هاوال آینده‌ خودروهای پلاگین هیبرید را به نمایش می گذارد

شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هاوال از جدیدترین سیستم هیبرید پلاگین (PHEV) برای خودروهای شاسی‌بلند خود رونمایی کرد. این شرکت چینی ادعا کرده که با استفاده از این سیستم، مصرف سوخت خودرو کمتر از ۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مدت کوتاهی پس از آن که شرکت چینی هاوال اعلام کرد که تکنولوژی خودروهای دیزلی به انتهای راه خود رسیده است، این شرکت جزئیات فنی شاسی‌بلند مفهومی هیبرید پلایگین خود با نام HB-02 را منتشر کرد.

این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر و یک پیشرانه‌ی الکتریکی استفاده می‌کند. هاوال ادعا می کند که مجموعه‌ی هیبرید این خودرو توانایی تولید گشتاوری به میزان زیاد ۴۵۰ نیوتون‌متر را دارد و می‌تواند به مصرف سوخت ۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر دست پیدا کند.

گذشته از این، سیستم هیبریدی این خودرو از انواع معمول و متداول سیستم‌های هیبریدی موجود (که در آن‌ها پیشرانه‌ی احتراق داخلی و موتور الکتریکی از یکدیگر جدا هستند) متفاوت است و در آن پیشرانه‌ی احتراقی و موتور الکتریکی با یکدیگر یکپارچه شده‌اند و یک باتری لیتیوم-یون که در عقب خودرو قرار دارد نیز به مجموعه‌ی هیبریدی متصل شده است.

هیبرید پلاگین

مجموعه‌ی مولد قدرت پلاگین هاوال دارای سه نوع حالت رانندگی است که شامل حالت تمام الکتریکی، حالت پاور یا قدرت و حالت هیبرید می‌شود.

سازنده اعلام کرده است که در حالت تمام الکتریکی، قدرت و گشتاور این خودرو معادل ۱۲۷ اسب بخار و ۲۷۸ نیوتون متر است و این خودرو با استفاده از پیشرانه‌ی الکتریکی خود می‌تواند بدون تولید هیچگونه آلایندگی و با استفاده از باتری ۱۳ کیلووات ساعتی تا شعاع ۶۵ کیلومتر حرکت کند.

هاوال هم‌چنین در ادامه اعلام کرده است که در حالت پاور یا قدرت، برای دستیابی به حداکثر عملکرد، هر دو پیشرانه‌ی الکتریکی و احتراق داخلی وارد عمل شده و خودرو را به حرکت در می‌آورند. در این وضعیت، خودرو توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در حدود ۹ ثانیه دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

در حالت استاندارد نیز که همان حالت هیبرید است، خودرو بسته به شرایط رانندگی و برای دستیابی به کمترین مصرف سوخت، بصورت متناوب از پیشرانه الکتریکی و احتراقی ۱.۵ لیتری استفاده می‌کند. ضمن اینکه در این وضعیت، در زمان‌هایی که به باتری نیاز نیست، سیستم به شارژ کردن باتری نیز می‌پردازد. این سیستم برای شارژ کردن باتری‌ها از بازیابی انرژی ترمز نیز استفاده می کند.  

هیبرید پلاگین

هاوال اعلام کرده است که باتری‌های این خودرو با استفاده از شارژر خانگی می‌توانند در عرض چهار ساعت شارژ شوند.

تیم اسمیت، مدیر هاوال استرالیا در مورد این خودرو گفت:

این خودرو از لحاظ مصرف سوخت در رده‌بندی بسیار بالایی قرار دارد و حدود ۸۰ درصد نسبت به خودروهای هم اندازه‌ی خود که از پیشرانه‌ی احتراقی استفاده می‌کنند کم مصرف‌تر است. خودروی هیبریدی مفهومی جدید ما با داشتن مصرف سوخت ۲.۱ لیتر در صد کیلومتر و سه نوع وضعیت رانندگی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای خریداران باشد. این خودرو پتانسیل این را دارد که قابلیت و عملکردی در حد شاسی‌بلند‌های برتر بازار را در اختیار مشتریان قرار دهد؛ در حالی که مصرف سوخت آن به قدری پایین است که دارندگان این دسته از خودروها پیش‌تر در خواب نیز نمی‌دیدند.

پیش بینی می‌شود که سیستم پلاگین هیبرید هاوال در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات