احتمال بازگشت ۲۰۰ شورلت به ایران

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
۲۰۰ خودروی شورلت که سال قبل توسط سازمان توسعه تجارت مجوز ورود به کشور گرفته بودند، با تصمیم دولت به ایران خواهند آمد. قرار بود امسال ورود خودروهای آمریکایی چون شورلت به ایران از طریق گمرک صورت گیرد که با دستور وزیر صنعت‌، معدن و تجارت این کار منتفی شد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

دولت طی مصوبه‌ای که خبرگزاری مهر آن را منتشر کرد، به ۲۰۰ خودرویی که پیش از لغو ورود خودروهای آمریکایی به ایران ثبت سفارش شده بودند، اجازه ورود به خاک ایران را داده است.

دولت با محوریت وزارت صنعت به تازگی در جلسه‌ای که برای تعیین تکلیف خودروهای وارداتی ممنوعه داشته، بر این که «کلیه ثبت سفارشات خودروهایی که قبل از حذف از سامانه دارای اعتبار بوده‌اند، مجاز به ترخیص می‌باشند» تصمیم گرفته است.

این دستور یک خطی، به تنهایی کافی است تا خودروهای آمریکایی که پس از جنجال‌های زیاد، پایشان به ایران نرسید، دوباره بتوانند مجوز ورود بگیرند.اکنون دولت در سامانه ثبت‌سفارش به صورت رسمی و البته چراغ خاموش اعلام کرده خودروهایی که قبل از حذف از سامانه دارای اعتبار بوده‌اند مجاز به ترخیص هستند.

پیش از این در خبرها آمده بود که ۲۰۰ دستگاه شورلت به ارزش ۷ میلیون دلار که در حال ورود به ایران بودند، در میان راه برگشتند. البته دلیل این بازگشت ۲۰۰ خودروی شورلت، ممنوعیت ورود خودروهای آمریکایی به ایران بود.

حالا باید منتظر ماند و دید این ۲۰۰ خودرویی که ۷ میلیون دلار ارزش داشته‌اند به ایران بازمی‌گردند یا باز با ممنوعیت مواجه شده و هیچ‌گاه پایشان به خیابان‌های کشورمان باز نخواهد شد.

برخی کارشناسان ورود تعداد محدودی از خودروهای آمریکایی را تبعیض و نقض قوانین دولتی و حکومتی می‌دانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات