نوکیا باقی مانده سهام آلکاتل-لوسنت را تصاحب می کند

جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا در سال‌های اخیر پس از فروش بخش تولید گوشی‌های هوشمند و واگذاری سرویس نقشه‌های Here، آلکاتل-لوسنت را که در زمینه‌ی توسعه‌ی تجهیزات مخابراتی فعالیت می‌کند، مال خود کرد. فنلاندی‌ها که ۷۹ درصد از سهام این کمپانی فرانسوی-آمریکایی را در اختیار داشتند، حال درصدد افزایش سهام خود به ۹۵ درصد کل هستند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نوکیا برای تقویت جایگاه خود در بازار تجهیزات مخابراتی، با پرداخت بیش از ۱۷ میلیارد دلار، آلکاتل-لوسنت را تصاحب کرد. فنلاندی‌ها کنترل بیش از ۷۹ درصد سهام این کمپانی را در اختیار گرفتند، اما در دور دوم خرید سهام، نوکیا سهم خود را به بیش از ۹۱ درصد رساند، اما فنلاندی‌ها امروز اعلام کردند که درصدد خرید سهام باقی مانده ی آلکاتل-لوسنت هستند تا این کمپانی را بصورت کامل در اختیار گرفته و به عنوان زیرمجموعه‌ای از کمپانی خود قرار دهند. نوکیا برای داشتن موضعی قوی در برابر کمپانی‌های چون هواوی و اریکسون که جزو دو کمپانی رقیب فنلاندی‌ها هستند، دست به این خرید بزرگ زده است.

براساس اطلاعات منتشر شده، طی توافق جدید حاصل شده بین دو کمپانی، نوکیا برای در اختیار گرفتن باقی مانده ی سهام آلکاتل-لوسنت، بیش از ۲۴٫۳۹۲٫۲۷۰ سهام این کمپانی را در کنار ۹٫۶۱۴٫۶۶۱ اوراق قرضه‌ که تا سال ۲۰۱۹ تبدیل به سهام خواهند شد، در اختیار می‌گیرند. همچنین باید به ۲٫۲۹۰٫۰۰۱ اوراق قرضه‌ی دیگر اشاره کرد که تا سال ۲۰۲۰ تبدیل به سهام شده و به نوکیا انتقال خواهند یافت. جزئیات مالی مربوط به توافق جدید هنوز منتشر شده، اما محاسبات انجام شده نشان زا این دارد که مالکیت نوکیا پس از انتقال سهام توافق شده به بیش از ۹۵.۱۶ درصد افزایش یافته و زا این‌رو این کمپانی تصمیم‌گیرنده‌ی اصلی در کمپانی خواهد بود. در اختیار گرفتن بیش از ۹۵ درصد از سهام آلکاتل-لوسنت این اختیار را به نوکیا می‌دهد تا سهام کمپانی تحت تملک خود را از تالار بورس پاریس بیرون بکشند، هرجند در این تصمیم‌گیری نهادهای نظارتی را صاحب نظر بوده و اجازه‌ی این کار را صادر خواهند کرد.

نوکیا هنوز اطلاعات مالی مربوط به پیشنهاد خود را برای در اختیار گرفتن سهام باقی مانده ارائه نکرده. این کمپانی فنلاندی اعلام کرده که پس از انتشار گزارش مالی فصل دوم سال ۲۰۱۶ آلکاتل-لوسنت که چهارم آگوست سال جاری منتشر می‌شود، نسبت به ارائه‌ی پیشنهاد خود اقدام خواهد کرد.

نوکیا اخیرا موفق شد تا قراردادی را با چاینا موبایل به امضا رسانده و وضعیت خود در بازار بزرگ چین را تثبیت کند. نظر شما در مورد وضعیت نوکیا در بازار تجهیزات مخابراتی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات