فولکس واگن ۳۰ خودرو الکتریکی را تا ۱۰ سال آینده عرضه می کند

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فولکس واگن برای بازگشت به سوددهی و نجات از رسوایی پیش آمده، برنامه‌ی بلند مدتی تدوین و منتشر کرده است؛ طبق این برنامه غول خودروسازی اروپا قصد توسعه و عرضه‌ی ۳۰ مدل خودروی الکتریکی را تا ۱۰ سال آینده را دارد. برای اطلاع از جزئیات برنامه‌ی فولکس واگن، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته زمانی که دادگاه در انتظار ارایه راه‌حل فولکس واگن در رابطه با رسوایی دیزل و تعمیر خودروهای معیوب بود، غول خودروسازی اروپا برنامه‌ی جامعی در رابطه با بازگشت به سوددهی و قبضه‌ی بازار جهان تدوین و منتشر کرد. در این برنامه تمرکز اصلی این شرکت معطوف خودروهای الکتریکی و برقی شده است.

سال گذشته رسوایی دیزل فولکس واگن مشکلات زیادی برای این شرکت ایجاد کرد و تا کنون ده‌ها میلیارد دلار هزینه‌ی رفع مشکلات موجود، شده است. حال این خودروساز تغییر گرایش گسترده‌ای در برنامه‌های خود داده و خودروهای برقی را به عنوان بهترین گزینه‌ برای نجات از مشکلات فعلی و آینده‌ای روشن، انتخاب کرده است.

مانیاس مولر مدیرعامل فولکس واگن در خصوص برنامه‌‌ی این شرکت گفت:

ما با درس گرفتن از اشتباهات گذشته‌ و اجرای این برنامه، تغییرات گسترده‌ای در ساختار اصلی شرکت ایجاد و نقص‌های خود را جبران می‌‌کنیم تا سازمانی توانمند بسازیم.
ماتیاس مولر مدیر عامل فولکس واگن

فولکس واگن در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵، ۳۰ مدل خودروی الکتریکی در سبد محصولات خود قرار دهد و سالانه فروشی بین ۲ تا ۳ میلیون دستگاه خودروی برقی را تجربه کند که شامل ۲۵ درصد کل فروش این شرکت است. مولر هم‌چنین از توقف پروژه‌ی توسعه‌ی جاه‌طلبانه‌ی این شرکت خبر داد. سال ۲۰۱۴ فولکس واگن بیش از هر شرکت دیگری هزینه صرف تحقیق و توسعه کرده است. مولر در این خصوص شرح داد:

توسعه، تولید و عرضه‌ی خودروهای هم‌چنان به عنوان فعالیت اصلی فولکس واگن باقی خواهد ماند. با این حال تغییراتی که امروزه ما در حال انجام آن در شرکت هستیم منجر خواهد شد تا در میان و بلند مدت به عنوان یکی از کلیدی‌ترین بازیگران این عرصه ایفیا نقش کنیم. 

هفته‌ی آینده فولکس واگن جزئیات برنامه‌ی خود برای بازخرید، تعمیر و پرداخت خسارت به مالکان خودروهای دیزلی خود را ارایه خواهد داد. پیش‌تر غول خودروسازی آلمان میلیارد‌ها دلار صرف رفع مشکلات به وجود آمده برای خود و سایر برند‌های زیرمجموعه اعم از آئودی، پورشه و اشکودا کرده است. در همین راستا شایعات گسترده‌ای در راستای فروش برخی برند‌های زیرمجموعه‌ فولکس واگن که جز هسته‌ی اصلی این شرکت به شمار نمی‌روند، منتشر شده است. دوکاتی، سئات، اسکانیا و مان برخی از این برند‌ها هستند. البته روز گذشته مدیر عامل آئودی این شایعات را تکذیب کرد. با این حال با توجه به برنامه‌ی گسترده‌ی فولکس واگن برای کاهش هزینه‌ها، باید انتظار هر حرکتی را از این خودروساز داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات