کد ۰۹۴۰۰۰ برای تلفن ثابت فیبر نوری

پنج‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کد ۰۹۴۰۰۰ برای تلفن ثابت فیبرنوری شرکت ایرانیان نت اختصاص یافت. تلفن ثابت ایرانیان نت بر بستر فیبر نوری و با فناوری VOIP (تماس صوتی مبتنی بر IP) ارائه خواهد شد. با دریافت این کد، یکی دیگر از زیرساخت‌های ارائه تلفن ثابت شرکت ایرانیان نت فراهم شده و گام دیگری در رفع انحصار مخابرات بر تلفن ثابت برداشته خواهد شد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کد یا سرشماره ۰۹۴۰۰۰ را برای ارائه تجاری VOIP به شرکت ایرانیان‌نت اعطاء کرد. بدین ترتیب شرکت ایرانیان نت در شهرها و مراکزی که شبکه فیبرنوری (FTTX) خود را برقرار کرده است می‌تواند تلفن ثابت اینترنتی با شماره ۰۹۴۰۰۰ ارائه کند.

مدیرعامل شرکت ایرانیان نت (معروف به اپراتور چهارم) در‌باره تلفن‌های ثابت این شرکت گفت: «با راه‌اندازی سرویس تلفن ثابت شبکه‌ی FTTX ایرانیان نت، استفاده از یک شماره تلفن ثابت در تمام نقاط کشور برای مشترکان شبکه دسترسی فیبر نوری اپراتور چهارم با هزینه تلفن ثابت شهری میسر می‌شود.»

باقری چناری اعلام کرد: «از قابلیت‌های منحصربه‌فرد شبکه‌ی تلفن ثابت ایرانیان نت، امکان انتقال شماره‌های آن به هر نقطه از کشور است که شبکه‌ی FTTX ایرانیان نت در آن وجود داشته باشد. دیگر مزیت این شبکه، پرداخت هزینه‌ی تلفن ثابت شهری برای مکالمه با مشترکانی از نوع خود در سراسر ایران است.»

به گفته‌ی مدیرعامل ایرانیان نت، شماره‌های تخصیص یافته برای شبکه‌ی دسترسی فیبر نوری ایرانیان نت همانند سایر شماره‌های کشور ۱۱ رقمی بوده که شش رقم ۰۹۴۰۰۰ به عنوان سرشماره اختصاصی ایرانیان نت و ۵ رقم شماره اختصاصی برای مشترکان این شبکه استفاده می‌شود.

باقری چناری توضیح داد: «سرویس VOIP یکی از سرویس‌های پایه در شبکه‌ی دسترسی فیبر نوری ایرانیان نت در نظر گرفته شده است و از دیگر سرویس‌های پایه این شبکه می‌توان به اینترنت با پهنای باند ۲۰ تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه برای هر مشترک، IPTV و VOD اشاره کرد.»

تلفن ثابت مبتنی بر IP یا VOIP این امکان را به مشترک می‌دهد که به راحتی تلفن ثابت خود را در جایی که شبکه‌ی اپراتورش برقرار است، جا به جا کند. بدین‌ترتیب با دریافت تلفن ثابت اینترنتی ایرانیان نت می‌توان در مراکزی که فیبر نوری این شرکت راه اندازی شده است از تلفن خود استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات