چرا پیام رسان iMessage برای اندروید ارائه نشد؟

جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پیش از شروع کنفرانس WWDC 2016 شایعه شد که پیام رسان iMessage برای اندروید ارائه خواهد شد. اما هر چند این پیام رسان دستخوش تغییرات جدی شد و چندین قابلیت کاربردی و جالب به آن اضافه شد ولی همچنان برای کاربران پلتفرم‌های اپل حفظ شد.
تبلیغات

این هفته کنفرانس WWDC 2016 اپل برگزار شد و در آن از نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل‌های watchOS 3, macOS Sierra و همچنین iOS 10 رونمایی شد. یکی از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در iOS 10 ارتقاء اپلیکیشن پیام رسان iMessage بود که قرار است هوشمندتر شود و امکانات متنوع‌تری را در اختیار کاربران سرویس‌های اپلی قرار دهد. اما پیش از شروع کنفرانس اپل، شایعه شده بود که این کمپانی قصد دارد تا کاربران پلتفرم اندروید را نیز جذب سرویس پیام رسان خود کرده و اپلیکیشن iMessage را برای اندروید منتشر کند. در همین راستا یکی از مدیران اپل اظهار نظر کرده است و دلیل حفظ iMessage در پلتفرم‌های اپل را گفته است.

دلیل اولی که اپل پیام رسان خود را تنها در پلتفرم‌های اپلی حفظ کرده، مشخص است. اپل پیام رسان خود را جذاب‌تر و کاربردی‌تر از همیشه کرده است و از آن به عنوان ابزاری برای حفظ کاربران اپل در پلتفرم‌های این شرکت استفاده می‌کند. اپل تلاش می‌کند تا کاربران مشتاق به استفاده از آی‌مسیج را به سمت خرید محصولات اپل هدایت کند. پیش از این نیز بسیاری از کاربران ابزارهای اپل از iMessage استفاده می‌کردند و حالا که امکانات بیشتری به آن اضافه شده و هوشمندتر شده، قاعدتا کاربران بیشتری جذب آن خواهند شد.

اما این مدیر اپل که نخواسته نام او فاش شود، دلیل دوم را اینگونه مطرح کرده است که iMessage در حال حاضر بر روی بیش از یک میلیارد ابزار نصب شده است و این میزان کاربر برای بهبود یادگیری زبان ماشین برای این سرویس کافی است و اپل نیازی ندارد تا اطلاعات مربوط به کاربران پلتفرم اندروید را نیز در اختیار داشته باشد تا سرویس خود را بهبود دهد. اپل در iMessage به زبان ماشین و هوش مصنوعی توجه ویژه‌ای داشته است و هر چه تعداد کاربرانی که از این سرویس استفاده می‌کنند بیشتر شود این هوش مصنوعی نیز به مرور قوی‌تر خواهد شد.

نظر شما در باره‌ی ارائه شدن یا نشدن iMessage برای پلتفرم‌های دیگر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات