فرود موفق موشک چند بار مصرف بلو اوریجین برای چهارمین بار

یک‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
بلو اوریجین، کمپانی تحت تملک جف بزوس، مدیرعامل آمازون موفق شد تا چهارمین موشک چند بار مصرف خود را با موفقیت روی زمین بنشاند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی بلواوریجین که همچون اسپیس ایکس در زمینه‌ی توسعه‌ی موشک‌های چند بار مصرف با قابلیت فرود و برتاب دوباره فعالیت می‌کند، موفق شد تا برای چهارمین بار، موشک خود را با موفقیت روی زمین بنشاند. راکت این کمپانی که New Shepard نام دارد برای چهارمین بار پیاپی روی زمین نشست و این در حالی بود که فرآیند فرود موشک برای اولین بار در تاریخ کمپانی بصورت زنده استریم می‌شد.

آزمایش بلواوریجین تنها به منظور نمایش توانایی این موشک برای فرود موفقیت آمیز نبود، بلکه این بار شاهد اضافه شدن کپسول سرنشینان روی این راکت بودیم که نشان داد این راکت قادر است با وجود نبود یکی از اهرم‌های فرود، به راحتی و سلامت روی زمین بنشیند.

البته باید به این موضوه اشاره کرد که با وجود فرود موفقیت آمیز موشک بلو اوریجین در کنار موفقیت‌های اسپیس‌ایکس، هنوز راه درازی تا استفاده‌ی مطمئن از موشک‌های چند بار مصرف و نهایتا حمل و نقل فضانوردان با استفاده از این موشک‌ها باقی مانده است، اما به هر حال فرود موفقیت آمیز چنین موشک‌هایی را نیز می‌توان به فال نیک گرفت، چراکه قدمی بزرگ در مسیر رسیدن به هدف نهایی است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات