ال‌جی تلویزیونی جدید با فناوری دفع حشرات عرضه کرد

یک‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ال جی هفته‌ی گذشته تلویزیونی را با قابلیت دور ساختن پشه و سایر حشرات روانه‌ی بازار کرده است. این تلویزیون برای کشورهایی در نظر گرفته شده که احتمالا گسترش حشرات بیماری‌زا همچون زیکا در آنها بیشتر باشد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به گزارش رویترز، شاخه‌ی هندی شرکت کره‌ای ال‌جی، فروش یک تلویزیون با ویژگی دور کردن حشره‌ها را آغاز کرده است و این فناوری می‌تواند از گسترش بیماری‌هایی مانند مالاریا، زیکا و تب دانگ پیش‌گیری کند.

یک تلویزیون با فناوری دورکننده‌ی حشرات یا ماسکیتو اوِی (Mosquito Away Technology) با استفاده از امواج مافوق صوتی که برای انسان قابل شنیدن نیستند، ساخته شده که باعث دور ساختن پشه‌ها و سایر حشرات می‌شود. به گفته‌ی ال‌جی این محصول پنج‌شنبه‌ی هفته اخیر در این کشور روانه‌ی بازار شده است. این شرکت اعلام کرده است که از همان فناوری استفاده خواهد کرد که پیشتر از سوی یک آزمایشگاه مستقل در نزدیکی چنای، هند مورد تایید قرار گرفته و نیز توسط خود شرکت ‌ال‌جی در سیستم‌های تهویه مطبوع و ماشین لباسشویی استفاده می‌شود.

 این فناوری حتی زمانی که تلویزیون خاموش است نیز کارکرد دارد و در دو مدل ارایه شده است و در قیمت‌های ۳۹۴ دلاری و ۷۰۶ دلار در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. تلویزیون فوق برای خانواده‌هایی با درامدهای پایین در نظر گرفته شده و طبیعتا اقشاری را در نظر دارد که در وضعیت‌های زندگی نامناسبی هستند و احتمال تماس و آسیب‌دیدگی آنها از جانب حشرات بالاست. فروش این محصول در فیلیپین و سریلانکا از ماه آینده آینده آغاز خواهد شد. به گفته‌ی کیم سانگ-یول یک مقام رسمی از شرکت ال‌جی الکترونیکس، در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ارایه‌ی این محصول به بازارهای سایر کشورها در دستور کار نیست.

 این شرکت پیش از اینکه ویروس زیکا در امریکای جنوبی شیوع پیدا کند، شروع به توسعه‌ی چنین فناوری کرده بود. هم اکنون ویروس زیکا به عنوان یک مشکل جدی مطرح است و حتی ایمنی سلامتی را در مسابقات المپیک ریودوژانیرو که در ماه آکوست در این شهر برگزار خواهد شد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. ال‌جی در وب سایت خود اعلام کرده است که تلویزیون جدید قرار نیست جایگزین سایر دستگاه‌ها و فناوری‌های دورکننده‌ی حشرات باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات