کاهش پیش بینی رشد عرضه گوشی های هوشمند از ۵.۷ به ۳.۱ درصد در گزارش جدید IDC

پنج‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
موسسه‌ی تحلیلی IDC با انتشار گزارشی جدید پیش‌بینی کرده رشد فروش گوشی‌های هوشمند در سال جاری میلادی به ۳.۱ درصد می‌رسد. با احتساب رشد ۳.۱ درصدی، انتظار می‌رود بیش از ۱.۴۸۳ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار شود که پایین‌تر از برآوردهای اولیه انجام شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

موسسه‌ی تحلیلی IDC‌ گزارش جدیدی را مبنی بر پیش‌بینی رشد فروش گوشی‌های هوشمند به عمل آورده که نشان از افزایش ۳.۱ فروش در سال جاری میلادی دارد. البته افزایش ۳.۱ درصدی انجام شده در مقایسه با برآوردهای اولیه که نشان از افزایش رشد فروش به میزان ۵.۷ درصد داشت، کاهش داشته است. بدین ترتیب براساس گزارش IDC می‌توان انتظار داشت تا در سال جاری میلادی بیش از ۱.۴۸۳ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار شود. سال گذشته بازار گوشی‌های هوشمند شاهد رشدی ۱۰.۵ درصدی و سال پیش از آن شاهد رشدی ۲۷.۸ درصدی بود. IDC برآورد کرده که میزان گوشی‌های هوشمند عرضه شده به بازار در سال ۲۰۲۰ میلادی با درنظر داشتن رشدی ۵ درصدی به بیش از ۱.۸۴ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند خواهد رسید.

IDC پیش‌بینی کرده که گوشی‌های هوشمند اندرویدی به علت قیمت پایین‌تر همچنان به افزایش سهم خود از بازار ادامه خواهند داد. عرضه‌ی آیفون‌های اپل در سال جاری میلادی با کاهشی ۲ درصدی همراه خواهد شد. البته IDC به این نکته اشاره کرده که کاهش عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند آیفون کوتاه مدت بوده و آیفون SE در کنار عرضه‌ی آیفون‌های جدید این کمپانی می‌تواند به افزایش فروش کمک کند. IDC وعده داده تا فروش آیفون‌های اپل در چین دوباره روند صعودی را در پیش بگیرد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط IDC، انتظار می‌رود تا سهم اندروید در پایان سال جاری میلادی از بازار گوشی‌های هوشمند به بیش از ۸۳.۷ درصد افزایش پیدا کند که با روند رو به افزایش در سال ۲۰۲۰ شاهد در اختیار گرفتن سهم ۸۵.۱ درصدی خواهیم بود. رشد سهم گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید در سال ۲۰۲۰ میلادی در اثر افزایش ۶ درصدی رقم خواهد خورد. IDC پیش‌بینی کرده تا سهم آیفون‌های اپل در سال ۲۰۲۰ میلادی از ۱۵.۳ درصد به ۱۴.۵ درصد برسد که البته این کاهش سهم با رشد فروش ۲.۹ درصدی عرضه برای این کمپانی همراه خواهد شد. ویندوزفون نیز با عدم عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند جدید از خانواده‌ی لومیا با کاهشی ۶۱.۶ درصدی از نظر عرضه همره خواهد شد. IDC انظار دارد تا در سال ۲۰۲۰ میلادی سهم ویندوزفون از بازار گوشی‌های هوشمند به کمتر از ۰.۴ درصد برسد.

کاهش پیش بینی فروش گوشی های هوشمند

علت اصلی کاهش عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سال جاری میلادی را باید به دلیل کاهش تقاضا در بازار کشور‌های در حال توسعه و چین بدانیم. رشد فروش گوشی‌های هوشمند در کشور‌هایی نظیر ایالات متحده‌ی آمریکا، اروپای غربی و چین شاهد افزایشی تک رقمی خواهد بود، حال آنکه کشور‌های ژاپن و کانادا با کاهش ۶.۴ و ۶.۹ درصدی رشد فروش همراه خواهند شد.

اغلب کاربران در کشور‌های در حال توسعه با خرید گوشی‌های هوشمند با قرارداد دو ساله از اپراتورهای مخابراتی، تمایلی به بروزرسانی و خرید گوشی‌های هوشمند جدید عرضه شده به بازار ندارند، هرچند پیشنهادات جدید ارائه شده از سوی اپراتورهای مخابراتی می‌تواند باعث افزایش تقاضا در بازار شود.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که فبلت‌ها شاهد رشد فروش دو رقمی خواهند بود. برآوردهای IDC نشان از این دارد که رشد فروش گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر ۵.۵ اینچی به بالا، تا سال ۲۰۱۹ شاهد رشد دو رقمی بوده و پس از ۲۰۱۹ رشد این حوزه به ۹.۲ درصد کاهش پیدا می‌کند. با توجه به بالاتر بودن قیمت فبلت‌ها در مقایسه با گوشی‌های هوشمند معمولی، بسیاری از تولیدکنندگان پرچمداران خود را در کلاس فبلت‌ها راهی بازار می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات