تلفن ثابت گران شد

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
وزیر ارتباطات اعلام کرد که با توجه به ضرر و زیان موجود در تلفن ثابت، تعرفه‌ی تماس با این خطوط ارتباطی افزایش یافته و تعرفه‌ی جدید از ابتدای تیرماه اجرا می‌شود. با این حال هنوز هزینه‌ی تماس با تلفن همراه ۱۴ برابر تماس با تلفن ثابت است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیشب در دیدار با بخش خصوصی فعال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد: «در زمان هم‌کدسازی تلفن ثابت این تصور وجود داشت که با توجه به تعرفه‌ی ۳۰ ریالی تلفن ثابت، مشترکان این تلفن را به تلفن همراه که تعرفه‌ای ۱۸ برابری داشت ترجیح می‌دهند. اما مردم به تلفن ثابت روی نیاوردند و در عمل تلفن ثابت با ضرر وزیان روبرو شد.»

وزیر ارتباطات ادامه داد: «ما با افزایش تعرفه تلاش کردیم بخشی از این زیان استقبال نکردن مردم را جبران کنیم. در شرایط کنونی نیز یک دقیقه تماس با تلفن همراه ۱۴ برابر یک دقیقه تماس با تلفن ثابت است. به همین خاطر افزایش درنظر گرفته شده برای تلفن ثابت چندان زیاد نیست و امیدواریم شرکت مخابرات ایران این افزایش قیمت در بحث سرمایه‌گذاری را نیز اعمال کند.»

واعظی گفت: «بر اساس تصمیمات گرفته شده در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه‌ی هر دقیقه تماس با تلفن ثابت از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش یافته است. این تعرفه‌ی جدید از ابتدای تیرماه اجرا می‌شود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات