۹ کاری که قبل از استخدام مدیر برای شرکت خود باید انجام دهیم

جمعه ۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یک سوال بسیار سخت که قبل از هر انتخاب باید از خودتان بپرسید این است: آیا من می خواهم این فرد را به عنوان مدیر شرکت خود استخدام کنم؟ اما باید چه کارهایی قبل از انتخاب یک مدیر ارشد و استخدام وی برای شرکت خود انجام دهیم.
تبلیغات

پیدا کردن شخص مناسب برای پر کردن جایگاهی در سطح ارشد برای هر شرکتی سخت است. شما باید داوطلب مناسب را تشخیص دهید، ببینید که آیا نیازهایتان را می‌شناسید یا خیر و همچنین حقوق متناسب این کار را برای وی در نظر بگیرید.

به همین دلیل است که در بسیاری از موقعیت‌ها انتخاب کردن مدیر به یک پروسه‌ی طولانی و حساس تبدیل می‌شود. اما گام‌های انتخاب یک مدیر خوب چیست؟

۱. یک نقشه ی راه ۱۲ تا ۱۸ ماهه تهیه کنید

سریع شروع کنید و در رابطه با کلیدها و سرنخ‌هایی که شما را در انتخاب پیش می‌برد فکر کنید، جستجو کنید و بفهمید که دیگران در موقعیت‌های مشابه به چه چیزهایی توجه دارند. یک لیست با اولویت‌های مختلف ایجاد کنید و آماده‌ی هر سورپرایزی باشید.

از خودتان یپرسید:چرا می خواهید این جایگاه را پر کنید؟

۲. روی همه‌ی مراحل کنترل داشته باشید

تعادل خوبی بین رد کردن و پذیرفتن داوطلبان برقرار کنید. شناسایی کنید که چه چیزی داوطلبان را به شرکت شما جذب می‌کند و چه چیزی باعث می‌شود کارکنان شما بخواهند موقعیت فعلی خود را ترک کنند.

از خودتان بپرسید: آیا این داوطلب به چیزی که ما می‌خواهیم نزدیک است؟ آیا برای کار ما مناسب است؟

۳.به تقاضاهای داوطلبان توجه کنید

به مسائلی که داوطلبان می‌گویند گوش دهید و سعی کنید دلیل تغییر شغل و نقل مکان از موقعیت‌های کاری مختلف را کشف کنید. ممکن است نیاز باشد تا از داوطلبان بخواهید تا لیستی از تمام دلایلی که باعث تغییر شغل آنها شده تهیه کنند .

۴.یک ملاقات در سطح مدیریتی پایین برگزار کنید

یک جلسه‌ی ملاقات بین مدیران در سطح پایین برگزار کنید و گزینه مورد نظر شما در این جلسه شرکت کند تا علاوه بر آشنایی با دیدگاه شرکت شما، دیدگاه‌های خود را نیز مطرح کند.

این نکته در تمامی مواردی که می‌خواهید مدیری را استخدام کنید، کارآمد خواهد بود پس بهتر است قبل از نهایی کردن انتخاب، این جلسه را برگزار کنید.

جلسه کاری

۵.گذشته‌ی فرد را بررسی کنید

 بررسی گذشته بهترین پیشگو برای انتخاب و استخدام موفق در آینده است و حتی بیشتر از مصاحبه کارساز خواهد بود.

۶.از سوال پرسیدن نترسید

با نگاه کردن به داوطلبان از هر زاویه به دنبال صفات و خصوصیات او باشید. عمیقا در رابطه با تجربه‌ی گذشته‌ی داوطلبان کاوش کنید. از این که خیلی سوال بپرسید نترسید. هدف این است که از هر اتفاق غیرمنتظره‌ای بعد از استخدام شخص، پیشگیری کنیم.

از خودتانن بپرسید: آیا من می خواهم این فرد را مدیریت کنم؟

۷.انتظارات مالی فرد مورد نظر خود را شناسایی کنید

ابتدا از انتظار داوطلب آگاهی پیدا کنید. در رابطه با بسته‌های تشویقی آن‌ها در گذشته بپرسید و اطمینان پیدا کنید با چیزی که شما می‌توانید پیشنهاد دهید همخوانی دارد یا خیر.

بعد از این که همه‌ی مسایِل دیگر رفع شدند، به داوطلبان در رابطه با این که پاداش‌ها در آینده چگونه خواهند بود به صورت کامل اطلاعات بدهید. این باید آخرین مساِله‌ای باشد که قبل از نهایی شدن انتخاب مطرح می‌شود.

۸.قبل از انتخاب کردن مطمئن شوید که هیچ شک و دودلی وجود ندارد

زمانی که شما آماده هستید تا انتخاب کنید، داوطلب باید توانایی این را داشته باشد که به چشمان شما نگاه کند و بگوید: "من این شغل را می‌خواهم"

در این لحظه شما باید مطمئن باشید که پیشنهاد شما قبول خواهد شد. همواره پیشنهاد نهایی را خود و به صورت رو در رو به فرد موردنظر ارائه کنید.

۹.انتخاب نهاییتان را بکنید

نپرسید:" آیا برای پیشنهاد نهایی آماده‌ هستی؟"

بلکه بپرسید: "آیا حاضری به شرکت ملحق شوی؟"

این موارد به شما کمک خواهند کرد تا تصمیمات مدیریتی بهتری گرفته و افراد مناسبی را استخدام کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات