ایسوس به ساخت رقیب هولولنز مایکروسافت نزدیک شده است

جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تا کنون شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید محصولات واقعیت مجازی کرده‌اند. از هدست‌های چند هزار دلاری گرفته تا محصولات ساده‌ چند ده دلاری، هم اکنون برای تجربه واقعیت مجازی در دسترس کاربران قرار دارند. اما هنوز خیلی از شرکت‌ها وارد رقابت واقعیت افزوده نشده‌اند. ایسوس اعلام کرده در حال حاضر یک محصول واقعیت افزوده دارد که قرار است با هولولنز مایکروسافت رقابت کند. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مدیرعامل ایسوس جری شن در گفتگو با CNET اعلام کرده که یک محصول جدید و در حوزه واقعیت افزوده دارد، اما از آنجاکه اعلام‌شده محصول مورد اشاره متقاضی بزرگی دارد، این کمپانی همچنان در حال کار بر روی آن است. آنچه ایسوس آماده کرده امکاناتی شبیه به HoloLens مایکروسافت را ارائه می‌کند و دنیای واقعی و مجازی را در کنار هم در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

ایسوس در حال کار بر روی یک هدست واقعیت مجازی دیگر نیز هست، اما هیچ گونه اطلاعاتی در این مورد در دسترس نیست. زودترین زمانی که می‌توان امیدوار بود این محصول معرفی شود، نمایشگاه CES سال آینده است. آنچه از آن اطمینان داریم، سخن مدیر عامل ایسوس است که اعلام کرده این دو محصول به طور همزمان عرضه خواهند شد.

اینکه چه کسی درخواست این محصول واقعیت افزوده را داشته یک موضوع مهم است. قطعا از آنجا که مایکروسافت با هولولنز خود یکی از بزرگترین نام‌های تجاری حوزه واقعیت افزوده به حساب می‌آید، نمی‌توان گفت متقاضی محصول ایسوس ردموندی‌ها باشند. در هر حال فعلا برخی از مباحث مالی بین شرکت ناشناس سفارش‌دهنده و ایسوس ناشناخته باقی مانده است.

این شرکت تایوانی، یکی از کمپانی‌های بزرگ دیگری‌ است که قصد دارد به بازار فناوری واقعیت افزوده و مجازی بپیوندد. این بازار جدید نیز به زودی با محصولات فراوان و مشابه در زمینه واقعیت مجازی اشباع خواهد شد و با توجه به آنچه در دنیای تکنولوژی امروز رخ می‌دهد می‌توان حدس زد که اشباع شدن بازار در آینده نزدیک دور از ذهن نیست. روز گذشته نیز مایکروسافت اطلاعاتی در مورد مدل جدید محصول واقعیت مجازی جذاب خود به اشتراک گذاشت که امکان دارد این نسخه برای کاربران عادی به بازار عرضه شود. تیم ردموندی‌ها بر این باور است که از طریق Shared Reality، کاربران محصولات مختلف واقعیت مجازی قادر خواهند بود تا در فضای مجازی با دیگر افرادی که از این هدست‌ها استفاده می‌کنند در تعامل و ارتباط باشند.

نظر شما در مورد ورود ایسوس به بازار واقعیت مجازی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات