فیسبوک شکل جدیدی از اینباکس را ارائه می کند

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مسنجر فیسبوک به عنوان یکی از پرکابردترین برنامه‌های پیام‌رسان شناخته می‌شود و به طور پی‌درپی بروزرسانی‌های جدیدی از سوی کمپانی فیسبوک برای آن ارائه می‌شود. اما بر اساس اعلام جدید فیسبوک، این شرکت قصد دارد تا در بروزرسانی جدیدش تغییرات ساختاری را در اینباکس ایجاد کند که در برنامه‌های پیام‌رسان فعلی کاربرد ندارد.
تبلیغات

فیسبوک در حال بروزرسانی برنامه‌ی مسنجر خود است. هدف از این کار ایجاد یک صفحه‌ی اصلی جدیدی است که عملکردی شاید متفاوت با یک اینباکس خواهد داشت. در این برنامه، موضوعات گفتگوهای اخیر و نام دوستانی که مخاطب بیش از همه با آنها تماس داشته بر روی یک صفحه‌ی راه‌اندازی قرار خواهد گرفت که در حال حاضر به نام خانه یا home شناخته می‌شود. مسنجر در حال حاضر، موضوعات گفتگوها را همانند بسیاری از برنامه‌های پیام‌رسان دیگر نمایش می‌دهد. یعنی به ترتیب زمان گفتگوها و جدیدترین گفتگو در بالای صفحه نمایش قرار می‌گیرد. فیسبوک در پست خود اعلام کرده است که:

تا امروز، بسیاری از تجربه‌های مربوط به صندوق نامه‌ها با راه‌های جدیدی که مردم ارتباط برقرار می‌کنند، خودشان را سازگار نکرده‌اند. بنابراین ما به این فکر افتاده‌ایم تا ببینیم چگونه می توان برنامه‌ای را برای پیدا کردن آنچه که برای شروع یک مکالمه می‌خواهید، ساده‌تر و آسان‌تر در نظر گرفت.

 دیوید مارکوس (David Marcus)، قائم مقام بخش محصولات پیام‌رسانی فیسبوک در هنگام تشریح پروژه‌ی فیسبوک، در کنفرانس وایرد بیزنس (Wired Business Conference) گفت که:

این شرکت در حال ابداع مجدد صندوق نامه یا اینباکس است.

یک بخش "مورد علاقه‌ها" یا Favorites، تعبیه می‌شود که پیام دوستانی را نمایش خواهد داد که کاربر بیش از همه‌ و به طور مکرر با آنها در تماس بوده است. همچنین قابلیت یادآوری روز تولد دوستان و علاوه بر آن قابلیت (Active Now) هم وجود خواهد داشت که نشان‌دهنده‌ی کاربران آنلاین خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات