ترابردپذیری به‌ زودی با رفع ایراد جزئی اجرا می‌شود

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (جابجایی اپراتور) پس از رفع ایراد جزیی به زودی در کشور اجرا می‌شود. طبق شنیده‌ها این طرح برای اجرا در مناسبتی مانند عید فطر اجرا خواهد شد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محمود واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در دیدار با فعالان بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد: «طرح جابه‌جایی اپراتور بدون نیاز به تغییر شماره‌ی تلفن همراه (ترابردپذیری شماره تلفن همراه) که قرار بود ۲۷ اردیبهشت ماه اجرایی شود به دلیل بروز چند ایراد جزئی هنوز به مرحله‌ی اجرا درنیامده است.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: «سه اپراتور تلفن همراه کشور با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال برطرف کردن این ایرادهای جزئی هستند تا به زود طرح مذکور در کشور پیاده‌سازی شود.»

بر اساس اطلاعاتی که زومیت توسط فردی آگاه در این زمینه کسب کرده، ایرادهای ترابردپذیری برطرف شده است و اپراتورها آماده اجرای طرح هستند. این فرد به زومیت اطلاع داد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال مناسبتی مانند عید فطر است تا ترابردپذیری تلفن همراه را اجرا کنند.

ترابردپذیری شماره تلفن همراه به معنای جابه‌جایی شماره موبایل مشترکان میان اپراتورها است. یعنی مشترک در صورت نارضایتی از خدمات یا کیفیت سرویس‌های اپراتور موبایلش می‌تواند به شبکه‌ی تلفن همراه اپراتور دیگر مهاجرت کند. البته این مهاجرت تنها دو بار در هر سال مجاز است. با اجرای این طرح، اختیار شماره از اپراتور سلب شده و در اختیار مالک سیم‌کارت قرار می‌گیرد.

بدین ترتیب مشترکان همراه اول، ایرانسل و رایتل به راحتی می‌توانند به دیگر شبکه‌ها بروند و بدون دغدغه‌ی تغییر شماره، اپراتور موبایلشان را تعویض کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات