غول کرهای تولید کنندهی تلویزیون را که بیش از ۷۳.۸ درصد از بازار تلویزیونهای هوشمند را در اختیار دارند، مال خود کنند.
منظور از تلویزیونهای رده بالا محصولاتی هستند که قیمتی بیش از ۲۰۰۰ دلار دارند. برندهای چینی سهم خود را بین محصولات ارزان قیمت بازار یا تلویزیونهایی که زیر ۵۰۰ دلار قیمت دارند، افزایش دادهاند. البته رقابت با برندهای کرهای نظیر الجی و سامسونگ که اسم و رسمی داشته و محصولات با کیفیتی را در ردهی تلویزیونهای بالا رده دارند، بسیار سخت است. تصمیم برندهای چینی این است تا سهم خود را از این بازار با وجود حضور سامسونگ و الجی افزایش دهند.
گروه UHD Alliance که گروهی متشکل از کمپانیهای تولید کنندهی تلویزیون برای اعطای گواهی به محصولات تولید شده است، اولین جلسهی خود را در کرهی جنوبی برگزار کرد. براساس اطلاعات ارائه شده تنها سه کمپانی الجی، سامسونگ و سونی حاضر موفق شدند تا گواهی مربوطه را دریافت کنند. آمارها نشان از این دارد که سامسونگ و الجی در سه ماههی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی به ترتیب ۴۳.۱ و ۳۰.۷ درصد از بازار را در اختیار دارند. هایسنس و تیسیال کمپانیهایی هستند که به UHD Alliance پیوسته و تلاشهایی را به منظرو دریافت گواهی معتبر انجام دادهاند.
نظرات