خورخه لورنزو شانس خود را در فرمول یک امتحان می‌ کند

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
بر پایه‌ی برخی گزارش‌ها، خورخه لورنزو موتورسوار مطرح اسپانیایی مسابقات موتو جی‌پی قصد دارد تا شانس خود را برای تست خودروی فرمول ۱ مرسدس امتحان کند. چند سال پیش نیز والنتینو روسی ایتالیایی چند تست را با خودروی فرمول ۱ فراری به انجام رسانده بود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خورخه لورنزو قهرمان اخیر مسابقات موتو جی‌پی (MotoGP) که در حال حاضر مشغول همکاری با کمپانی یاماها است، امیدوار است تا پیش از پایان فصل ۲۰۱۶ فرصتی برای تست خودروی فرمول یک مرسدس بنز داشته باشد. این ورزشکار اسپانیایی هم اکنون در حال بررسی امکانات ارائه شده از سوی مانستر انرژی (Monster Energy) است. این شرکت جدا از اینکه اسپانسر گروه یاماها بوده، یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای حامی تیم مرسدس بنز نیز است. منبعی آگاه از یاماها در گفتگو با پایگاه موتوراسپرت گفته است:

ما به دنبال دستیابی به گزینه‌های مشترکی هستیم، این امر می‌تواند روندی خوب برای انجام همکاری با مانستر باشد. خورخه علاقه‌ی بسیار زیادی برای تست خودروی فرمول یک دارد، اما ما هنوز نمی‌دانیم که آیا او با لحاظ کردن جنبه‌های خاصی نیز مایل به انجام این کار خواهد بود یا خیر.

 موانع موجود در مسیر این همکاری عمدتا به دلایل ایمنی و زمان‌بندی مربوط می‌شوند. لورنزو به احتمال بسیار زیاد تا پایان سال جاری برای دستیابی عنوان MotoGP رقایت نزدیکی خواهد داشت. این همان موردی است که انجام تست را در معرض خطر قرار می‌دهد، زیرا در این صورت تیم یاماها به او اجازه نخواهد داد تا با چنین شرایطی به سراغ رانندگی نیز برود.

یاماها موتو جی پی

 علاوه بر این، برای ترکیب فرمول ۱ و موتو جی‌پی هم از نظر زمانی، روزهای زیادی در دسترس نیستند. علاوه بر این در صورتی هم که سه گروه مرسدس، مانستر و یاماها بر سر برگزاری این تست به توافق برسند، در آن صورت باید محلی برای انجام تست‌ها با توافق هر سه گروه پیدا شود و این امر نیز هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 در صورتی که رضایت لورنزو برآورده نشود، محتمل‌ترین سناریو این خواهد بود که او به دنبال یک جایگزین خواهد گشت؛ کاری که پیش از این نیز سابقه داشته است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۴، لورنزو در ابوظبی به مدت ۱۲ ساعت با یک محصول از تیم فراری و با رنگ‌های مانستر شرکت کرد. در هر صورت، لورنزو مصمم است تا هر تلاشی را برای رانندگی با خودروهای لوئیس همیلتون و نیکو روزبرگ انجام دهد و او می‌داند که انجام این کار پیش از پایان سال، ساده‌تر خواهد شد.

 از ماه ژانویه لورنزو با تیم دوکاتی همکاری خواهد کرد و احتمال اینکه کمپانی فیلیپ موریس (شرکت مادر مارلبورو) به او پیشنهاد رانندگی با فراری بدهد نیز کمتر است. این وضعیت یادآور هیجانی است که والنتینو روسی چند سال پیش در میان طرفداران این رشته ایجاد کرده بود. زمانی که او در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ یک خودروی فراری فرمول یک را تست کرد.  ورزشکار ایتالیایی در آن زمان حتی در مقطعی به این موضوع اشاره کرد که به طور جدی در پی کناره‌گیری از موتو جی‌پی و شروع فعالیتش در زمینه‌ی مسابقات خودرو بوده است. اما در پایان و همانطور که تا حدودی انتظار می‌رفت، اتفاق خاصی نیفتاد و وی به فعالیت خود در موتو جی‌پی ادامه داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات