بی ام و سری 3 گرن توریسمو 2017 معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بی ام و امروز از مدل بهینه سازی شده‌ی سری 3 گرن توریسمو با طراحی متفاوت بدنه به خصوص در بخش انتهایی، برای سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد. این خودرو در اواخر سال جاری به بازار خواهد آمد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از سه سال از اضافه شدن سری ۳ گرن توریسمو به محصولات بی‌ام‌و این شرکت از مدل ۲۰۱۷ این خودرو رونمایی کرد. این خودرو از اواخر سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد و انتظار می‌رود که در همان زمان و یا اوایل سال آینده در استرالیا نیز عرضه شود.

این مدل نیز درست همانند سری ۵ گرن توریسمو تلفیقی از یک خودروی سواری و کراس‌اوور است. ارتفاع این خودرواز سری ۳ استاندارد بیشتر است.

با داشتن طولی برابر با ۴.۸۲۵ متر، این خودروی لیفت بک کوپه حدود ۲۰ سانتی متر از سری ۳ استاندارد طویل‌تر است. فاصله‌ی محوری این مدل نیز ۱۰ سانتی‌متر بیشتر از سری ۳ و معادل ۲۹۲۰ میلی‌متر است که آن را مشابه با سری ۳ ویژه‌ی بازار چین می‌کند.

بی ام و سری ۳ GT

مدل ۲۰۱۷ سری ۳ گرن توریسمو در نمای ظاهری تغییراتی را به خود دیده است که شامل چراغ‌های جلوی جدید از نوع LED و طراحی جدید سپرها است. همچنین چراغ‌های عقب نیز از نوع LED هستند.

کیفیت مواد داخلی کابین در مدل ۲۰۱۷  افزایش یافته و برخی کلیدها نیز تغییر کرده‌اند. این خودرو هم‌چنین به جدیدترین نسخه از سیستم مکان‌یابی حرفه‌ای بی‌ام‌و مجهز شده که رابط کاربری آن مشابه با نسل جدید سری ۷ است.

بسته به بازار هدف، بی‌ام‌و سری ۳ گرن توریسمو با پیشرانه‌های مختلفی عرضه خواهد شد. اما این سری دو پیشرانه‌ی جدید نیز دارد. اولی پیشرانه‌ی B48 با ۲ لیتر حجم و چهار سیلندر است؛ این پیشرانه توانایی تولید قدرتی معادل ۱۸۱ اسب بخار را در مدل 320i و ۲۴۸ اسب بخار را در مدل 330i دارد. پیشرانه‌ی دیگر نیز از نوع شش سیلندر خطی B58 است، این پیشرانه که در مدل 340i در دسترس خواهد بود، مجهز به توربوشارژر بوده و می‌تواند ۳۲۱ اسب بخار قدرت تولید کند.

بی ام و سری ۳ GT

در سری ۳ گرن‌توریسمو پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری سه سیلندری که در سدان سری ۳ استاندارد عرضه می‌شود، وجود ندارد. این پیشرانه دارای قدرتی برابر با ۱۳۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتون‌متر است.

مشتریانی که خواهان پیشرانه‌ی دیزلی باشند نیز می‌توانند برای خودروی خود پیشرانه‌ی B47 را سفارش دهند که نمونه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل است. این پیشرانه توانایی تولید قدرت ۲۲۱ اسب بخار را دارد و با کد 325d به فروش می‌رسد. دو پیشرانه‌ی توربودیزل دیگر نیز برای این خودرو قابل سفارش است که نمونه‌ی اول چهار سیلندر و ۱۴۹ اسب بخار و نمونه‌ی دیگر شش سیلندر با توان ۳۱۲ اسب بخاری است.

بی ام و سری ۳ GT

جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی احتمالا در بازارهای خارجی قابل سفارش خواهد بود اما برای استرالیا تنها جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار در نظر گرفته شده است.

با این که جزئیات مصرف سوخت و آلایندگی این خودرو در زمانی نزدیک به زمان ورود به بازار آن اعلام خواهد شد، اما بی‌ام‌و اعلام کرده که مصرف سوخت 329d مدل ۲۰۱۷ تا ۱۳.۸ درصد کاهش یافته است. در حال حاضر مدل 320d دارای مصرف سوخت ترکیبی معادل ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

بی‌ام‌و همچنین اعلام کرده که در بخش‌های جعبه‌دنده، سیستم استارت/توقف، سیستم بازیابی انرژی ترمز، حالت رانندگی ECO و سیستم‌های کمکی حرکتی، تغییرات و بهینه‌سازی‌هایی را اعمال کرده است.

بی ام و سری ۳ GT

زمان دقیق ورود به بازار سری ۳ گرن توریسمو ۲۰۱۷ متعاقبا اعلام خواهد شد. اما احتمال می‌رود عرضه‌ی خودروی جدید بی‌ام‌و برای اواخر سال ۲۰۱۶ و یا اوایل سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده باشد

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات