قیمت اینترنت بیش از ۲۰ درصد ارزان می‌شود؛ ارائه اینترنت نامحدود

یک‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن اشاره به اینکه قیمت اینترنت برای کاربرنهایی بیش از ۲۰ درصد ارزان می‌شود اعلام کرد که علاوه بر این کاهش قیمت، کاربران می‌توانند با خرید یک گیگابایت ترافیک اینترنت، از ۲ گیگابایت ترافیک داخلی اینترنت رایگان استفاده کنند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محمد جواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در مورد تعیین قیمت جدید اینترنت توضیح داد: «در مدل قدیمی این طور بود که شرکت ارتباطات زیرساخت ۲۰ درصد از نرخ‌های اینترنت و انتقالش را به صورت هم‌زمان و با هم کاهش دهند که (با توجه به تأثیر ۴۵ درصدی مخابرات و تنها ۲۰ درصدی ارتباطات زیرساخت) باعث کاهش ۴ درصدی قیمت کاهش قیمت اینترنت می‌شد.» با توجه به این گفته‌ها با دو کاهش ۲۰ درصدی در قیمت انتقال و اینترنت که شرکت ارتباطات زیرساخت برای ارائه دهندگان اینترنت ارائه می‌کرد، تنها ۴ درصد از قیمتی اینترنتی که شرکت‌ها به کاربران ارائه می‌دادند کم می‌شد.

مدیرعامل زیرساخت ادامه داد: «تجربه‌ی اقدامات قبلی سبب شد تا مطالعات دقیق‌تر و بهتری انجام و زنجیره‌ی تعیین تعرفه‌ی اینترنت با هم دیده ‌شود و همه‌ شرکت‌ها یعنی زیرساخت، مخابرات و ارا‌ئه کننده‌ی خدمات اینترنت همزمان تعرفه‌های خود را کاهش دهند. این پیشنهاد در بسته‌ای به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه شد.»

آذری جهرمی افزود: «با پیشنهادی که به کمیسیون ارائه شد، بسته‌ی تعرفه‌ای جدیدی تصویب شد. این بسته‌ی تعرفه‌ای فقط کاهش قیمت خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت را در نظر نگرفته بلکه کاهش قیمت خدمات همه بخش‌های زنجیره را دیده است.» یعنی قرار است با کاهش قیمت تعرفه شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، مخابرات و FCPها(ارائه دهنده‌های اینترنت) قیمت نهایی برای کاربران کاهش یابد.

مدیرعامل زیرساخت گفت:«کاهش قیمت برای مصرف کننده‌ی نهایی اینترنت بیشتر از ۲۰ درصد خواهد بود که با قیمت اصلی اینترنت که ارزان شده است، توسط سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات(رئیس رگولاتوری) اعلام خواهد شد.»

جهرمی تأکید کرد: «در مصوبه‌ی اخیر کاهش قیمت‌ها برای مردم محسوس خواهد بود و مدل حمایتی از تولیدات بومی لحاظ شده و شاخص‌های کیفی به صورت سخت‌گیرانه‌‌تری از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دیده شده است. این امیدواری وجود دارد که با این اتفاق شیرین ارائه باکیفیت اینترنت برای مردم قابل پذیرش بوده و رضایت کاربران را به همراه داشته باشد.»

مدیرعامل زیرساخت در مورد طرح دیگری که در کنار کاهش قیمت اینترنت اجرا خواهد شد افزود: «تا پیش از این مردم برای اینترنت داخلی قیمت اینترنت بین‌المللی را پرداخت می‌کردند اما در طرح جدید کاربران ایرانی می‌توانند با خرید یک گیگابایت حجم دو گیگابایت اینترنت داخلی رایگان دریافت کنند.» این بدین معناست که در صورت خرید هر میزان ترافیک اینترنت دو برابر آن ترافیک داخلی رایگان خواهد داشت.

به عنوان مثال اگر کاربری طرحی شامل ۳ گیگابایت از اپراتور اینترنت یا اپراتور تلفن همراه بخرد ۶ گیگ حجم داخلی هم خواهد داشت و بازدید سایت‌هایی مانند زومیت که در سرورهای داخلی هاست شده یا ارائه دهندگان سرویس ویدئو و فایل داخلی، از ۶ گیگابایت حجم مخصوص ترافیک داخلی کم خواهد کرد.

جهرمی افزود: «این شکل از تعرفه‌گذاری باعث خواهد شد که در زمینه سرویس‌های ویدیویی که در ایران زمینه بکری دارد، با رشد قابل توجهی روبرو شویم و نهادهایی مانند صدا و سیما با رفع مشکلات قیمتی می‌توانند خدمات خود را در چارچوب نمایش خانگی مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات ارائه دهند.»

مدیرعامل ارتباطات زیرساخت و معاون وزیر ارتباطات در مورد ارائه اینترنت نامحدود گفت: «بنا بر درخواست کاربران، سرویس نامحدود DSL را خواهیم داشت که نرخ آن اعلام خواهد شد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات